2015-03-27, 23:39
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Hur du tolkar mina inlägg kan jag inte rå för.
Som sagt, Skavlan drog ett lågvattenmärkte med denna reportage och det ser man ganska tydligt både i norsk media: http://www.vg.no/rampelys/tv/gunhild-stordalen-andre-sier-at-vi-er-gravide-petter-sa-at-vi-er-syke/a/23425217/ och på Facebook.

Partiskheten hos Skavlan sken igenom. Han intervjuade Stoltenberg som skrev att alla romer som inte ville göra rätt för sig, har inget med Norge att göra. Fick Stoltenberg samma kritiska frågor? Nope!
Du skrev att norrmän skulle tolkas som rasister för sin invandringspolitik vilket rimmade illa i jämförelse med SD som har en nazistisk historia. SD ser sig som systerparti med Frp i Norge, medan Frp inte kunde ta större avstånd från dem.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Man märker att norrmännen är förbannade men nästan mer besvikna, de är inte van att se människor behandlas på det här viset på bästa sändningstid mitt i fredagsmyset. 13% av oss är härdade, många vaknade förhoppningsvis till ur sin psykos nu, och resten reagerar inte p.g.a hat jag inte förstår var det kommer ifrån.

Haha exakt, vi är sjukt luttrade här i Sverige. Galenskaperna har ju pågått i ett x antal år nu, klart det på verkat.

Har aldrig följt Skavlan tidigare men jag måste bara säga att jag älskar norskarnas engagemang, och kul att många verkar känna till JÅ.
Citera
Medlem
Schlemms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Vem fan är den här skavlan? Så jävla platt och dålig. Sen tycker jag att Åkesson borde sluta. Ge över rodret till någon som faktiskt finner glädje och nöje i att battla och krossa dessa landsförrädare.

Du kopplar uppenbarligen inte vad han har varit med om eller vad Åkesson själv säger för den delen.
Citera
2015-03-27, 23:41
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Sedan när blev Åkesson en bebis? Han är en vuxen människa med eget ansvar för sina handlingar. Han påstår sig ha tillfrisknat och då ska han inte behandlas med silkesvantar, antingen är man politiker och tål tuffa frågor eller så kliver man åt sidan.
För att ta en fras du förstår. Allas lika värde? Tycker du Skavlan representerade det ikväll jämfört med andra toppolitiker han haft hos sig?
Citera
2015-03-27, 23:42
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jo SD har en nynazistisk historia. Läs på tack.
Tror du inte alla partier har skit bakom öronen?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Nej SD vann inget nytt på detta tilltag oavsett vad du vill drömma dig till. SD har varit tysta som möss sen den misslyckade statskuppen i december även om brunskjortorna fortfarande är partiet trogna så lär inga nyvärvningar ske då många övriga partier har börjat diskutera invandringspolitikens konsekvenser på allvar som står närmare svenskars demokratisyn. Detta gör i sin tur att SD förlorar sitt trumfkort.
Rosa PK-drömmar av dig. På vilket sätt har övriga partier börjat diskutera invandringspolitiken? Det är samma vilsna och förljugna visa som tidigare. Detta samtidigt som verkligheten och fakta talar sitt tydliga språk - att SD haft rätt hela tiden. Det kommer betala sig i ännu högre opinionssiffror för SD, var så säker.

Och bara ditt sätt att snacka om "brunskjortor" visar hur vilsen också du är. Du försöker desperat sätta en nazistämpel på SD, på grund att du saknar relevanta argument. Precis som dina kollegor i PK-svängen alltid gör. Men folk går inte på det längre. Precis på samma sätt som de inte går på Skavlans och SVt:s smutsiga approach i kväll.
Citera
Medlem
Ttoclaws avatar
Har det ens hänt förr att någon har blivit grillad i Skavlan?
Citera
2015-03-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabe
Din jävla idiot, jag är partisekreterare på kommunal nivå för SD.

Ja, jag kan bekräfta detta. Det är nämligen precis så här Sverigedemokratiska politiker uttrycker sig.

Nog tyckte jag att Jimmie såg både gråtfärdig, uppgiven och resignerad ut hos Skavlan.
Var det sjysst att gå så hårt åt den sjukskrivna stackarn?

Eller får man ta som som partiledare för ett missnöjesparti?
Hursomhelst så känns det ju som att intervjun inte var särskilt lyckad för bidragsparasiten.

Kommer hen bli sjukskriven igen nu med trippel lön så hen inte måste tigga skattebetalarnas pengar också?

Eller ska han komma tillbaka och ge större delen av den svenska befolkningen ännu mera "hell"?
Citera
2015-03-27, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Tror du inte alla partier har skit bakom öronen?

Men så fantastiskt tröttsam diskussion. Givetvis är det så, men PK-fölk tror ju att SD är grovt överrepresenterade bara för att dom syns och blir mest granskade. Sen att partiet är relativt nytt i jämförelse med andra partier som hunnit städa lite mer är tydligen helt ovidkommande.
Citera
2015-03-27, 23:44
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Du skrev att norrmän skulle tolkas som rasister för sin invandringspolitik vilket rimmade illa i jämförelse med SD som har en nazistisk historia. SD ser sig som systerparti med Frp i Norge, medan Frp inte kunde ta större avstånd från dem.

Enligt media och "vanligt" folk så anses det väl rasistiskt att vilja minska invandringen, inte sant?
Då bör väl också länder som tillämpar en mer restriktiv migrationspolitik än Sverige anses rasistiskt eller åtminstone ansvarslösa?

Ärligt talat så tror jag inte det är så många som bryr sig nämnvärt om Sverigedemokraternas historia. Varje parti har som bekant något fult bakom sig. Det folk inte gillar med Sverigedemokraterna är att man vill minska invandringen, begränsa antalet individer som kommer hit trots att de flyr från krig och förtryck.
Citera
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizsofius
Bevara Skavlan från norrmännens raseri!
http://www.vg.no/rampelys/tv/gunhild-stordalen-andre-sier-at-vi-er-gravide-petter-sa-at-vi-er-syke/a/23425217/
Nästan alla norrmän dissar Skavlans insatts ikväll:
Citat:
Øyvind Kvaal · Spokane, Washington
I kveld skammet jeg meg over å være nordmann. I kveld skammet jeg meg over å ha vært journalist. I kveld skammet jeg meg over å se en programleder oppføre seg som en bøddel. Han misbrukte anledningen. Her hadde Skavland fått Jimmy Åkeson i tale for første gang etter sykommen. Han skravlet i vei og leste fra et dårlig forberedt manus. Avbrøt og avbrøt. Han brukte anledningen til å avsløre seg selv. Skavland har gått ut på dato. Nå er det på tide at NRK tar ham av plakaten.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-03-27 kl. 23:46.
Citera
Medlem
GlennertOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Riksäcklet Virtanen tycker Skavlan var för snäll. Men alltid något att han är irriterad

Nog är det väl ändå märkligt att en såpas underbegåvad person som FV kan få ett såpas stort medialt utrymme som han får. Hans arbetsgivare borde snarare avskeda honom, eller i vart fall försöka dölja hans inkompetens.
Senast redigerad av GlennertO 2015-03-27 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in