2015-03-16, 16:15
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
]Skulle det verkligen finnas el på vissa ställen om mänskligheten nästan dog ut? Man kan väl köra med generator iofs. [/b]

Något jag stör mig på i alla apokalyptiska serier/filmer är att gatorna inte är fulla med bilar. Borde ju vara skitsvårt att ta sig fram på motorvägen t. ex. Irriterande att han inte åkte till Sydamerika och letade och kanske Kanada. Typiskt amerikanskt att det bara verkar finnas ett land haha.

Bortser man från det är det en jävla skön serie. Passar bra med korta avsnitt. Hade önskat att det var större skillnad på brudarna bara, nu är en halvful och en halvsnygg.

Om man bor i USA finns det ju rätt gott om olika klimat. Borde inte vara alltför svårt att ta sig till något där man antingen kan använda ett vindkraftverk eller smälla upp ett gäng solpaneler som är funktionella året runt. Då borde man också kunna lösa vattenfrågan rätt lätt genom att hitta något ställe med egen brunn.
Citera
2015-03-17, 10:05
Medlem
Haha vilken underbar serie.
Citera
2015-03-23, 20:48
Medlem
William Hainess avatar
Fem avsnitt in och de introducerar redan en manlig karaktär som förstör titeln till serien?

De verkar gå väldigt snabbt i serien. Även om jag inte gillar när serier drar ut saker och ting så måste jag undra hur de ska få detta att gå i flera säsonger? Bra att de vill ha korta säsonger om man säger så...
Citera
2015-03-24, 17:40
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Fem avsnitt in och de introducerar redan en manlig karaktär som förstör titeln till serien?

De verkar gå väldigt snabbt i serien. Även om jag inte gillar när serier drar ut saker och ting så måste jag undra hur de ska få detta att gå i flera säsonger? Bra att de vill ha korta säsonger om man säger så...
Är vem bryr sig. Visst hade man kunnat dra ut på det och fått följa hans letande men vafan serien är ju skitrolig Undrar om man får reda på vad som hände med resten av alla människor.
Citera
2015-03-24, 18:15
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Är vem bryr sig. Visst hade man kunnat dra ut på det och fått följa hans letande men vafan serien är ju skitrolig Undrar om man får reda på vad som hände med resten av alla människor.

Ja, jag tycker också serien är kul, men det känns som att det föreligger and fara att de redan kommer att få slut på idéer i säsong två i den här takten. Vad som egentligen hände alla människor är också lite mystiskt. Eftersom det inte ligger döda människor i varje gathörn så får man anta att folk dog ut gradvis och de flesta är begravda.

Jag insåg för övrigt just att Carol spelas av Kristen Schaal som gör rösten åt Louise i Bob's Burgers. Tyckte hon lär bekant...
Citera
2015-03-25, 20:18
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines

Tycker inte heller om när det går alldeles för sakta i serier, men det här är nog den första serien jag har sett som gör precis tvärt om. Som det ser ut nu går det alldeles för fort och det introduceras nya karaktärer hela tiden.

Får hoppas att de ändå har flera säsonger planerade!
Citera
2015-03-26, 21:51
Medlem
Med tanke på hur senaste avsnittet slutade hoppas jag att Phil (Forte) inte är så förbannat dum i fortsättningen. Jag tycker han är rolig men bara det inte är Macgruber-klass.
Citera
2015-03-26, 22:33
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Jag skulle också 'gå bananas över Betty', January Jones.
http://www.imdb.com/name/nm0005064/?ref_=tt_cl_t3
Citera
2015-03-27, 00:57
Medlem
Swan65s avatar
Började hyfsat lovande men efter avsnitt 6 lägger jag ner.. Går inte att se på något som varannan minut lockar fram skämskudden. Utvecklade sig till något extremt påfrestande tyvärr. January Jones är fin som fan btw
Citera
2015-03-28, 18:42
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Började hyfsat lovande men efter avsnitt 6 lägger jag ner.. Går inte att se på något som varannan minut lockar fram skämskudden. Utvecklade sig till något extremt påfrestande tyvärr. January Jones är fin som fan btw

Har också väldigt svårt för skämskudde-humor, och de senaste avsnitten var nästan helt olidliga. Jag tyckte om humorn i de första avsnitten, enkla saker som att han skjuter rutan med en pistol för att gå in till skyltdockan, scenen där de "gifter sig" osv. Men om de fortsätter med skämskudde-humorn så kommer jag nog sluta kolla, jag mår typ fysiskt dåligt av att kolla på skämskudde-situationer, klarar inte av det, sitter med ångest och gräver ner ansiktet i händerna och sånt.
Citera
2015-03-29, 00:43
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Har också väldigt svårt för skämskudde-humor, och de senaste avsnitten var nästan helt olidliga. Jag tyckte om humorn i de första avsnitten, enkla saker som att han skjuter rutan med en pistol för att gå in till skyltdockan, scenen där de "gifter sig" osv. Men om de fortsätter med skämskudde-humorn så kommer jag nog sluta kolla, jag mår typ fysiskt dåligt av att kolla på skämskudde-situationer, klarar inte av det, sitter med ångest och gräver ner ansiktet i händerna och sånt.

Då är vi på samma nivå, jag blev tvungen att aktivera mig med annat när han börjar svamla kring "the shawshank redemption" ,exempelvis öppna en flaska vin, läsa nyheterna på mobilen och svälja ett par sura uppstötningar.. Blir liksom träligt i längden ..
Citera
2015-03-29, 00:52
Medlem
William Hainess avatar
Med tanke på hans begränsade kontakt med människor så tror jag det blir oundvikligt med "skämskuddehumor". Jag önskar mest att de sänkte de andra karaktärerna till hans nivå, det skulle ta udden av det hela och inte bli lika jobbigt att titta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in