2015-03-28, 11:54
Medlem
Har fått världens nackspärr och naproxen och Alvedon funkar Ej ..

Nu är det så att jag rotat lite här hemma, och hittat en massa jävla dolcontin 10mgs tabletter. Jag har aldrig tagit morfin eller en opiat överhuvud taget, Alltså 0 tolerans. Däremot äter jag benzodiazapiner dagligen, ligger på ca 30mg Diazepam just nu om dagen, har tolerans,mycket tolerans mot benzo.

Läser över allt att det ska vara livsfarligt att blanda opiater med benzo, o samtidigt här på Flashback läser jag att det blandas friskt. Så någon kunnig??

Min fråga är hur mycket kan jag ta av dolcontin utan att det ska vara farligt? är endast ute efter smärtlindring inga flumdoser och som sagt noll tolerans, och hur stor e riskerna med att blanda?
2015-03-28, 11:54
Moderator
Morfar-52s avatar
Använd (FB) Kan Jag blanda det här"-tråden Tips: http://www.drugs.com/drug_interactions.html /låst
2015-03-28, 12:56
Medlem
Lilabanans avatar
Att blanda benzo och opiater blir bara farligt om ditt syfte är att bli så väck som möjligt. Vill du bli smärtfri kan du lugnt ta en dolcontin, ta 2.
2015-03-28, 13:22
Medlem
Om du tar mer än 200mg dolcontin så säger dem lärda att det är en dödlig dos. Har ätit bra mycket mer än 30mg diazepam och minst 100-200mg flertalet gånger och aldrig haft andningsuppehåll. Men då måste jag säga att jag har väldigt hög tolerans. Jag tycker du ska ta en 10mg dollis till att börja med. Fyll sen på med en till om så behövs men absolut inget mer dolcontin efter en andra dollis. Det är andnsdepression som man blir drabbad av så ät inte dolcontin innan läggdags. Mvh
2015-03-28, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bando00
Har fått världens nackspärr och naproxen och Alvedon funkar Ej ..

Nu är det så att jag rotat lite här hemma, och hittat en massa jävla dolcontin 10mgs tabletter. Jag har aldrig tagit morfin eller en opiat överhuvud taget, Alltså 0 tolerans. Däremot äter jag benzodiazapiner dagligen, ligger på ca 30mg Diazepam just nu om dagen, har tolerans,mycket tolerans mot benzo.

Läser över allt att det ska vara livsfarligt att blanda opiater med benzo, o samtidigt här på Flashback läser jag att det blandas friskt. Så någon kunnig??

Min fråga är hur mycket kan jag ta av dolcontin utan att det ska vara farligt? är endast ute efter smärtlindring inga flumdoser och som sagt noll tolerans, och hur stor e riskerna med att blanda?

inte mer än 3x30mg dolc i din situation. Och för säerhetsskul, ska du gå ner till 20mg stess per dygn....

Du kan inte jämföra dig själv med folk som har tolerans, se ovan skribent. Det går inte. Men 3x30mg dolc och 20mg (2x10mg?), är garanterat safe.
2015-03-28, 15:23
Medlem
Bertil85s avatar
Ja Stesolid är inte så starkt det är när du tar en näve Xanor vi börjar prata "överdoser".
2015-03-28, 20:43
Medlem
Tack för alla svar allihopa jag kanske ljög lite, vill nog känna ett lite rus av dolcontinet efter som jag aldrig tagit opiater förr och nyfiken på vad det är för rus, sen är det så klart nackspärr from hell,som jag vill slippa så klart.

En grej till hur börjar en andingsdepression? får fan panik bara jag hör ordet

blir lite nojig fa..benzokan jag proppa i mig till höger o vänster, har gjort det i 5 år och aldrig fått en dålig upplevelse men opiater låter ju fan läskigt med allt snack om andningsuppehåll usch.
2015-03-28, 20:45
Medlem
nu lär jag noja upp en fejk andningsdepression bara för det
2015-07-28, 22:00
Medlem
UBFs avatar
Har brutit handleden och fått Dolcontin 10mg som jag ska ta 1 gång dagligen. Står på Xanor 3mg depot som jag tar på morgonen och 3mg till natten.
Har en väldigt hög tolerans på bensodiazepiner men har faktiskt aldrig tagit det i samband med en opiat förut.

Det borde väl knappast vara några bekymmer?
Nån med erfarenhet av ungefär samma doser?
2015-07-28, 22:17
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Jag har tagit den kombon med samma dos xanor dock mycket mer dolcontin.
Det är ju en jävla chansning . Man reagerar väldigt olika på morfin .

Men upplyste du inte din läkare om xanoren ? För isåfall så har ju en
med sin kunskap redan fattat beslutet åt dig

Mvh
2015-07-28, 23:47
Medlem
UBFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Jag har tagit den kombon med samma dos xanor dock mycket mer dolcontin.
Det är ju en jävla chansning . Man reagerar väldigt olika på morfin .

Men upplyste du inte din läkare om xanoren ? För isåfall så har ju en
med sin kunskap redan fattat beslutet åt dig

Mvh

Då känns det lite mer betryggande. Är ganska tålig gällande opiater också. Var lite smått orolig men jag antar att det inte är så farligt. Tack för svaret!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in