2015-03-27, 23:14
Medlem
Sharp19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupare
I sammanhanget tycker jag det är tämligen ointressant vad medlemmarna i partiet har för sig. Man behöver ju nämligen inte leta längre ned i leden är partiledningen för att hitta citat som är värda att debatteras.

Vad partiets medlemmar har gjort för uttalanden är irrelevant för programmet. Det skulle varit underhållning, och ingen politisk debatt. Där misslyckades Skavlan totalt, smutskastning är ingen bra "underhållning".
Citera
Medlem
Vem fan är den här skavlan? Så jävla platt och dålig. Sen tycker jag att Åkesson borde sluta. Ge över rodret till någon som faktiskt finner glädje och nöje i att battla och krossa dessa landsförrädare.
Citera
Medlem
Det är många som tror att "give them hell"-sms:et kommer skjuta SD i foten. Jag tror media och motståndare till SD kommer använda detta flitigt men för SD:s väljare spelar det väll ingen roll? Efter att man annonserade att man skulle rösta emot budgeten och Löfven bröt sitt löfte om nyval så gick ju SD kraftigt uppåt, till 18 % har jag för mig att någon undersökning visade. Detta visar ju att SD:s väljare hatar de "falska" politikerna i de etablerade partierna. Vilket sätt blir bättre än att följa Åkessons motto "Give them hell"?
Citera
2015-03-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Som opartisk (varken sympatisör eller motståndare) gör jag bedömningen att detta var en svag insats av Åkesson. På gränsen till fiasko. Han kändes osäker samt otydlig och lyckades inte värja sig mot Skavlans billiga tricks.

Har många gånger imponerats av Åkessons debatteknik och personlighet men frågan är om inte SD bör göra ett byte nu? Speltorsk, utbränd och allmänt förvirrad. Kändes inte som en statsman idag.

Att berätta om "Give them hell"-smset var också en riktig groda. Hur tänkte han där? Nu kommer detta kortet kastas ut konstant av motståndarna. Klantigt värre!

Men vad ska Jimmie svara? Skalvan drar upp 15 år gamla citat från helt andra personer, jag kan inte ens om jag tänker efter komma på ett bra svar.

SD har närmare 2 miljoner anhängare och Skalvan sitter och letar citat tillsammans med EXPO. Varför gjorde han inte samma sak när Löfven var där? Finns hundratals uttalanden från sossar genom åren.

Men Jimmie ska ha kritik för att han ens bemödar sig att svara på så uppenbart idiotiska frågor, han skulle bara bett Skalvan googla tidigare svar. Finns ingen mening med att sitta och mata en radikal sionist under bästa sändningstid.
Åkesson och Karlsson kan dra åt helvete med sin nolltolerans och konfronterslösa ideer, det är det värsta som hänt partiet.

Sverige kokar av vrede mot regeringen och Jimmie sitter och värjer sig mot att någon skrev neger på facebook 2002, vafan sysslar han med.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Åkesson förlorade stenhårt. Förståeligt i och med att han inte är fullt återställd, men dåligt av Skavlan att pressa så hårt mot någon som precis ska komma tillbaka från en sjukskrivning. Gissar att "opartiska" SVT sagt åt honom att vara kritisk.

Vi vet att SD's politiker är osedvanligt klantiga, men att dra upp uttalande från 2002 är löjligt.

Hur förlorade han "stenhårt"? Han fick ju inte ens avsluta meningarna i slutet?
Citera
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Haha Åkesson ägd, snart kommer inte SD folk kunna se nått program på tv då alla är emot rassen.

Av folks kommentarer på diverse forum och kommentarsfält verkar det snarare vara Skavlan som gjort bort sig än ägt Åkesson. Folk runtom i stugorna börjar helt enkelt få nog av pissandet på personer som vill rädda våra länder från avgrunden.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Sedan när blev Åkesson en bebis? Han är en vuxen människa med eget ansvar för sina handlingar. Han påstår sig ha tillfrisknat och då ska han inte behandlas med silkesvantar, antingen är man politiker och tål tuffa frågor eller så kliver man åt sidan.
Men varför ska Åkesson behandlas på ett helt annat sätt än övriga politiker? Med inlagda hånfull skratt, ensam i studion, med en hånfull programledare som mal samma fråga om och om igen och som avbryter hela tiden. Som inte tar i hand efter avslutad intervju?

Det hela var uppenbart iordningställt för att håna och chikanera Åkesson och SD. SVT visade sitt rätta vänsteransikte i kväll på ett väldigt tydligt sätt.
Citera
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Helvete vilken slakt det blir av skavlan både på vg.no och på skavlans facebooksida. Haha skavlan har lyckats uppröra två nationer - snyggt jobbat.

Det är mer en belastning än någon tillgång när sverigedemokrater angriper sajter och klottrar ner, det bara säger bara at Skavlan lyckades ta fram den sida av SD som Åkesson styr, det antidemokratiska partiet.
Citera
2015-03-27, 23:16
Medlem
Underbart att se hur många kommentarer kvällens program har kontra tidigare program. Andra program lyckas skrapa ihop 30-50 kommentarer max. Medans kvällens program så har bara den ena postningen dragit över 500 hittills. Och merparten är väldigt negativa till Skavlans beteende...

https://www.facebook.com/skavlantalkshow
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Bara för att framföra en minoritetsåsikt (minoritet här åtminstone) så tyckte ju jag att Skavlan ställde precis de frågor han skulle. Den delen som handlade om sjukskrivningen var Skavlan medkännande och Åkesson var helt enkelt mänsklig. Den politiska delen var Skavlan skarp, som han skulle. Åkesson var fortfarande trött. Men jag tror inte såna här program påverkar valresultat särskilt mycket. Alla vet redan att det dräller av folk inom sd som säger kackerlackor och parasiter, och att nolltoleransen mot rasism bara är en fasad. Dem som röstar på sd bryr sig inte om att det är så och hatet mot medierna gör att sd:are kan säga och göra vad som helst, allt är ändå medias fel. Hotet att fälla alla regeringar som inte gör som sd vill, tycker sd:s väljare är tufft. Medan medelklassen tycker det är utpressning och huliganism. Så kommer det att förbli, det handlar om två olika världar.
Så det är därför medklassarna inte alls sysslar med white flight, utan med glädje omfamnar Reinfeldts visioner och entusiastiskt flyttar ut där de kan få mer spännande möten med människor? Det finns alla möjliga sorters medelklassare, din pajas, en inte oäven del sympatiserar och röstar på SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Åkesson förlorade stenhårt.
Fast Skavlan eldade på så mycket att det slår tillbaka istället. Precis samma som hände Palme när han grillade Fälldin.
Citera
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Han gjorde det arbetsgivaren krävde men nej, det förringar inte hans ansvar.
Han är sin egen arbetsgivare. Vad du och många verkar ha missat är att Skavlan inte är SVT:s program. Skavlan äger sitt eget program som sänds från London och distribueras till SVT, NRK, DR och YLE i de nordiska länderna. Så skyll inte på SVT, skyll på Skavlan om du upplevde en opartiskhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in