2015-03-27, 18:33
  #1213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Ni kvinnor behöver ju inte oss män så ni får inte åka i bilarna, bo i husen, använda broarna, använda elen, använda skördetröskan, använda spisen osv.

Vi kan alltid köpa FLESHLIGHTs och bygga datoriserade latexdockor samt porrsurfa, så är det några som inte behövs är det ni.

Det enda som behövs är att vi kommer på hur man bygger en artificiell livmoder, så kan ni hälsa hem.


Lycka till säger jag bara…tänker du amma och ta hand om din och din pojkväns kotte 100% också?
och ska ni konstruera latexdockornas äggceller också?
Citera
2015-03-27, 18:47
  #1214
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Lycka till säger jag bara…tänker du amma och ta hand om din och din pojkväns kotte 100% också?
och ska ni konstruera latexdockornas äggceller också?

Kan man bygga en artificiell livmoder kan man tillverka bröstmjölksersättning också.

Äggceller? Inga problem. Det kommer gå att reproducera på konstgjord väg.

När man tagit ur äggceller från typ Nicole Kidman, Jessica Alba, Emily Blunt, Yvonne Strahovski så är det bara att klona dem.

Kanske "förbättra" generna och göra dem till villiga stripteasedansöser?

Ahhhhh.....you new brave world....den ljusnande framtiden....

Inget F!
Inget Grupp-8
Ingen Mona Sahlin
Ingen Gudrun Spyman

Citera
2015-03-27, 18:50
  #1215
Medlem
Wayaheads avatar
Med tanke på thai-salongernas vida utbredning över hela landet, ifrån Ystad till Haparanda, så verkar den svenska kvinnan vara ganska onödig!
Citera
2015-03-27, 18:53
  #1216
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Turteatern gjorde en fantastisk uppsättning av Scum-manifestet, ja. En uppsättning få Flashbackmän har sett men som de ändå har väldigt mycket åsikter om.

Så du uttrycker dig positivt om en hatföreställning mot män?

Det är ok att hata och förespråka att mörda män?

Det är sånt staten ska finansiera med mina skattepengar?

Så du är en kvinna som hatar män?

Jag vet att ni finns. Nu fick jag det bekräftat även på FB.

K V I N N O R S O M H A T A R M Ä N !
Finns nu även på Flashback, inte bara på din teaterscen och i din TV-burk.

Citera
2015-03-27, 18:55
  #1217
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Så du uttrycker dig positivt om en hatföreställning mot män?

Det är ok att hata och döda män?

Det är sånt staten ska finansiera med mina skattepengar?

Så du är kvinna som hatar män?

Jag vet att ni finns. Nu fick jag det bekräftat även på FB.

K V I N N O R S O M H A T A R M Ä N !
Finns nu även på Flashback, inte bara på din teaterscen och i din TV-burk.


Jag är man! Och nej det är inte ok att varken hata eller döda män. Och föreställningen handlar heller inte om det. Som sagt, jag är rätt trött på alla som tror sig veta en massa om den där föreställningen utan att ha sett den.
Citera
2015-03-27, 18:56
  #1218
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Med tanke på thai-salongernas vida utbredning över hela landet, ifrån Ystad till Haparanda, så verkar den svenska kvinnan vara ganska onödig!

Ja, men det är ju olagligt. Teoretiskt.

Istället för fredagsmys, lite happy ending lagom till the weekend...

Meee sooo holny...
Citera
2015-03-27, 19:02
  #1219
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag är man! Och nej det är inte ok att varken hata eller döda män. Och föreställningen handlar heller inte om det. Som sagt, jag är rätt trött på alla som tror sig veta en massa om den där föreställningen utan att ha sett den.

Du är inte en man.

Du är ett H E N.

Jag vet vad den handlar om.

Manifestet angriper männen och patriarkatet utifrån ett biologiskt, socialt och psykologiskt perspektiv. Manifestet hävdar att mänsklighetens alla problem kan reduceras till problemet med män, och att dessa problem ska lösas genom dessas utplånande, kvinnans vidare reproduktion med artificiella medel och produktionens totala automatisering.

SCUM-manifestet (SCUM = Society for Cutting Up Men) är ett radikalfeministiskt manifest som är författat av Valerie Solanas. En kort tid efter att ha skrivit verket försökte Solanas själv mörda tre män, inklusive den kända konstnären Andy Warhol. Mordförsöken misslyckades dock. De fick livslånga skador och men av mordförsöken.

Hon klarade inte ens av att mörda. Vilken jävla sopa.

Är det detta du försvarar? Förespråkar du våld och könskrig?

Du är en näthatare!
Citera
2015-03-27, 19:27
  #1220
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Du är inte en man.

Du är ett H E N.

Jag vet vad den handlar om.

Manifestet angriper männen och patriarkatet utifrån ett biologiskt, socialt och psykologiskt perspektiv. Manifestet hävdar att mänsklighetens alla problem kan reduceras till problemet med män, och att dessa problem ska lösas genom dessas utplånande, kvinnans vidare reproduktion med artificiella medel och produktionens totala automatisering.

SCUM-manifestet (SCUM = Society for Cutting Up Men) är ett radikalfeministiskt manifest som är författat av Valerie Solanas. En kort tid efter att ha skrivit verket försökte Solanas själv mörda tre män, inklusive den kända konstnären Andy Warhol. Mordförsöken misslyckades dock. De fick livslånga skador och men av mordförsöken.

Hon klarade inte ens av att mörda. Vilken jävla sopa.

Är det detta du försvarar? Förespråkar du våld och könskrig?

Du är en näthatare!

Nope nope! En heterosexuell man med kuk är jag minsann.

Och ditt pucko! Föreställningen är inte en direkt kopia av manifestet. Föreställningen är en rå satir kring könsroller och den förespråkar inget som helst manshat.

Jag orkar inte ta den här diskussionen än en gång. Det finns en massa trådar kring turteaterns uppsättning och jag har nog skrivit i de flesta av dem. Dock är det jäkligt tröttsamt att diskutera med folk som inte själva har sett den och därför inte alls har någon kunskap om själva föreställningen.
Citera
2015-03-27, 23:25
  #1221
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Med tanke på thai-salongernas vida utbredning över hela landet, ifrån Ystad till Haparanda, så verkar den svenska kvinnan vara ganska onödig!

Jag skulle mer säga att detta indikerar att de svenska kvinnorna inte håller sina män tillfredsställda. Svenska kvinnor är nog sämst i världen på detta.

Ännu ett skäl att överge svenska kvinnor.

(ja, undantag finns, jag vet...)
Citera
2015-03-28, 04:12
  #1222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Svenska män har alltså gett kvinnor rättigheter utan att de har behövt kämpa för det? Och sedan ser ni ner på de feministiska männen? För det gör ni ju.

Vad har förresten utländska kvinnor gjort för att förtjäna er?
Citera
2015-03-28, 04:13
  #1223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Skotittaren har nog sett många skor underifrån, troligen bunden med en boll i munnen.

Ja, för det finns ju inga handrägg här på Flashback som yttrar sina träckåsikter i parti och minut.
__________________
Senast redigerad av Hiitsme 2015-03-28 kl. 04:15.
Citera
2015-03-28, 04:26
  #1224
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nope nope! En heterosexuell man med kuk är jag minsann.

Och ditt pucko! Föreställningen är inte en direkt kopia av manifestet. Föreställningen är en rå satir kring könsroller och den förespråkar inget som helst manshat.

Jag orkar inte ta den här diskussionen än en gång. Det finns en massa trådar kring turteaterns uppsättning och jag har nog skrivit i de flesta av dem. Dock är det jäkligt tröttsamt att diskutera med folk som inte själva har sett den och därför inte alls har någon kunskap om själva föreställningen.

Jag tror att problemet med Valerie Solana är att somliga unga kvinnor verkligen tar henne seriöst. Jag bryr mig inte ens om att hon var tokig och skadade oskyldiga män för livet och ville skapa ett samhälle där inga män existerade.

Ifall hon skulle bli tagen som en underhållande pucko, skulle jag inte ha något emot hennes pjäser.

Nåja, tycker inte att det är passande att man tar med skolungdomar att titta på den. Är på gränsen att vara som att göra en sympatisk pjäs av Breiviks manifest eller Mein Kempf, vilket man självklart får göra men skicka inte barnen för att se den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in