2015-03-27, 23:07
Medlem
Glauciuss avatar
Ett avplock av kritiska kommentarer på Skavlans facebok sida från norrmän:

Citat:
Hege Storhaug Dette var rett og slett grotesk behandlig av en mann som har vært alvorlig syk i et halvt år. Og lengre enn det før han kastet inn håndkleet. Skulle Skavland markere seg for å gardere seg mot kritikken som har kommet før sending for at han tok inn JÅ? Kombinert med å ikke ville ta innover seg de voldsomme problemene svensk politikk har skapt? Ikke et ord om den svensk innvandringstilstanden. Som norsk skjemmes jeg.

Citat:
Hanne Blæsterdalen en slik nedlatende og respekløs behandling av et menneske er helt uforsvarlig. skavlan hadde et djevelsk og hånende uttrykk i ansiktet.jeg ble sterkt bekymret for JÅ.

Citat:
Runar Hamre Ingen tvil om at Skavlan gikk fra programleder til politisk debattant fra den sosialistiske leiren. Insinuerer at Åkesson kommer for å slå politisk mynt og avbryter Åkesson konsekvent før han får formulert 1 hel setning. Åkesson vil få masse sympati etter kryssilden fra Skavlan. Flau seanse å utsette en sykemeldt fyr på antidepressiva som går til psykolog. Slett håndverk Skavlan!!!

Citat:
Helene Madsen Skjemstad Skavlan, du burde skamme deg for måten du gjøv løs på Åkesson. Dette likte vi ikke, selv vi som tar avstand fra hans parti.

Citat:
Sylvia Perny Nerland Nå satte du vel spikern i kista på showet ditt - dette var lavmål !!

Citat:
Henrik Sunde Her inviterer du en mann som nettopp har vært ute av tv-skjermen i et halvt år grunnet en så alvorlig sykdom. Du benytter sjansen til å grille ham grunnet din egen politiske overbevisning i stedet for å gi ham en profesjonell "Velkommen tilbake". Jeg har alltid respektert deg, men nå ble jeg faktisk forbanna. Denne kampen tapte du.

Citat:
Laila Høybakk Fredrik Skavlan.....Du fortjener snart ikke gjester!!!!!! Hvordan klarer du å være så FREKK, uansett forskjellig syn på sak, slik behandler man ikke sine gjester, skjærp deg!!!!!!!!!

Citat:
Anne Grete Thoresen Veldig uproffesjonelt intervju av Skavlan. Han skal intervjue og ikke debattere. Veldig upersonlig og uengasjert med alle gjestene idag. Rett og slett dårlig dag på jobben.

Citat:
Andrea Gladsø Hilton Usmakelig, rett og slett! Behandle dine gjester med respekt, enten du er enig eller uenig i hva det står for! Burde skjemmes med hvordan du avbryter og ihvertfall ikke kan å holde deg nøytral til intervjuobjektet
Citera
2015-03-27, 23:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalafelFjolla
Det här är precis varför SD inte är ett respekterat parti, Skavlan ställer viktiga frågor och får halvdana svar. Kan hålla med om att han var för hård, men hellre för hård än för mjuk.

Hursomhelst så blir alla här inne till sig och menar att Skavlan är partisk, orättvis, "PK" etc. Istället för att faktiskt inse att det här är ett problem som behöver lösas.

Om SD hoppas att någonsin bli ett etablerat parti så måste de helt radera ut den här typen av trassel. Det är inte okej att göra xenofobiska reklamfilmer eller att hysa öppet rasistiska medlemmar, SD borde göra upp med detta omedelbart och kompromisslöst men istället fortgår det som tidigare.

Invandring och integrationspolitiken är i behov av stora reformer, här har SD potential eftersom att alla andra riksdagspartier verkar vara helt oförmögna att ens debattera saken konstruktivt. Men istället misstolkas deras väljarstöd som ett stöd för deras korkade politik och nationalistfalangen tror att de har vind i seglen men i själva verket röstar inte väljarna på SD för att de är ett speciellt bra parti utan för att de är det enda alternativet till de andra i riksdagen.

Mitt råd till JÅ är: gör dig av med alla förbannade nationalister, rasister och nyfascister. Reformera politiken i konservativ riktning istället för nationalistisk sådan och diversifiera partiprogrammet bortom invandringen.
Men det är så jävla överdrivet. Bara för att någon sa något för femton år sedan, så ska man vara för evigt dömd? Och det ska ältas i intervju efter intervju. Så kan vi inte ha det! Det är vad folk tycker idag som är intressant. Det du företräder är bara en förvriden vänsterteknik för att sabotera för SD och den politik som Sverige så innerligt behöver.
Citera
Bannlyst
Helvete vilken slakt det blir av skavlan både på vg.no och på skavlans facebooksida. Haha skavlan har lyckats uppröra två nationer - snyggt jobbat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är dessutom skrämmande hur man behandlar en person som nyss varit sjukskriven för utbrändhet, och haft minnesförluster på grund av stress osv.

Detta visar med all önskvärd tydlighet att försvaret av Massinvandringen inte känner några gränser alls.

Men detta vet vi ju redan, genom att man hackat Flashback och Avpixlat och drivit enskilda kritiska medmänniskor till självmord (minst 3 fall finns redan).

Sedan när blev Åkesson en bebis? Han är en vuxen människa med eget ansvar för sina handlingar. Han påstår sig ha tillfrisknat och då ska han inte behandlas med silkesvantar, antingen är man politiker och tål tuffa frågor eller så kliver man åt sidan.
Citera
Medlem
Bara för att framföra en minoritetsåsikt (minoritet här åtminstone) så tyckte ju jag att Skavlan ställde precis de frågor han skulle. Den delen som handlade om sjukskrivningen var Skavlan medkännande och Åkesson var helt enkelt mänsklig. Den politiska delen var Skavlan skarp, som han skulle. Åkesson var fortfarande trött. Men jag tror inte såna här program påverkar valresultat särskilt mycket. Alla vet redan att det dräller av folk inom sd som säger kackerlackor och parasiter, och att nolltoleransen mot rasism bara är en fasad. Dem som röstar på sd bryr sig inte om att det är så och hatet mot medierna gör att sd:are kan säga och göra vad som helst, allt är ändå medias fel. Hotet att fälla alla regeringar som inte gör som sd vill, tycker sd:s väljare är tufft. Medan medelklassen tycker det är utpressning och huliganism. Så kommer det att förbli, det handlar om två olika världar.
Citera
Bannlyst
Går det att ogilla Jimmie? Starkt gjort utav honom att komma ut och berätta om sjukdomen. Skavlan blev satt på pottkanten när Jimmie frågade vad som var rasistiskt med filmen och han hade absolut noll att komma med. Även lite ful spel att pressa någon som nyss varit sjukskriven med samma frågor som han fått tusen gånger innan. Att han dessutom sitter och läser upp citat som är 13 år gamla får mig att vilja mig själv.

Skönt och se att även vissa norrmän har hjärnan i behåll (tänker på deras facebook kommentarer om dagens program)
Citera
2015-03-27, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär

Äh, jag tror att ur det hänseendet spelar det ingen roll vad Åkesson sade eller inte sade. "Give 'em hell!" funkar nog fint även som positiv catchphrase för någon som satsar på att framstå som den enda oppositionen.

Svensken tycker ju att engelska är mer ball, "hell" o grejer. Palmes: "Vi ska ge borgarna ett helvete" är ju ett stort understatement kontra den engelska versionen av Åkessons dito.
Citera
2015-03-27, 23:10
Medlem
S.Kandals avatar
Det verkar på reaktionerna som om sd återigen dragit en vinstlott.

En underdog får alltid mest sympatier och här gick Skavland uppenbart ett steg för långt. I slutet av intervjun kokade nog bland merparten av tittarna....och vips ökade stödet för sd någon procent till.
Citera
2015-03-27, 23:11
Medlem
Kuvalautas avatar
Jag tycker det är väldigt intressant hur många norrmän som verkar vara förbannade på hur Skavlan hanterade denna intervjun. Det är väl en indikator på hur olika debattklimat vi har i Sverige och Norge.
Citera
Medlem
Grievers avatar
Vidrigt dessutom att Skavlan haft representanter från andra invandringskritiska partier i norden, åtminstone norge och danmark vad jag vet, och dem behandlade han inte såhär.

Det här gjorde mig ledsen att se.
Citera
Medlem
Har för mig att jag läste att inspelningen skedde i London.
De i publiken, förstår de svenska alltså? Tänker på tillfället när han fäller en kommentar då Jimmie Åkessson pratar och alla skrattar åt "give em hell".

Är det applåder som är inlagda, eller var det faktiskt publiken som tyckte det var skoj?
Citera
2015-03-27, 23:12
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Egendomligt att det alltid ska vara samma visa.
Ställ gammal redan ställd fråga 100 gånger. När det är Åkessons tur att svara hinner han säga tre ord innan han blir avbruten.

Och som tidigare nämnts så är det också egendomligt att det i ett underhållningsprogram, där segmentet presenterades som en intervju hur hans sjukskrivning varit. På en sekund ändrades karaktären på intervjun: från förstående och lugn intervju till korsförhör som Skavlan till och med behövde separata papper för att kunna droppa diverse citat från personer som redan var exkluderade i partiet (om jag förstod det rätt).

Förhoppningsvis har Jimmies frånvaro gett han än mer skinn på näsan och låter skiten rinna av honom än mer. Är dock lite orolig för hans pillerätande. När man väl slutar med skiten så får man en nerperiod som är ganska jobbig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in