2015-03-29, 14:33
Bannlyst
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
"Vilket jag tror har att göra med att vi har en stark folklig opinion för invandring, man skulle nog kunna kalla det en helig ko som sd ger sig på, annorlunda uttryckt, något djupt i den svenska folksjälen."

Tvartom faktiskt!

I alla undersokningar om invandringspolitik uppger en majoritet att Sverigedemokraterna har den basta invandringspolitiken, gang pa gang, samma resultat. SD har bast invandringspolitik

En folkomrostning hade vunnits av den sidan som foresprakar en normal niva pa invandring, typ ovriga Norden, ovriga Europa samt resten av vast varlden. Gissa varfor svenskar aldrig far folkomrosta i invandringsfragan. en politik fors som for all framtid kommer att forandra Sverige till det samre.

En FORKROSSANDE majoritet av vastvarlden for en politik rakt pa tvars med 7-klovern i Sverige.
Citera
2015-03-29, 14:35
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Vilket jag tror har att göra med att vi har en stark folklig opinion för invandring, man skulle nog kunna kalla det en helig ko som sd ger sig på, annorlunda uttryckt, något djupt i den svenska folksjälen.
Rädslan för att bli anklagad för att vara rasist/nazist/fascist handlar det om, inget annat
Citera
2015-03-29, 14:36
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockFrog
Det är inte samma sak men sannolikheten att en slumpmässigt vald högutbildad person ska vara mer intelligent än en slumpmässigt vald lågutbildad person är ändå rätt hög. Intelligenta människor söker ofta kunskap samt att ointelligenta människor överlag har svårt att klara av högre utbildningar. Lågutbildade brukar ju dock försöka förringa skillnaden, men det är sannolikt främst något som kommer ur mindervärdeskänslor, vilket kan vara förståeligt.

Högutbildade brukar dessutom lära sig bättre källkritik så även om de ytterst sällan bor i invandrartäta förorter så är de nog mer benägna att läsa på om forskning och studier i ämnet än lågutbildade. Att utgå från anekdotiskt insamlad information för en nationell fråga är inte ett intelligent förfarande.

Men detta har inte med trådens ämne att göra så detta får bli mitt enda svar.

Möjligt det kan ju förklara varför våran regering ser ut som den gör då den i stort sett inte är högutbildad. Sen undrar man ju vad som räknas som högutbildad, räknas ett diplom från Sveriges sämsta högskola södertörn?
Citera
2015-03-29, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-För några år sen kunde Göran Persson avslappnat prata om socialturism-det kan man inte idag.Så folksjälen verkar blivit lika utbytt som svensken själv.
Nu var mitt inlägg ironiskt vilket jag försökte visa med en tounge-smiley, något som uppenbarligen inte uppfattades av många. Men just Perssons diskussion om social turism blev väldigt kritiserad på sin tid.
Citera
2015-03-29, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MockFrog
Det är inte samma sak men sannolikheten att en slumpmässigt vald högutbildad person ska vara mer intelligent än en slumpmässigt vald lågutbildad person är ändå rätt hög. Intelligenta människor söker ofta kunskap samt att ointelligenta människor överlag har svårt att klara av högre utbildningar. Lågutbildade brukar ju dock försöka förringa skillnaden, men det är sannolikt främst något som kommer ur mindervärdeskänslor, vilket kan vara förståeligt.

Högutbildade brukar dessutom lära sig bättre källkritik så även om de ytterst sällan bor i invandrartäta förorter så är de nog mer benägna att läsa på om forskning och studier i ämnet än lågutbildade. Att utgå från anekdotiskt insamlad information för en nationell fråga är inte ett intelligent förfarande.

Men detta har inte med trådens ämne att göra så detta får bli mitt enda svar.

Som sagt, hogutbildade med hog inkomst lever i homogena vita kvarter. De rakar sallan ut for de negativa sidorna av massinvandringen, typ vad som forekommer i kvarteret Biskopsgarden i gbg med dubbel mord, skutningar varje vecka samt de senaste 2 aren 14 olosta mord!

Inte som Djursholm nej....
Citera
2015-03-29, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Som sagt, hogutbildade med hog inkomst lever i homogena vita kvarter. De rakar sallan ut for de negativa sidorna av massinvandringen, typ vad som forekommer i kvarteret Biskopsgarden i gbg med dubbel mord, skutningar varje vecka samt de senaste 2 aren 14 olosta mord!

Inte som Djursholm nej....
Antalet mord har halverats sedan 90-talet. Är det invandrarnas förtjänst?
Citera
2015-03-29, 14:44
Medlem
Ackesnacks avatar
Citat:
Antalet mord har halverats sedan 90-talet. Är det invandrarnas förtjänst?
Källa/källor?
Citera
2015-03-29, 14:47
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Givetvis p.g.a. att norrmän älskar Jimmie och ser hans motståndare i pk-eliten som ett hot även mot Norge. Både norrmän och danskar skräms av vår massinvandring då "svenska" kriminella blattar och jihadister rör sig över gränserna. Därför ser de Jimmie som frälsaren och blir rasande när Skavlan slår under bältet på honom!

Dels detta, men även dels för att Skavlan som program betyder mer för norrmännen än för svenskar. När framskrittspartiets, Siv Jensen, gästade programmet var hon med och satt bland gästerna och hon behandlades med respekt. Intervjun med Åkesson var respektlöst och norrmännen tycker att Skavlan skämmer ut sig och sina landsmän. Som redan sagts i tråden så är det bara ca 15 procent av svenskarna vill ha nuvarande invandringspolitik. Att leta efter tonårssynder och attackera Åkesson för detta bara för att han inte är pk, men likväl tycker som majoriteten, kommer i förlängningen leda till att folk inte vill se programmet.

Logiken är följande: Skavlan är ett familjeprogram där man bjuder in gäster som programledaren på ett eller annat sätt gillar. Hatar man Jimmie bjuder man inte in honom.

Det var detta Åkesson trodde, precis som när han blev intervjuad av Poul Perris i svt inför valet. Nu blev det inte så, utan en noga planerad intervju vars enda syfte var att få Jimmie ur balans. Det kommer att straffa sig.
Citera
2015-03-29, 14:48
Medlem
PolitisktProblems avatar
Citat:
http://www.dn.se/goda-nyheter/antalet-mord-halverat-sedan-90-talet/

Det beror på bättre och snabbare akutsjukvård. Antalet mordförsök har skenat i höjden under samma period:

https://affes.files.wordpress.com/2011/02/mordforsok_1975_2010.png?w=720
Citera
2015-03-29, 14:56
Medlem
saltpastills avatar
Citat:
FRP vill inte ta i SD med tång och de flesta norrmän ser SD som ett rasistiskt högerextremt parti och att det är långt mellan dem och FRP. Media i i Norge har gått mycket hårt åt SD i politiska intervjuer med dem.

Du måste ju vara dummare än tåget?

Jag har bott i Norge läänge och följt FRP's politik från första plats. Vad tror du är anledningen att dom inte vill förknippas med Sverigedemokraterna? Det kan ju vem som helst räkna ut med pungen eller snippan! Vad skulle det gynna dom (FRP)? Eller den Svenska arbetande läkaren/advokaten/läraren eller piloten som i smyg röstar SD och är livrädda att någon ska få veta det

Jag kan lägga upp en lååång lista med FRP matrial med allt från sånger till olika intervjuer, utryck, hemliga inspelningar som skulle dig att slita håret av ditt huvud.
Att dom inte har något gemensamt med SD? Du måste skämta?
Citera
2015-03-29, 15:01
Medlem
tlcswes avatar
Så här skriver en journalist, i detta fallet Leif GW, när han ska försöka gå en balansgång av att inte stöta sig med någon sida. Hade han valt andra ord än främlingsfientlig eller rasistisk, hade den vart perfekt skriven.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-mycket-skrik-for-lite-ull/
Citera
2015-03-29, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saltpastill
Du måste ju vara dummare än tåget?

Jag har bott i Norge läänge och följt FRP's politik från första plats. Vad tror du är anledningen att dom inte vill förknippas med Sverigedemokraterna? Det kan ju vem som helst räkna ut med pungen eller snippan! Vad skulle det gynna dom (FRP)? Eller den Svenska arbetande läkaren/advokaten/läraren eller piloten som i smyg röstar SD och är livrädda att någon ska få veta det

Jag kan lägga upp en lååång lista med FRP matrial med allt från sånger till olika intervjuer, utryck, hemliga inspelningar som skulle dig att slita håret av ditt huvud.
Att dom inte har något gemensamt med SD? Du måste skämta?
Att jag inte är korkad borde stå ganska klart för den medelbegåvade vid det här laget.

Men det är klart att om mn som du målar upp en inbillad bild av mig och sedan börjar argumentera mot denna inbillade bild, kan du ju egentligen få mig att framstå som vad som helst. Jag har aldrig påstått att SD inte har något gemensamt med FRP. Det jag påstår är att FRP inte vill ta i SD med tång pga SDs högerextrema bakgrund och ständiga rasistiska uttalanden från dess företrädare. Om du följt norsk politik borde detta vara ganska uppenbart för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in