Jag hade 26/40 rätt på första kvantitativa delen. 31/40 rätt på den första verbala delen. Den andra kvantitativa delen hann jag inte fylla i i mitt personliga kontrollpapper. Den andra verbala delen hade jag 32/40 rätt på.
Alltså:
Kvantitativ del 1: 26/40
Verbal del 1: 31/40
Kvantitativ del 2: N/A
Verbal del 2: 32/40
Jag uppskattar att jag har ungefär samma andel rätt på Kvantitativ del 2 som Kvantitativ del 1.
Vad kan jag förvänta mig för provresultat?
Jag hade 26/40 rätt på första kvantitativa delen. 31/40 rätt på den första verbala delen. Den andra kvantitativa delen hann jag inte fylla i i mitt personliga kontrollpapper. Den andra verbala delen hade jag 32/40 rätt på.
Alltså:
Jag uppskattar att jag har ungefär samma andel rätt på Kvantitativ del 2 som Kvantitativ del 1.
Alltså:
Tack!
Jag hade:
28/40
29/40
27/40
31/40
Ungefär samma m.a.o.
1,35 enligt HT14. 1,5 enligt VT14.
Är riktigt bitter efter den här gången. Kan ha sänkt mig 0,3-0,25 poäng mot höstens prov. Och folk som säger att 3:e gången man gör HP är den gång man får bäst resultat.
K: 45
V: 63
Ungefär 1,2-1,3 gissar jag på.
Senast redigerad av favnir 2015-03-29 kl. 16:58.
Anledning: grammatik
På ett provpassen när jag efter 5minutersutropet (kanske med ca 1 min kvar) tog och gick tillbaka till en klurig fråga för att kanske ändra svar, vilket jag gjorde, så upptäckte jag på svarsblanketten att jag skrivit svaren i fel ordning. Det började med att jag fyllt i 2 svar parallelt med varandra på samma rad. Så det rörde sig om ca 10-12 frågor som jag behövde flytta nedåt.
Jag fick panikschock och en våg av obehag och rädsla sköljde över mig så att jag nästan blev förlamad, då jag förstod att provledaren skulle säga "pennan ned" vilken sekund som helst. Seriöst det var en riktigt fysiskt jobbig upplevelse, ja jävlar.
Jag började frenetiskt men metodiskt att sudda och sedan förflytta svaren ett steg nedåt. Min hjärna skrek av stress. EXAKT när jag förflyttat den sista frågan så kom slutsignalen.
Fyfan vilken upplevelse.
Lol.
Gött att du hann.
Förstår inte att folk hade problem med verb, jag gled igenom den. Matten däremot, senast jag skrev var många år sedan och jävlar, vad lär sig ungarna i skolan nuförtiden. Strängteorier?
Inte fy skam för en 30-taggare som inte suttit i en skolbänk på 10 år. Trodde inte ens jag skulle få ens hälften rätt på matten, men är bara att tacka och ta emot, antar jag.
Jag spökskriver provet och tänker därför inte säga exakta resultat, men jag brukar skriva och hamna på ungefär samma resultat varje gång och kan därför ofta känna om normeringstabellerna kommer röra sig uppåt eller neråt. KVA var i paritet med höstens prov, medan verb delen var snäppet enklare då jag aldrig haft så få fel under något av de 7 prov jag skrivit. Hoppas det ger en fingervisning till er som undrar angående normering.