2015-03-28, 12:48
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag tycker att det är konstigt att folk använder hans lugna, folkliga sätt emot honom när det är uppenbart att det är på grund av hans sätt som SD gått framåt så mycket. En annan sorts partiledare hade inte passat ett parti som SD i ett politiskt klimat som det svenska, så enkelt är det.

Det är knappast klarlagt att det är Åkessons sävliga mjäk-attityd som skapat SDs opinionsframgångar. Mer troligt är att landets vanstyre, 7-klöverns idoga destruktion av välfärdssamhället och ett ständigt ökande inflöde av araber/afrikaner är skälet till SDs uppgång.

Sannolikt hade SD ökat stort även med en fransk bulldog eller en säck potatis som partiledare.
Citera
2015-03-28, 12:49
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det bor runt 50 000 svenskar i London har jag hört. Dessutom säkert tiotals tusen norrmän.
Eller så kan det ha varit textat. Har jag själv varit med om, att det är textat på skärmar som är uppsatta. Lyft blicken och slappna av ringmuskeln, folk.
Citera
2015-03-28, 12:50
Medlem
Kan va en bra tid för SD nu när man kommer ha både Jimmie och Mattias Karlsson som partiledare i övergångsperioden. Det blir lite av en good cop /bad cop dynamik som behövs i SD då Jimmies approach kanske inte håller hela vägen som många varit inne på.
Va fan varför inte behålla båda oavsett hur det går om Jimmie kommer tillbaka. Så slår man ett slag för HBTQ-gruppen när SD inför det första "same sex"- språkrörsparet. Fan vad FI lär blöda till SD
Citera
2015-03-28, 12:51
Medlem
GlennertOs avatar
Ni som har Facebook och som tycker att TV-programmet var dåligt, kan ju gå med i denna grupp: https://www.facebook.com/pages/Boikott-Skavlan/1436609603298910
Senast redigerad av GlennertO 2015-03-28 kl. 13:12.
Citera
2015-03-28, 12:55
Bannlyst
Saklart tycker PK-idioterna att detta var en bra intervju, men de glommer en sak:

FOLK HATAR MOBBARE!

Nar media kritiserar skitbagateller som gammal skapmat fran 2002 sa sajer det nagot om hur sjukt samhallsklimatet blivit i Sverige.

Skavlan kom inte med nagra egna kreativa fragor eller infallsvinklar, utan han var reducerad till en MARIONETT for PROPAGANDA-VANSTERN pa SVT.

Detta kommer enbart att gynna Sverigedemokraterna

Forst o framst for att folk ser igenom de SKENHELIGA sk journalisterna o avskyr behandlingen av SD.
Nar sen en topppolitiker kommer tillbaka efter allvarlig sjukdom sa MOBBAS han av norrbaggen som behandlat norska politiker med silkesvantar, t.o.m. Carl Hagen eller vad han heter pa hogerkanten i norsk politik blev vanligt bemott.

En skicklig intervju hade gatt pa djupet med manskan Jimmy Akesson o stallt intelligenta fragor.

Nu avslutades det med saker som avhandlats manga ganger forut. Jag tror en vettig gymnasieelev hade skott intervjun battre an Skavlan. Men vill man "slicka rov" at etablissemanget sa...

Jag tror stenhart pa att SD vaxer sa det knakar nu! Det sitter valarbetare for SD framfor varje butik i Sverige

En kombo av Karlsson-Akesson ar perfekt! Lat Akesson halla i torgmoten o Karlsson ta intervjuer i TV.
Citera
2015-03-28, 13:03
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillinchillum
De som säger att Åkesson är en svag ledare, ta och titta på valfri debatt under förra valåret. Han fullständigt mosar allt i sin väg.
Själv säger han att han gick på autopilot och knappt kommer ihåg något. Tycker du det är starkt också?

Hur länge kommer det att dröja innan det dyker upp T-shirts med SD-loggan och "Give 'em hell!"? Den kommer att gå hem hos alla som gillar att vara med i en hånad grupp men som inte bryr sig nämnvärt om vad gruppen står för eller förstår landets prekära situation.
Citera
2015-03-28, 13:10
Medlem
Sleeptalkers avatar
"Give 'em Hell".

Det kan mycket väl vara det mest patetiska jag någonsin hört någon svensk partiledare överhuvudtaget säga (eller rättare sagt sms:a!) på ren svenska ... eh, engelska. Och det faktiskt genom tiderna.

Men ingenting förvånar nu längre - för vem fan tror Jimmie Åkesson att han är egentligen?

Napoleon Bonaparte eller?

Nä, han är en för stunden psykofarmaka tuggande plufsig halvt utbränd partiledare med sned tandrad som försöker sig på en - inte helt självklar - comeback i det politiska livet. Men han står verkligen på randen till stupet och vinglar ...
För helt skärpt och knivskarp var han ju inte hos Skavlan. Snarare tvärtom. Och det såg alla som inte hade dom grumligaste av blå-gula SD-solglasögon på sig för dagen, eller rättare sagt kvällen då, som skymde sikten riktigt duktigt och ordentligt.

Aldrig i mitt födda liv att han kommer att komma tillbaka och bli en partiledare som i ... fornstora da'r.

Jävligt ynkligt av honom för övrigt att ge sig på Sveriges arbetare som röstade fram en Socialdemokratiskt ledd regering efter åtta år av borgerligt utsäljningshelvete med sitt patetiska "Give 'em Hell"-uttalande.

För det uttalandet kommer att förfölja honom till döddagar och vackert så.

För invandrarproblematiken är bara Sverigedemokraternas skötebarn och nästan ingen annans - men att dom ger sig på Sveriges arbetare hatar jag och det rakt upp och ner.
För han hade säkert och garanterat inte gett ett lika stort "Hell" om det blivit en borgerlig seger i valet!

Därför var det starkt, rakryggat och framförallt friskt av Stefan Löfven att inte vika en endaste jävla millimeter för tomma hot från ... SD-helvetet!
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Aftenposten skriver om kritiken mot Skavlan efter gårdagens sändning:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Akesson-intervju-utloste-Boikott-Skavlan-gruppe-7963902.html

Notera att detta även är en nyhet som visas på deras förstasida.
Citera
Medlem
karatekungens avatar
Mina åsikter om Jimmies framtädande:

+ berättar ärligt hur han har haft det
+ visar att han är en människa som inte alltid kan hålla sig stark
+ håller lugnet

- att han sa "give them hell".

Mina åsikter om Skavlans framtädande som journalist:
+ god inledning tills Jimmie sa "give them hell"

- blev alltför personlig och partisk efter det
- avbröt Jimmie nästan alla gånger efter det (aldrig sett honom göra det tidigare)
- låter Jimmie sitta ensam även om han var sista gästen i studion (aldrig sett tidigare)
Citera
2015-03-28, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Själv säger han att han gick på autopilot och knappt kommer ihåg något. Tycker du det är starkt också?

Anser du det som en svaghet? när han uppenbart led men ändå slutförde sina uppdrag innan valet?

Är det svaghet? Jöns.
Citera
2015-03-28, 13:12
Medlem
narkoluders avatar
Skavlan är ju ihop med en dramatenkärring så han suger säkert på samma kaviartub som Ernman och Osten.
Sådant förpliktigar..
Citera
2015-03-28, 13:23
Medlem
Arthass avatar
Som flera påpekat är det patetiskt att Skavlan går i full attack-mode mot Åkesson medans det annars brukar småmysas och ställa halvlama frågor till andra politiker (till och med FrP) och hela grejen att de inte vågade ha kvar andra gäster. Man avhumaniserar Åkesson och ser han som paria. Vanligt folk gillar ej mobbing och särbehandling varför det lett till tittarstorm och många icke-SD:are som kommenterat att det inte var ett schyst upplägg.

Åkesson var ju förövrigt halvblek och orkade inte gå till motattack mot Skavlans fräcka angrepp. Men SD med snart 20 % av väljarkåren går ju ändå ut som vinnare p.g.a. det jag skrev i första stycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in