2015-03-28, 15:21
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Han har inget krav på sig att vara ojektiv, det är en show. Nyheter ska vara objektiva, inte nöjesprogram.

Och?
Ja är det okej han har mått väldigt dåligt den senaste tiden och så beter sig skavlan sig väldigt illa mot åkesson.

Jag tycker det är väldigt dåligt av skavlan.
Citera
2015-03-28, 15:23
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Åter igen "guilt by association" där Åkesson skall stå till svars för vad enskilda personer har kläckt ur sig ända bak till 2006.

2002 var det faktiskt, dvs 13år sedan... Snacka om nyheter i Skavlan.
Citera
2015-03-28, 15:24
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Han ställer inte andra politiker mot väggen på det sättet. Varför ska Jimmie få intervjuas på andra villkor? Förstår du att det är lite olämpligt också med tanke på hans utmattningssyndrom?

Skavlan kan göra som han vill i sin show, sedan får han stå för det. Jag tyckte det var lite ruttet av honom men om Åkesson är tillbaka i politiken så är det bara att köra med tuffa frågor. Det är lite löjligt att Skavlan ska ta det lugnt med Åkesson för att han varit utbränd.

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Ja är det okej han har mått väldigt dåligt den senaste tiden och så beter sig skavlan sig väldigt illa mot åkesson.

Jag tycker det är väldigt dåligt av skavlan.

Jag kan hålla med om att det var dåligt men det är inte fel enligt något regelverk som en del försöker få det till.
Citera
2015-03-28, 15:24
Medlem
Citat:
Han har inget krav på sig att vara ojektiv, det är en show. Nyheter ska vara objektiva, inte nöjesprogram.

Och?

Och det är ju därför som folk är så upprörda, man behandlar inte folk olika, särskilt inte om man hela tiden upprepar "allas lika värde".
Citera
2015-03-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
2002 var det faktiskt, dvs 13år sedan... Snacka om nyheter i Skavlan.

Valstugereportagen med Josefsson är från 2006, fick Reinfeldt så till svars för dem hos Skavlan? Naturligtvis inte.
Citera
2015-03-28, 15:27
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Skavlan kan göra som han vill i sin show, sedan får han stå för det. Jag tyckte det var lite ruttet av honom men om Åkesson är tillbaka i politiken så är det bara att köra med tuffa frågor. Det är lite löjligt att Skavlan ska ta det lugnt med Åkesson för att han varit utbränd.
Skavlan tar det lugnt i vanliga fall. Det var också hela poängen med att JÅ skulle ställa upp i just Skavlan. Det är också därför folk reagerar som de gör - för att Skavlan inte betedde sig som vanligt.

Jag tror absolut att Åkesson tål det som sades under showen, men jag tror snarare att han och många andra blev besvikna över att man hade en intervju som handlade om personer som är uteslutna ur Sverigedemokraterna. Det är ju knappast intressant.
Citera
2015-03-28, 15:27
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttoR
Och det är ju därför som folk är så upprörda, man behandlar inte folk olika, särskilt inte om man hela tiden upprepar "allas lika värde".

Skavlan får behandla sina gäster som han vill I sin show, han får göra olika. Fult? Kanske. Fel? Nej.
Citera
2015-03-28, 15:29
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Nej, men han har ett krav på sig att vara objektiv eftersom hans program visas i public service. Det klarade han inte.

Du kan vara objektiv utan att Skavlan är det for fuck's sake ... för folk är väl inte så jävla blåsta så att dom inte kan tänka själv här, eller?

Se och läsa mellan raderna och lyssna och lära mellan intervjufrågorna är bara början till kritiskt tänkande Flashback.
Citera
2015-03-28, 15:29
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Skavlan tar det lugnt i vanliga fall. Det var också hela poängen med att JÅ skulle ställa upp i just Skavlan. Det är också därför folk reagerar som de gör - för att Skavlan inte betedde sig som vanligt.

Jag tror absolut att Åkesson tål det som sades under showen, men jag tror snarare att han och många andra blev besvikna över att man hade en intervju som handlade om personer som är uteslutna ur Sverigedemokraterna. Det är ju knappast intressant.

Det blev garanterar inte den show som Åkesson hade tänkt, det är jag säker på. Samtidigt får Skavlan göra som han vill I sin show.
Citera
2015-03-28, 15:31
Medlem
Citat:
Skavlan får behandla sina gäster som han vill I sin show, han får göra olika. Fult? Kanske. Fel? Nej.
Visst får han göra det. Men samtidigt får han vara beredd på kritik och att få sin eventuell opartiskhet ifrågasatt, samtidigt som sympatierna för SD växer. Har du läst kommentarerna på Facebooksidan?

Det jag saknar är balans, dvs journalister i SVT som ställer Romson, Schyman et al mot väggen på samma hårda sätt. Varför kommer V och FI så lätt undan med sina kommunistiska kopplingar? Ohly var definitivt kommunist 2002.
Citera
2015-03-28, 15:32
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Han ställer inte andra politiker mot väggen på det sättet. Varför ska Jimmie få intervjuas på andra villkor? Förstår du att det är lite olämpligt också med tanke på hans utmattningssyndrom?

Public Service har ett krav på sig att vara objektiva.

Ont om rasister till partiledare i Sverige är det gott om.

Mer eller mindre uttalade då.
Citera
2015-03-28, 15:33
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Det blev garanterar inte den show som Åkesson hade tänkt, det är jag säker på. Samtidigt får Skavlan göra som han vill I sin show.
Själva poängen med Public Service är opartiskhet. När Jimmie Åkesson ställs mot väggen samtidigt som ingen annan i programmet ställs mot väggen så är det inte att uppfylla kravet opartiskhet. Så nej, Skavlan får i det fallet inte göra precis som han vill i sin show. Inte när det sänds i SVT. Utöver det kravet så har Skavlan helt fria tyglar.

Blev det lite enklare att förstå nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in