Citat:
Ursprungligen postat av
Skyggedans
Jag tyckte Jimmie blev valdigt mannsklig under intervjun. Alla som gatt igenom en period av depression och angest vet hur djavligt det ar. Akesson gjorde helt klart ett starkt intryck pa mig, han vagar prata om ett amne som i Sverige har stort tabu kring sig.
Jag kände detsamma. Jag har ingen politisk åsikt och har mest känt likgiltighet kring JÅ och SD, jag bestämde mig för att titta på Skavlan mest bara av nyfikenhet och tristess. Då jag förut inte har sett ett enda avsnitt av Skavlan vet jag inte riktigt hur programledaren normalt sätt är men jag fick absolut inget bra intryck av honom och kommer definitivt inte att se på fler avsnitt av det programmet.
Nåväl, åter till mina tankar kring JÅ. Då min mamma har lidit av depression och har legat inlagd på psyk kanske det är en anledning till att han även gjorde ett starkt intryck på mig. Den generella bilden jag har av politiker är att de är verklighetsfrånvarande, lögnaktiga översittare. JÅ vågade prata om sin depression, något som oftast är väldigt svårt för folk som lider av det, han visade att han har känslor och han var ärlig. Jag tyckte om den första delen av intervjun, det fick mig att bilda en uppfattning om honom som skiljer sig från bilden jag har av andra politiker. Andra delen av intervjun fokuserade jag inte så mycket på JÅ utan Skavlan, kände att han blev väldigt hetsig och intervjun blev jobbig att titta på.
Nu kanske det beror på att jag är kvinna och att känslor påverkar mig mer men ja, JÅ vann definitivt poäng hos mig och Skavlan framstod som osympatisk.
Det är förövrigt väldigt många som hyllar Skavlan på Malena Ernmans statusuppdatering.
https://www.facebook.com/malenaernman/posts/10153128918705731