2015-03-28, 00:45
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Här får Skavlan lite ryggdunk:

https://www.facebook.com/hashtag/skavlan?source=feed_text&story_id=756926714402561

Jo men om jag var partiledare för SvP och blev inbjuden till Skavlan skulle jag också få 30 ryggdunk på internet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Men herregud...
Stäng av SD-autopiloten... jag har aldrig påstått att SD är rasister, röstade själv på dem.

Jag klagade på att du, likt så många andra i SD-svansen, anammat den här Åkesson taktiken. Istället för att försvara uttalanden och stå för propaganda, intar ni reflexmässigt försvarposition

"Nej, filmen är inte rasistisk, muslimer är ingen ras" (vilket bara är ett tramsargument dessutom)

Eller som du gör nu, börjar yra om att det finns massa invandare i partiet. Öh... jaha... det verkar liksom vara SD:s enda ståndpunkt numera, att inte vara rasister.

Om du frågade FI om deras uppträdande där de sjöng om att slita män i stycken. Tror du de hade börjat rabbla om att de har manliga medlemmar?

Nej, de hade tagit tillfället i akt att berätta om manligt våld, patriarkala strukturer, löneskillnad. Sin politik helt enkelt.

Men vad gör du när SD:s propagandafilm kommer på tal? Börjar med massa larviga bokstavstolkningar av ordet rasism istället för att stå på dig och berätta varför innehållet i filmen är sant.

Precis den retoriken har Åkesson, och den tycks ha spridit sig också till svansen på nätet. Däribland dig.

Jag har inget emot dina åsikter. Bara ditt Åkesson-aktiga sätt att försvara dem. Och du får ursäkta min vresighet. Bara så besviken ikväll över att Åkesson kommit tillbaka i all sin räddhågsna prakt som jag trodde partiet börjat borsta av sig.
Tyvärr har du rätt, hade varit bättre om JÅ hållit sig borta och fått mytstämpel på sig istället. MK verkar ha en hel del fel och brister, men han hade aldrig förhållit så här passiv som stackars JÅ ikväll. Man får helt enkelt inte låta sig köras över av någon annan som partiledare.
Citera
Medlem
Innercitybluess avatar
Dåligt av Skavlan.

Har en fråga som inte handlar om topic, för oss som missade " Sverigedemokraterna står för en förändring som kommer presenteras den 27 mars, kl 21:00 "

Någon som vet vad det gällde?
Citera
2015-03-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldoradokaffe
Med tanke på programmets vanligtvis avslappnade framtoning samt den allmänna kännedomen om Åkessons psykiska problem framstår ju intervjun som något smaklös.
Det här är medias största bedrift, att sänka JÅ, och, tror de, sänka SD. Vi andra vet ju förstås bättre.
Citera
2015-03-28, 00:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innercityblues
Dåligt av Skavlan.

Har en fråga som inte handlar om topic, för oss som missade " Sverigedemokraterna står för en förändring som kommer presenteras den 27 mars, kl 21:00 "

Någon som vet vad det gällde?

Eh, att Åkesson kommer tillbaka som partiledare?
Citera
2015-03-28, 00:47
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldoradokaffe
Med tanke på programmets vanligtvis avslappnade framtoning samt den allmänna kännedomen om Åkessons psykiska problem framstår ju intervjun som något smaklös.

Inte så lite smaklöst heller. Det är ju ett underhållningsprogram där man ska lära känna gästerna lite bättre och höra dem berätta sin historia, inte ett aggressivt debattprogram om politik. Åkesson har just kommit tillbaka från sjukdom och var bevisligen angelägen att prata om sina upplevelser runt detta, vilket var anledningen till att han kommit dit, inte att föra någon politisk debatt med programledaren.
Citera
2015-03-28, 00:50
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Håller med. Jag tycker visserligen Åkesson kan vara bra ibland, men alltid när han hamnar i hetluften går han tillbaka till sitt "mammas-lilla-pojke" och istället för att få journalisterna att se så dumma ut som de är går han alltid till reträtt och spelar på offerkortet.

Problemet med det är att SD inte kan bli något stort parti med endast sympatiröster. Partiet har gått så starkt i opinionen nu att det är dags att stå upp för det och visa styrka istället för svaghet. Där tycker jag Karlsson är betydligt bättre, men Jomshof är ännu bättre och skulle förmodligen kunna ta denna intervju halvt sovandes.
SD har hela riksdagens bästa strateger. Den dagen de tar beslutet att SD förlorar på en frontfigur så får han kliva tillbaka. Sätter en femhundring på att Jimmie kommer göra bättre ifrån sig i nästa.
Citera
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Jag har inget emot dina åsikter. Bara ditt Åkesson-aktiga sätt att försvara dem. Och du får ursäkta min vresighet. Bara så besviken ikväll över att Åkesson kommit tillbaka i all sin räddhågsna prakt som jag trodde partiet börjat borsta av sig.
+1 Vilket antiklimax det blev.

Jimmie behöver skaffa en annan läkare. Ta bort de antidepressiva, de gör honom foglig och bekväm i rollen som slagpåse. Dessutom har de ingen plats i behandlingen av utmattningssyndrom. Det finns andra mediciner som skulle fungera mycket bättre i hans situation.
Citera
Medlem
Tulios avatar
Det var riktigt dåligt gjort av Skavlan.
Citera
2015-03-28, 00:51
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Inte så lite smaklöst heller. Det är ju ett underhållningsprogram där man ska lära känna gästerna lite bättre och höra dem berätta sin historia, inte ett aggressivt debattprogram om politik. Åkesson har just kommit tillbaka från sjukdom och var bevisligen angelägen att prata om sina upplevelser runt detta, vilket var anledningen till att han kommit dit, inte att föra någon politisk debatt med programledaren.

Däremot var det i sådana fall en grav felbedömning av Åkesson. Även om han varit borta från det politiska livet ett tag så borde han vara fullt medveten om att så gott som alla med koppling till svensk media har en klar SD-fientlig agenda och tar varje chans att motarbeta partiet. Att vissa tycks ha fått uppfattningen att Skavlan skulle vara ett undantag förvånar mig faktiskt en aning.
Citera
2015-03-28, 00:51
Medlem
Ceits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Jag tyckte Jimmie blev valdigt mannsklig under intervjun. Alla som gatt igenom en period av depression och angest vet hur djavligt det ar. Akesson gjorde helt klart ett starkt intryck pa mig, han vagar prata om ett amne som i Sverige har stort tabu kring sig.
Jag kände detsamma. Jag har ingen politisk åsikt och har mest känt likgiltighet kring JÅ och SD, jag bestämde mig för att titta på Skavlan mest bara av nyfikenhet och tristess. Då jag förut inte har sett ett enda avsnitt av Skavlan vet jag inte riktigt hur programledaren normalt sätt är men jag fick absolut inget bra intryck av honom och kommer definitivt inte att se på fler avsnitt av det programmet.

Nåväl, åter till mina tankar kring JÅ. Då min mamma har lidit av depression och har legat inlagd på psyk kanske det är en anledning till att han även gjorde ett starkt intryck på mig. Den generella bilden jag har av politiker är att de är verklighetsfrånvarande, lögnaktiga översittare. JÅ vågade prata om sin depression, något som oftast är väldigt svårt för folk som lider av det, han visade att han har känslor och han var ärlig. Jag tyckte om den första delen av intervjun, det fick mig att bilda en uppfattning om honom som skiljer sig från bilden jag har av andra politiker. Andra delen av intervjun fokuserade jag inte så mycket på JÅ utan Skavlan, kände att han blev väldigt hetsig och intervjun blev jobbig att titta på.

Nu kanske det beror på att jag är kvinna och att känslor påverkar mig mer men ja, JÅ vann definitivt poäng hos mig och Skavlan framstod som osympatisk.

Det är förövrigt väldigt många som hyllar Skavlan på Malena Ernmans statusuppdatering. https://www.facebook.com/malenaernman/posts/10153128918705731
Senast redigerad av Ceit 2015-03-28 kl. 00:55.
Citera
2015-03-28, 00:52
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano

Skavlan . Jag väntade mig en personlig intervju med JÅ. Det blev en intervju grundad i okritiskt ifrågasättande. Kan någon journalist intervjua Åkesson på hemmaplan, hade varit mycket intressant att se?

Skavlan är oseriös och intervjun var mest ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in