2015-03-27, 22:22
Medlem
Jag tycker inte om något parti egentligen eller politik överhuvudtaget för den delen. Men här verkar det som att Skavlan granskar Jimmi Åkessons parti hårdare än vad han granskat någon annans partiledare. Dessutom verkar det som att han upprepar samma frågor men i olika skepnader för att locka fram ett ogenomtänkt svar. Detta måste väll räknas som väldigt dålig journalistik?
Citera
2015-03-27, 22:22
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Alltså man gör inte såhär mot en människa, oavsett hur icke rumsren politiskt sett denne är. Jag led med den människa, person och politiker som just gett ett vittne om hur en depression kan se ut, (utmattnings- samt totalkollaps). Det var ett otroligt intressant vittne. Givande för alla och envar som inte är en välbetald politiker och yrkesarbetande.
Såna här berättelser är berikade rent mänskligt.

Då just då känner tv pressen att prestera. Här måste grillas, därför att den som sitter i stolen är den, den är.

Aldrig, aldrig någonsin skulle någon iakttagare av detta samtal i tv, acceptera att en person bemöts på det här viset..............om det varit någon annan. Men nu var det Jimmie Åkesson.
Då går det.

(Sen tycker jag inte att Jimmie ska ge sig in i politiken igen. Han ser för sliten ut. Partiet klarar sig.)
Ingen tvingade Åkesson till Skavlans skolförhör. En schimpans kunde begripit att det skulle bli bedrägligt medkännande känslogullegull till en början och onyanserade påhopp om rasism och islamofobi på slutet. Var Åkesson oförberedd på det borde han packa och dra.
Citera
2015-03-27, 22:23
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Är kvinnor med burka rasistiskt, menar du att de inte ska få ha det eller att sådana människor inte får visas offentligt? Det låter rasistiskt.

Hur vet man vilken ras någon under en burka tillhör? Eller kön, för den delen? Visst är det rasistiskt att tro att alla som ser ut som spökplumpen har gemensam rastillhörighet.

Intervjun var intressant. Det blir spännande att se hur kvittervänstern skall gasta om att Skavlan borde ha ställt mer "granskande" frågor eller något annat. Åkesson svarade hyfsat, men gav ett bräckligt intryck. Det var kanske inte dåligt att han gav ett bräcklig intryck, sett till SD:s intressen, men det återstår att se.
Citera
Medlem
Så jävla less på såna som Skalvan som bara pratar om rasistiska uttalanden. Va fan har det med politiken att göra?
Det finns rötägg överallt som förstör,inte bara hos SD. Ska Åkesson ansvara för alla som anser sig vara SDare?

SD är inte ett rasistiskt parti!

Skalvan visade tydligt vad han tyckte om SD,han gjorde en urusel intervju.
Citera
Medlem
Äntligen en reporter som vågar ställa ifrågasätta Jimmie och SD. Finns hopp om journalism ändå, vilken sågning av Skavlan. Jimmie längtar garanterat tillbaka hem nu.
Citera
2015-03-27, 22:24
Medlem
Tubleross avatar
Är det någon media som rapporterar från presskonferensen dem skulle ha eller? Eller blev den inställd pga skavlan eller?
Citera
Bannlyst
Kan vi fastställa att Skavlan har fått de sjuka dödsknarkarnazistfrågorna påtryckta men att han egentligen är av annan uppfattning om Herr Åkesson?
Citera
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Alla andra politiker som är där får sitta och skoja och myssnacka om sin träning, sina matvanor, samt gullegull-frågor om familjen.

Det är en uppenbar särbehandling av SD. SVT ska vara opartiska?
Precis, en ren särbehandling av sd det är vad det är.
Citera
Bannlyst
Hur kan ni klaga? Åkesson fick precis dom frågor man kan förvänta sig och han skötte sig med bravur.

Den här intervjun stärkte SD.
Citera
Medlem
Stakeholders avatar
Give em hell, är ju precis vad Palme sa på valnatten 1976.

"Nu ska vi ge borgarna ett helvete", tror jag han sa. Men han var ju sosse, så då är det väl ok.
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Hade det varit bättre om Skavlan bemötte Åkesson som en svag sjuklig? Tycker Skavlan gjorde en balanserad intervju som även vågade ta upp en del kontroverser. Många här låter som Skavlan borde ha en neutral eller sympatisk attityd men det är inte hans roll som programledare.

Kontroverser? Jag skulle inte orka räkna upp alla intervjuer och program som Åkesson deltagit i där han suttit och bemött partivänners uttalanden, partiets historia, och bla bla bla.

Det finns mängder med hemsidor, statligt finansierade stiftelser, politiska organisationer, rikskomiker, medier och gud vet allt som ägnar större delen av sin vakna tid åt att prata om hur hemska SD är. Det finns ingen jävel i det här landet som inte vet att man kan hitta skit om SD. Så hur kan det vara kontroversiellt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Under omständigheterna ger jag tummen upp. Jimmie gav ett mycket sympatiskt intryck när han berättade om sin sjukdom med sömnproblem och elände. Han verkar också var medveten om vad som krävs för att komma tillbaka i full kraft som han också har sikte på. Skavlan däremot, tramsig och osympatisk som höll på och skulle pressa och upprepa sig om irrelevanta saker med 12 år gamla citat. Roligt på slutet dock när den förvirrade norrbaggen började gasta om rasism som islam vore en ras. En väldigt bra fråga som norrmannen ställde och som jag önskade att han hade följt upp på mer var den om Mattias Karlsson. Det är också vad som enligt min mening skiljer en bra journalist från en pajas att kunna ställa frågor som är relevanta och har bäring för det parti Jimmie kommer tillbaka till. Istället tog tramset över och mycket man hade önskat få svar på lämnades tyvärr därhän.

Dessutom när Skavlan sa att filmen ställer folkgrupper mot varandra så frågade JÅ vilka folkgrupper då. Svenskar är som sagt inte en folkgrupp. Det kom han undan med Skavlan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in