2015-03-27, 23:28
Medlem
Hansattesigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Riktigt bra intervju. Skavlan ställde de frågor han var tvungen att ställa och Jimmie skötte sig lika bra som vanligt.

...Och detta var nog den absolut konstigaste kommentaren i hela tråden...

För egen del, såg jag en Skavla som var totalt out of character. Dvs jag tror att fjanten plötsligt försökte leka Larry King, och det var väldigt oklädsamt. Intervjun var ett brott inte mot Jimmie eller svensk politik eller journalistik eller nöjes-tv - det var en varumärkesmiss.
Citera
2015-03-27, 23:29
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag tycker att Åkesson var helt okej, även om det verkligen var märkbart att han inte är helt återställd. Jag hade för mig att Skavlans program är ett underhållningsprogram, inte ett propagandaprogram.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Om vi skall sammanfatta kvällens Skavlan: Åkesson räknade med en enkel propagandaseger men det blev syntax error.

Kommer SD att ändra sin mediastrategi efter magplasket?
Men det blev ju inget magplask. SD och Åkesson vann säkert tusentals röster ikväll, tack vare SVT och Skavlans arroganta beteende. Har du inte greppat det än?
Citera
Medlem
Cameltotems avatar
Fy fan vad jag hatar skandinavisk media.

Är det här skavlan något jävla populärt program? Det är ju ren och skär intervju, den där äckliga jävla norrfittan säger ju inte något. Han bara radar upp frågor, har du ingen egen jävla åsikt?

Vill ju ha någon jävla diskussion, inte någon jävla fitta som bara ställer frågor och skiter i att lyssna.

Fy fan asså.
Citera
2015-03-27, 23:30
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Om vi skall sammanfatta kvällens Skavlan: Åkesson räknade med en enkel propagandaseger men det blev syntax error.

Kommer SD att ändra sin mediastrategi efter magplasket?

SD vann mycket på detta. Norges invandringspolitik är typ så SD vill ha det samtidigt som Norge är ett extremt rikt land.

Åkesson fick samma fråga som han alltid fått, inget nytt. Folk som är medvetna om den havererade invandringspolitiken kommer garanterat gå över till SD.
Citera
Medlem
vizsofiuss avatar
Bevara Skavlan från norrmännens raseri!
http://www.vg.no/rampelys/tv/gunhild-stordalen-andre-sier-at-vi-er-gravide-petter-sa-at-vi-er-syke/a/23425217/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag tycker att Åkesson var helt okej, även om det verkligen var märkbart att han inte är helt återställd. Jag hade för mig att Skavlans program är ett underhållningsprogram, inte ett propagandaprogram.

Nu efter det här programmet ikväll är det tydligt att Skavlan är både och! Underhållning och DDR Propaganda!
Citera
2015-03-27, 23:31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
När skrev jag att gemene norrman står bakom SD? Du får gärna citera där jag skrivit det exakt.
Man behöver väl inte tycka om SD för att inse att Skavlan skötte det hela ytterst dåligt.

Ska vi sitta och älta historia här kan vi väl prata om rasinstitut och kommunismen.
Nej du skrev inte det exakt men du skrev som om norrmän var för SD:s politik. Kritiken låg väl i behandlingen av Åkesson av Skavlan, politisk grund var i sammanhanget ointressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Kändes så jävla töntigt när han började prassla fram sina anteckningar med "avslöjanden". För att förstärka känslan på något vis.
Har aldrig sett Skavlan sitta och fippla med ihopvikta papperslappar tidigare vid en intervju. Ändå har jag sett en jävla massa program.
Citera
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupare
Jag kan tyvärr inte svara i absoluta tal men gör det gärna i relativa.

Svar: Färre än antalet i SD.
Nu var det ju inte frågan.
Citera
2015-03-27, 23:32
Medlem
Ass.Parades avatar
Skavlan var lite väl hård tycker jag. Låter inte ens Jimmie prata till punkt. Sedan får man också medge att Jimmie gav rätt värdelösa svar på till exempel reklamfilmen. Men ingen empati alls för att han mått dåligt från Skavlans sida till exempel.. Äckligt beteende.
Citera
2015-03-27, 23:32
Medlem
Schlemms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Sedan när blev Åkesson en bebis? Han är en vuxen människa med eget ansvar för sina handlingar. Han påstår sig ha tillfrisknat och då ska han inte behandlas med silkesvantar, antingen är man politiker och tål tuffa frågor eller så kliver man åt sidan.

Behandla då Alla politiker som gästar programmet på samma sätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in