2015-03-28, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vilken loser han var Åkesson, hade inte svar på något. Sorglig figur.

Du är sinnessjuk.
Citera
2015-03-28, 02:53
Medlem
GlennertOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
Känns som att för två år sen var det tvärtom på sociala medier, dvs sa någon emot kom en mob "anti-rasister" och satte en rasiststämpel, mobbade ut de som sa emot. Knappt någon våga yttra sig. Nu ikväll har det varit fullt ös med negativa saker, inte vara på Skavlan.

Ja, och det kanske är nu som denna trend är på väg att vända? Trycket om krav på förändringar, vad gäller invandringspolitiken, kanske håller på att växa sig så stort att detta inte går att stå emot längre?
Man kan ju alltid hoppas att det är så i alla fall.
Senast redigerad av GlennertO 2015-03-28 kl. 03:16.
Citera
2015-03-28, 02:55
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Jimmie svarade öppet och ärligt på frågorna. En ärlig och mänsklig politiker tror jag folk uppskattar.

Skavlans kritiska frågor under intervjun är desamma som alla journalister i SVT har ställt till Jimmie så fort han låtit sig intervjuas. Kändes i det hänseendet som en deja vu till partiledarutfrågningarna inför valet. Som SD-väljare känner jag mig inte besviken efter intervjun utan ännu mer stärkt i min övertygelse om att partiet behövs i Sveriges Riksdag och att Jimme bör komma tillbaka i den takt han orkar. Modigt av honom att ställa upp fast han fortfarande var sjukskriven.
Senast redigerad av RickardXXIII 2015-03-28 kl. 03:05.
Citera
2015-03-28, 02:57
Medlem
RingRing2014s avatar
Gå in och kommentera på Skavlans facebooksida nu! Det är massor med kritik där i hundratals inlägg. Svenska folket verkar vända Skavlan ryggen nu. Det verkar bara vara vissa journalister och den nyttiga idioten Malena iQ0 Ernman som tvångsmässigt hyllar intervjun.

Kommentera på fejan alltså, det gjorde jag.

Fy fan vad äcklig Skavlan va när han försökte plocka billiga poäng och applåder. Så djävla populistiskt och billigt. Man hörde några sporadiska applåder, men mer fick han inte! Svenska folket har vaknat rätt ordentligt nu.

Hans kritik var tametusan lika gammal som Janne Josefssons valstugereportage, där Moderater gjorde exakt samma uttalanden som de exemplen han drog upp om SD. Varför frågar inte Skavlan Anders Borg varför Moderata politiker uttalar sig rasistiskt?

Trevlig helg!
Senast redigerad av RingRing2014 2015-03-28 kl. 03:06.
Citera
2015-03-28, 03:03
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Kommer vi se en väljarstorm bort från SD nu när JÅ deklarerade klart och tydligt att inga rasister eller personer som uttrycker sig "beklagligt", inget har i SD att göra?

Det har han gjort i många år nu
Citera
2015-03-28, 03:04
Medlem
Subb[a]s avatar
http://nyheteridag.se/tittarna-rasar-i-sociala-medier-efter-skavlans-intervju-med-akesson/
Citera
2015-03-28, 03:05
Medlem
Antingen är man för SD och då skriver man att Skavlan är en idiot som ställer skitfrågor och som är betald för att försöka få folk att gå emot SD. Eller så är man en normal person som inser att Skavlans frågor är helt naturliga.

Det är nolltolerans mot rasistiska uttryck inom SD och alla som uttrycker sig så blir kickade. Ja herregud vad synd det är om Jimmy att det ALLTID tas upp fall där ledare inom partiet uttryckt sig så.
Men varför dyker detta ämne upp så ofta då? Eftersom det fortfarande är personer inom partiet som uttryckt/uttrycker sig så som fortfarande är kvar.

Sen är det väl uppenbart att den filmen är extremt vinklad och vilseledande. Jag röstar inte på SD, men är inte helt emot deras åsikter. När jag försöker se denna intervju utan att välja nån sida, så kommer det ändå upp många frågetecken kring hur Jimmy faktiskt tänker. Man ser hur tydligt som helst att han i många lägen förstår att Skavlan tar upp en hel del grejer som verkligen är underligt med partiets beteende. I vissa lägen skyller Jimmy på att det inte är han personligen som har gjort så, och i andra lägen menar han med munnen att de faktiskt tycker så, medans han med ansiktsuttryck klart visar att han förstår att det är upprörande.
Citera
2015-03-28, 03:05
Avslutad
En ledare ska vara en ledare, i det ingår det att vara psykiskt starkt och tåla mer än de flesta.
Det går inte att ha en ledare som lider av depression, käkar antidepressiva eller ska arbetsträna för då är han ingen ledare längre.
Detta borde Åkesson givetvis själv komma fram till, och klarar han inte av det själv så borde andra i partiet säga det till honom. Herregud vilket patetiskt land detta är, ingen vågar stöta sig med någon och ingen vågar säga obekväm sanning av rädsla för att såra någon.

På det medmänskliga planet har jag full sympati för Åkesson, och andra sjuka människor. Men de ska inte vara ledare, eller piloter för den delen heller som bekant...
Citera
2015-03-28, 03:08
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claudis
Fast det är ju snarare dummare att medvetet missförstå, översätta direkt till svenska, istället för att ta den för den sägningen den är i det givna sammanhanget.

Mycket likt uttrycket "break a leg!", där undermeningen inte är att du ska bryta någons ben utan att ge dem vad du tål - Kör hårt!

Trodde detta självmål av de medvetet missförstående var uppenbart?

Jag menar inte att han skulle översätta till svenska. Utan jag förstår inte varför han ens nämner vad som stod i smset?
Citera
2015-03-28, 03:10
Medlem
Skurtizs avatar
Trodde faktsikt inte att Skavlan var såhär förbannat korkad och svag
Citera
2015-03-28, 03:13
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouEvenSquat
Antingen är man för SD och då skriver man att Skavlan är en idiot som ställer skitfrågor och som är betald för att försöka få folk att gå emot SD. Eller så är man en normal person som inser att Skavlans frågor är helt naturliga.

Det är nolltolerans mot rasistiska uttryck inom SD och alla som uttrycker sig så blir kickade. Ja herregud vad synd det är om Jimmy att det ALLTID tas upp fall där ledare inom partiet uttryckt sig så.
Men varför dyker detta ämne upp så ofta då? Eftersom det fortfarande är personer inom partiet som uttryckt/uttrycker sig så som fortfarande är kvar.

Sen är det väl uppenbart att den filmen är extremt vinklad och vilseledande. Jag röstar inte på SD, men är inte helt emot deras åsikter. När jag försöker se denna intervju utan att välja nån sida, så kommer det ändå upp många frågetecken kring hur Jimmy faktiskt tänker. Man ser hur tydligt som helst att han i många lägen förstår att Skavlan tar upp en hel del grejer som verkligen är underligt med partiets beteende. I vissa lägen skyller Jimmy på att det inte är han personligen som har gjort så, och i andra lägen menar han med munnen att de faktiskt tycker så, medans han med ansiktsuttryck klart visar att han förstår att det är upprörande.

Jamen har du sett Janne Josefssons valstugereportage. Moderaterna där är nästan värre, i alla fall lika, vad gäller uttalanden om invandrare. Det har Skavlan tydligen glömt när Moderatgäster kommer dit. Har du surrat med sossar och moderater ute i grannskapet? Det flesta, speciellt de äldre, öser rassism när de kommer igång. Det finns alltså flera partier än SD, där lokalpolitiker och väljare fäller opassande kommentarer regelbundet. Det blir fel när bara SD får ta kritiken, även om kritiken kan vara berättigad.
Citera
2015-03-28, 03:14
Medlem
Det goda hatet blev av med oskulden i och med denna intervju.

Uppenbarligen gick Skavlan alldeles för hårt åt Åkesson. Kan förhoppningsvis locka fler kvinnor till SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in