2015-03-29, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Tänk dig Gudrun Schyman som gäst i Skavlan. Skavlan frågar om Schymans förhållande till demokratin, med tanke på att hon gick med i VPK under den tid då partiet hade kontakter med öststatsdiktaturerna.

Sedan går kanske Skavlan in på feminismen, och frågar om biografpissandet och utkastandet av de nerpissade trosorna i publiken var ett feministiskt statement. Skavlan upprepar givetvis denna fråga ett flertal gånger.

Och givetvis måste Schyman kommentera alla jävla idiotuttalanden som Fi-representanter producerar i parti och minut.

När så sker kan man ju börja prata om att alla behandlas lika i programmet.

Jag kan bara halla med. Detta var ett "bottennapp" for SVT o Skavlan. Skadan ar "irreparabel.

Det ar bara att konstatera att HC Andersen var ett geni nar han skrev sagan om:
"Kejsarens nya klader"

Alla ser att Skavlan ar naken, tragiskt
Citera
2015-03-29, 18:36
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Kollar på Aftonbladet TV, nästan samtliga som reportern intervjuar tycker att skavlan gjorde rätt.

En tjej på slutet tycker att man ska vara hård mot politiker?? Snacka om klantskallar som uttalar sig och inte ens fattar vilken sorts program Skavlan är.

De som bor i stockholms innerstad verkar älska mångkulturen, är det inte lika bra att alla Sveriges flyktingar tas emot där då? Om stockholmare är så positiva, dessutom vill flyktingar bo i storstäder, win win.
Citera
2015-03-29, 18:37
Medlem
saltpastills avatar
Jimmie Åkesson skulle ha svarat: "-Vi vet alla hur Ni i Norge behandlat asylsökande och tiggare, och jag uppfordrar till en Svensk folkomröstning angående invandringen".
Citera
2015-03-29, 18:39
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Och det tycker du ska skildras på det där viset? De flesta människorna från mellanöstern som kommit hit till oss har inte haft så stort val, och så ska de skildras som några hänsynslösa som bara kommer hit och trampar ner allt i sin väg. Du ser inget fel i det? Du tror att den där filmen ökar toleransen bland människor ute i samhället? Man borde göra en liknade film med en hop Jimmy Åkessons som hämningslöst trampar ner gamla, sjuka och invandrare för att komma åt en grotesk sjukpenning som han tvunget ska spela bort på nätet. Sedan skulle jag sitta här och trycka på axlarna, "Nä vadå, ser ni inte ett det bara är en protest mot politikernas höga ersättningar?"

Man kan utläsa en del, om man vill.

Men hur skulle ett bättre bildspråk se ut, som föreställer samma sak?
Senast redigerad av Oformad 2015-03-29 kl. 18:47.
Citera
2015-03-29, 18:40
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockFrog
Det är alltid upp till författaren av ett inlägg att uttrycka det han menar, det ligger inte på läsaren att gissa.

Läsaren behövde inte gissa: vad som som menades var helt uppenbart. Att du sen väljer att inte förstå för att du har en agenda (alternativt är efterbliven) är endast ditt problem.
Citera
2015-03-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Läsaren behövde inte gissa: vad som som menades var helt uppenbart. Att du sen väljer att inte förstå för att du har en agenda (alternativt är efterbliven) är endast ditt problem.

Ytterligare en person som saknar grundläggande läsförståelse. Hoppa inte in i diskussioner utan att ha läst vad som tidigare skrivits. Hade du haft den förmågan hade det gjort att du sett att jag tidigare uttalade att han hade fel enligt alla möjliga tolkningar av uttalandet.
Citera
2015-03-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleo
Hur många procent av anmälningarna till Granskningsnämnden står kränkta Sverigedemokrater för? 78%?

Är Norrmän också kränkta då? Dom har slagit rekord i anmälningar, lille kommunist såja gråt inte nu
Citera
2015-03-29, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av royoroger
Bäste herr Einstein. Som en av de 87% som inte röstade på SD vill jag påpeka jag inte känner den minsta gemenskap med Dig. Sluta gärna med "vi andra 87%"- tramset.
Skavlan är en lismande skit som normalt fjäskar för sina gäster och låter dem sälja sin senaste skiva/bok/film etc.

Nu fick han dit Åkesson förvandlar han sitt fredagsmysprogram till en Nu:rnberg-rättegång.
Vidrig föreställning tycker jag.

Bästa Fru Roger!
Vänligen lämna mig i fred med dina "fatal attraction" fantasier! Det jag syftade på, hur nu det kunde undgå dig, var de alla de som inte röstat på Sverigedemokraterna och hade inga andra avsikter än så. Mens?

Vänliga hälsningar

Frank Einstein
Citera
2015-03-29, 18:48
Medlem
Citat:
Ytterligare en person som saknar grundläggande läsförståelse. Hoppa inte in i diskussioner utan att ha läst vad som tidigare skrivits. Hade du haft den förmågan hade det gjort att du sett att jag tidigare uttalade att han hade fel enligt alla möjliga tolkningar av uttalandet.

Nå...tycker du att situationen i Malmö är OK, där har mer än hälften av alla barn i skolan invandrarbakgrund? Är det helt OK enligt dig, eller är det något dåligt skadligt? Och, är det enligt dig värre om dessa har arabiska/muslimska rötter än om de kom från ickemuslimska länder?
Citera
2015-03-29, 18:48
Medlem
Anmälningarna väller tydligen in i Norge! Gör samma sak Svenskar, anmäl allihopa!

Hur ser ni vänsterextremister som Frankenstein och "undrande87" på Norrmännens sunda åsikter? Är verkligen hela Norge och resten av världen rasister? Hörnet blir mindre och mindre för era PK-flosker
Citera
2015-03-29, 18:49
Medlem
Jok3rs avatar
Måste vara en svärjedemonkraturisk sorgetråd det här. Vad hemskt att Skavlan ställde ett par tuffa frågor till helgonet och mysfarbrorn Jimmie Åkesson. Var tog allt snack om yttrandefrihet vägen? Är det bara en rättighet som gäller när man ska näthata och spy galla över olika folkgrupper?

Skavlan gjorde för en gång skull en suverän intervju. Upplägget var väl genomtänkt. JÅ blev verbalt munknullad av Skavlan, från början till slut. Reklamen från 2010 blev the finishing touch, saggen i skägget på JÅ. Give 'em hell liksom. Vilken fjant.

JÅ:s dagar är räknade som SD:s partiledare. Efter hans avgång kommer SD att implodera i olika maktkamper. Judar/sionister mot antisemiterna i partiet. De yngre mot det äldre gardet. Etcetera, etcetera.
Citera
2015-03-29, 18:50
Medlem
Citat:

Menar du verkligen att ett "arabland" avser ett bokstavligt arabland? Nog borde du ha bättre förståelse än så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in