Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-29, 18:57
Medlem
Kan förvarna redan nu att jag inte kan något om datorer...

Jag ska försöka spara ett dokument som PDF men den övre menyraden (eller vad det heter) där man brukar kunna trycka på "arkiv" och sen "spara som" försvinner så fort jag öppnar word. Hur fan får man tillbaka den där raden? Kan inte ens ändra språk så allt i dokumentet är rödmarkerat..
Antar att det finns ett kortkommando för "spara som" men vill ändå få tillbaka raden där uppe!

Det här kanske går att åtgärda hur enkelt som helst, har försökt googla men fattar inte ens vad jag ska söka på.. "försvunnen rad?"

Har en mac!

HELP
Citera
2015-03-29, 19:01
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichliebees
Kan förvarna redan nu att jag inte kan något om datorer...

Jag ska försöka spara ett dokument som PDF men den övre menyraden (eller vad det heter) där man brukar kunna trycka på "arkiv" och sen "spara som" försvinner så fort jag öppnar word. Hur fan får man tillbaka den där raden? Kan inte ens ändra språk så allt i dokumentet är rödmarkerat..
Antar att det finns ett kortkommando för "spara som" men vill ändå få tillbaka raden där uppe!

Det här kanske går att åtgärda hur enkelt som helst, har försökt googla men fattar inte ens vad jag ska söka på.. "försvunnen rad?"

Har en mac!

HELP
"Spara som" har kortkommando shift + cmd + s.

Märkligt dock att menyraden försvinner. Är det bara i Word? Är det Microsoft Word eller något annat ordbehandlingsprogram? Har du kollat att du har senaste uppdateringen?
Citera
2015-03-29, 19:02
Medlem
tzjs avatar
Öppnar du word i helskärmsläge kanske?
Citera
2015-03-29, 19:02
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera
2015-03-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
"Spara som" har kortkommando shift + cmd + s.

Märkligt dock att menyraden försvinner. Är det bara i Word? Är det Microsoft Word eller något annat ordbehandlingsprogram? Har du kollat att du har senaste uppdateringen?

Ja det är bara i Word, och japp det är Microsoft Word! Känns som jag råkat ändra nån inställning, eller kommit åt nått på tangentbordet. Det enda som syns är alltså äpplet uppe i vänstra hörnet, sen är resten av det som brukar stå där borta! Hur vet man om man har senaste uppdateringen? Haha sorry för min inkompetens..

Gick att spara iaf, med kortkommandot! TACK!!
Senast redigerad av ichliebees 2015-03-29 kl. 19:06.
Citera
2015-03-29, 19:11
Medlem
Förmodligen helskärmsläge. Kan du lägga upp en bild?
Citera
2015-03-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Öppnar du word i helskärmsläge kanske?

Citat:
Ja det är bara i Word, och japp det är Microsoft Word! Känns som jag råkat ändra nån inställning, eller kommit åt nått på tangentbordet. Det enda som syns är alltså äpplet uppe i vänstra hörnet, sen är resten av det som brukar stå där borta! Hur vet man om man har senaste uppdateringen? Haha sorry för min inkompetens..

Gick att spara iaf, med kortkommandot! TACK!!

Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
Förmodligen helskärmsläge. Kan du lägga upp en bild?

Helskärmsläge är jag nästan säker på att det inte är!

Okej kan försöka haha
https://imageshack.com/i/ipoXW7Lkp
Citera
2015-03-29, 19:24
Medlem
Kethrs avatar
När jag googlade runt på det så verkade de övriga ha kunnat lösa det genom att helt enkelt stänga ner appen helt och håller och sedan öppnat upp den igen, alternativt startat om datorn för att reboota hela systemet.

Verkar som en intressant glitch!
Citera
2015-03-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kethr
När jag googlade runt på det så verkade de övriga ha kunnat lösa det genom att helt enkelt stänga ner appen helt och håller och sedan öppnat upp den igen, alternativt startat om datorn för att reboota hela systemet.

Verkar som en intressant glitch!

Wihoooo det fungerade! Tack så mycket för hjälpen
Citera
2015-03-29, 20:00
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Wihoooo det fungerade! Tack så mycket för hjälpen

Skönt att det var så pass enkelt att lösa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in