2015-03-28, 00:09
Medlem
Sorry pk JÅ vann pga ingen jävla människa behandlar en utbränd människa på det sätt som Skavlan gjorde ikväll, det kan bara bli fel då. Läser man på faceb så är kommentarerna än mer övertygande om vem vinnaren var
Citera
2015-03-28, 00:09
Bannlyst
Avsnittet ligger uppe på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Kn8CRDvasPo&feature=youtu.be&hd=1

Folk är fly förbannade där med. Trevligt att se!

17 likes 125 dislikes thus far.
Citera
2015-03-28, 00:10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Jag ramlade över Özz's debattartikel om JÅ och Skavlan. Jag tänker inte länka den efter den inte förtjänar några klick.
Först och främst, han skriver som ett jävla barn.. och sedan ska han vara roligast i Sverige?

Det är bara dom integritetslösa och pöbel-mobbande småflickorna på twitter som länkar skiten. Dessa kommer komma krypandes ju längre massinvandringen går och dom kommer drabbas värst. Ser fram emot detta! Då borde vi utvisa dom till mena-länder

Alla normala människor anser givetvis precis som du att det är en värdelös artikel och undrar varför sådant trams en publiceras. Normala människor sympatiserar inte med sån skit.
Citera
2015-03-28, 00:11
Medlem
playmates avatar
Ni är ju för roliga. "Så jääääla PK!!!!" att påpeka rasistiska uttalanden SD-representanter har gjort genom åren, verkligen. Dumma dumma PK-SVT!

Tyckte ändå att det gick bättre än förväntat. Trodde att detta skulle bli mys-TV och förfärades över den vidriga normalisering av rasism som skulle ske på bästa sändningstid. Men det började bra med att de pratade om psykisk ohälsa (något som det verkligen måste pratas mer om) och att Skavlan sedan ifrågasatte diverse tabbar och uttalanden SD-representanter gjort.

För många rasister vet verkligen inte om vad som är rasistiskt.
Citera
2015-03-28, 00:15
Medlem
8711s avatar
Jag kan glatt meddela att det väller in stöd och nya medlemmar till Sverigedemokraterna redan nu efter ikväll. Det är alltid trevligt och det tackar vi för!

Hanna Wigh rapporterar samma sak:

Citat:
Hanna Wigh · 2 tim för 2 timmar sedan
Tack Jimmie, Skavlan & alla haters. Kan glädjande berätta att jag redan kontaktats av flera personer som vill bli medlemmar o engagera sig!

https://twitter.com/hanna_wigh

Tack för detta fega och usla Skavlan!
Senast redigerad av 8711 2015-03-28 kl. 00:19.
Citera
2015-03-28, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Ni är ju för roliga. "Så jääääla PK!!!!" att påpeka rasistiska uttalanden SD-representanter har gjort genom åren, verkligen. Dumma dumma PK-SVT!

Tyckte ändå att det gick bättre än förväntat. Trodde att detta skulle bli mys-TV och förfärades över den vidriga normalisering av rasism som skulle ske på bästa sändningstid. Men det började bra med att de pratade om psykisk ohälsa (något som det verkligen måste pratas mer om) och att Skavlan sedan ifrågasatte diverse tabbar och uttalanden SD-representanter gjort.

För många rasister vet verkligen inte om vad som är rasistiskt.

För er kulturmarxister är alla oliktänkande "rasister". "Rasister" ska stigmatiseras och man tar till alla fula knep som finns i er Maos Lilla Röda för att försöka få ett övertag. Men guess what? Ni är i minoritet och ni kommer att fortsätta minska i omfattning. Folk vaknar. SD rör sig redan mot 20% strecket.

Reaktionerna pga detta avsnitt ifrån Skavlan tyder knappast på en minskning, snarare tvärtom.

Det finns INGET som kan rättfärdiga Skavlans beteende ikväll, han gör det som ni marxister gör bäst, vänder och vrider på sanningen. Försöka få lättlurade Svensson att tycka som ni gör. Perverst är bara förordet. Kolla på en intervju med Gudrun Schyman och lek Samtyckessex med dina låtsasvänner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claudis
Smått irriterande men framförallt korkade frågor över lag.

Ja faktiskt. En bra summering.
Första halvan av intervjun behandlade JÅ's sjukskrivning och bjöd på noll överaskningar.
Andra halvan var en regelrätt karbonkopia av samma meningslösa spetsfundigheter som etablissemangsmedia har "attackerat" SD med år ut och år in i decennier nu - något som JÅ också påpekade ett flertal gånger.

Av någon dum anledning trodde jag faktiskt att det skulle vara lite högre nivå på denna intervju. Men icke.
Citera
Medlem
ViktorSteks avatar
Det var uppiggande att se JÅs ansikte igen efter en så lång sjukskrivning. Han representerar motståndskraft, förnuft och vitalitet; en man som står upp mot journalistikens svallvågor och vägras brytas ned.

Oaktat hans politiska sställningstagande, så kan vi alla samtycka om hans ihärdigt och kämparglöd. En man som står upp mot en överhet. David mot Goliat.
Citera
2015-03-28, 00:18
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Om vi skall sammanfatta kvällens Skavlan: Åkesson räknade med en enkel propagandaseger men det blev syntax error.

Kommer SD att ändra sin mediastrategi efter magplasket?

Har någon full skinnskalle från SvP gjort det med dig på bilden och därför detta hat mot SD?
Fick du inte hem din thaitjej tillräckligt smidigt?
Varför denna aggression mot SD?

Jag tror Åkesson väntade sig en liknade intervju som alla andra får. Inte en psykotisk norrman med mungegga frenetiskt letande citat från 2002?

Ger mig fan på att de är en av dom med förutfattade meningar som ej ens läst partiprogrammet.
Citera
2015-03-28, 00:19
Medlem
El Capitanos avatar
Otroligt dålig och oprofessionellt genomförd intervju måste jag säga. De är fan mer tillmötesgående i partiledarintervjuerna i Agenda och Aktuellt där man verkligen ska försöka sätta åt politiker. Patetiskt verkligen.

När fan blev Skavlan någon jävla politisk debattör? Här har man ett utmärkt tillfälle att inte diskutera politik utan diskutera personen Jimmie Åkesson och det han varit med om, men det går inte i svensk TV. Istället ska programledaren bli debattör och angripa en person som fortfarande är sjukskriven och inte ens varit aktiv i partipolitiken sedan valet, och komma med rasismanklagelser om allt möjligt.

Det är lika bra att lägga ner SVT för det finns fan i mig ingenting som kan vara det minsta opartiskt längre. Det är fullständigt omöjligt tydligen.
Citera
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Jag tyckte Jimmie blev valdigt mannsklig under intervjun. Alla som gatt igenom en period av depression och angest vet hur djavligt det ar. Akesson gjorde helt klart ett starkt intryck pa mig, han vagar prata om ett amne som i Sverige har stort tabu kring sig.
Ja, visst var han mänsklig men det hör håller inte i längden. Det taktiskt rätta är nu att Jimmie får agera offerkofta i några veckor till. Låt honom gråta ut och krascha offentligt om han nu så gärna vill det. Sedan är allmänheten redo för en hämnare, förslagsvis syntaren, som ny partiledare.
Tänk på att Moderaterna tog och behöll makten i 8 år under en fullblodspsykopat utan några som helst mänskliga drag.
Citera
Medlem
Bodickers avatar
Skavlan är desperat.. pinsam. Han hetsar på med lösryckta citat från nån fåne i kommunfullnäktige i Vetlanda och en uttjatad reklamfilm från 2010, som han påstår är rasistisk. Som Jimpan säger: vilka folkgrupper? Samma gamla desperata tugg, jag fattar att han blir utbränd att öra detta varje dag i 5 år..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in