Citat:
Ursprungligen postat av
Esposito1887
Som opartisk (varken sympatisör eller motståndare) gör jag bedömningen att detta var en svag insats av Åkesson. På gränsen till fiasko. Han kändes osäker samt otydlig och lyckades inte värja sig mot Skavlans billiga tricks.
Har många gånger imponerats av Åkessons debatteknik och personlighet men frågan är om inte SD bör göra ett byte nu? Speltorsk, utbränd och allmänt förvirrad. Kändes inte som en statsman idag.
Att berätta om "Give them hell"-smset var också en riktig groda. Hur tänkte han där? Nu kommer detta kortet kastas ut konstant av motståndarna. Klantigt värre!
Men vad ska Jimmie svara? Skalvan drar upp 15 år gamla citat från helt andra personer, jag kan inte ens om jag tänker efter komma på ett bra svar.
SD har närmare 2 miljoner anhängare och Skalvan sitter och letar citat tillsammans med EXPO. Varför gjorde han inte samma sak när Löfven var där? Finns hundratals uttalanden från sossar genom åren.
Men Jimmie ska ha kritik för att han ens bemödar sig att svara på så uppenbart idiotiska frågor, han skulle bara bett Skalvan googla tidigare svar. Finns ingen mening med att sitta och mata en radikal sionist under bästa sändningstid.
Åkesson och Karlsson kan dra åt helvete med sin nolltolerans och konfronterslösa ideer, det är det värsta som hänt partiet.
Sverige kokar av vrede mot regeringen och Jimmie sitter och värjer sig mot att någon skrev neger på facebook 2002, vafan sysslar han med.