2015-03-27, 18:36
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Nu är vår landsfader på officiellt besök i Kina. Svenska näringslivet håller andan, hur många svenska jobb kommer elefanten i porslinsbutiken att krascha?

Enda positiva är att han lämnat jobbraseraren Wallström hemma.
Stassministern svarar - Inga kåmmentarer.

Skulle gissa att han inte direkt imponerar på kineserna som brukar imponeras av västerlänningars längd och även av utbildningsnivå.

Som bonus, eftersom det gått längre tid än en timme på min förra post kommer ett färskt brutet vallöfte:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/s-bryter-lofte-och-hojer-bensinskatt_4443297.svd
- Bensinskatten höjs.

Ja, man kan fråga sig om det inte är MP(k) som regerar?
Senast redigerad av eternussermo 2015-03-27 kl. 18:41.
Citera
2015-03-27, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Insineratehymn
Stefan Löfven är en riktigt idiot. Hans uttalande förra veckan efter dödsskjutningarna i Hisingen där han undrar vart samhället är på väg var nog det dummaste jag hört en politiker i detta land säga på väldigt länge.

Hans uttalande hade haft relevans om han hade legat i koma sen 1984 och vaknat upp förra veckan.

Jag kan inte sluta skratta åt videon när han besöker Biskopsgården i Göteborg förra veckan där han blir utskälld av invånarna som bor där och han lämnar platsen efter fem minuter.

https://www.youtube.com/watch?v=KE9bWjFnT1Q

Som man sa förr den kommentaren var fin, Insineratehymn

Löfven måste aningen legat i koma eller så är han så driven av makthunger så han säger vad som helst för att sopa skiten under mattan som Reinfeldt startat och av någon helt otrolig orsak fortsätter killen på samma spår??

Är det Kvällstidningarnas PK journalister utan gränser som styr vårt land?

Vore jag statsminister hade jag sagt
- Detta är fullständigt åt helvete vi måste sluta att ta in folk som vi inte har jobb till!
Citera
2015-03-27, 21:04
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Stassministern svarar - Inga kåmmentarer.

Skulle gissa att han inte direkt imponerar på kineserna som brukar imponeras av västerlänningars längd och även av utbildningsnivå.

Som bonus, eftersom det gått längre tid än en timme på min förra post kommer ett färskt brutet vallöfte:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/s-bryter-lofte-och-hojer-bensinskatt_4443297.svd
- Bensinskatten höjs.

Ja, man kan fråga sig om det inte är MP(k) som regerar?

Självklart är det miljökommunisterna som styr landet. Detta lilla skitparti med hjälp av folkfientliga finansministern Magdalena Andersson styr och ställer medan nödlösningen Löfven vill att utredare ska titta vidare på frågan...
Citera
2015-03-27, 22:13
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Som man sa förr den kommentaren var fin, Insineratehymn

Löfven måste aningen legat i koma eller så är han så driven av makthunger så han säger vad som helst för att sopa skiten under mattan som Reinfeldt startat och av någon helt otrolig orsak fortsätter killen på samma spår??

Är det Kvällstidningarnas PK journalister utan gränser som styr vårt land?

Vore jag statsminister hade jag sagt
- Detta är fullständigt åt helvete vi måste sluta att ta in folk som vi inte har jobb till!

Någon mer maktgalen än han har vi inte sett sen kungen lämnade ifrån sig makten. Han är helt inkompetent och minns inte vad han sa och lovade för fem minuter sen. Socialdemokraterna kommer att gå till historien som det parti som satte in dödsstöten och sänkte Sverige. Det är bara en tidsfråga innan vi har sämre kreditvärdighet än Grekland och det kan vi tacka den svetsblinde statsministern för....
Citera
2015-03-28, 07:02
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det borde vara runt 10 st ganska bra jobbat på 6 månader.....
Vi kan konstatera att han har ingen som helst ryggrad
Det kommer mera, var så säker. Dom ljuger ju som de värsta borstbindare.
Citera
2015-03-28, 09:25
Medlem
motarbetars avatar
handen på hjärtat, sossar till moderater, miljöpartister till sverigedemokrater - Stefan Lövfen måste väl ändå vara Sveriges i särklass sämsta statsminister sedan demokratin inföll i vårt land?

i en tid, där världen är i skakning så behövs det en man med heder och HJÄRNA, inget av detta går att finna i stefans kropp. och jag menar det!
Citera
2015-03-28, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
handen på hjärtat, sossar till moderater, miljöpartister till sverigedemokrater - Stefan Lövfen måste väl ändå vara Sveriges i särklass sämsta statsminister sedan demokratin inföll i vårt land?

i en tid, där världen är i skakning så behövs det en man med heder och HJÄRNA, inget av detta går att finna i stefans kropp. och jag menar det!

Ja, det tycker de flesta i min bekantskapskrets och vi täcker in hela det politiska spektrumet. Finns väl någon förvirrad gråsosse och miljöpartist som tycker att han är bra, men det är förvånansvärt få. Ingen gillar Löfven. Han är en stor jävla besvikelse. Av de jag känner som röstade på S för att de trodde på att Löfven skulle göra saker och ting bättre ångrar sig idag och skulle inte rösta likadant igen, även med en ny partiledare för S. Att knipa käften verkar ha varit en bra taktik för Löfven.
Citera
2015-03-28, 14:23
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Tveksamt om fler blir arbetslösa,företagarna brukar gilla socialdemokratiska regeringar.
man brukar säga att när det blir sossestyre faller börsen en dag och går upp övriga mandatperioden ,och tvärtom när borgarna styr..

hum cirka 400000 till mena människor som i genomsnitt är utan jobb i minst 10 år...och hu många av flyktingarna är över 65 år??

så jo jag tror nog att arbetslösheten kommer skena, eller inte på pappret (går att dölja med 1 timmes jobb i veckan osv) men i verkligheten
Citera
2015-03-28, 15:31
Medlem
flaess avatar
Jag hittade en video på öppet arkiv där Stefan Löfven medverkar i olika sammanhang under perioden 1990-2004. Jag upplever att han gav ett mer stabilt intryck då än vad han gör nu. Talet flyter på bättre och han är inte alls lika bortkommen som idag. Sedan vad det beror på finns det som bekant många teorier om.

Apropå något helt annat så dyker en ung (och snygg) Veronica Palm upp vid 05:04 in i videon

http://www.oppetarkiv.se/video/2249967/arkivinslag-infor-riksdagsvalet-2014-stefan-lofven
Citera
2015-03-28, 19:14
Medlem
Idioten Löfven vägrar kalla Kina för en diktatur p.g.a rädsla för repressalier, istället benämner han Kina som en enpartistat.

Hur definierar han Sverige och Decemberöverenskommelsen?
Citera
2015-03-28, 20:29
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbyanarkist
Idioten Löfven vägrar kalla Kina för en diktatur p.g.a rädsla för repressalier, istället benämner han Kina som en enpartistat.

Hur definierar han Sverige och Decemberöverenskommelsen?

Smart av Löfven att inte uttala sig kritiskt om Kina.
Det räckte med Wallströms fadäser för att inse att Socialdemokraterna ska nog sluta yttra sig i andra länders angelägenheter. Vi bör städa upp vår egen skit först innan vi tillrättavisar andra stater.
Citera
2015-03-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Jag hittade en video på öppet arkiv där Stefan Löfven medverkar i olika sammanhang under perioden 1990-2004. Jag upplever att han gav ett mer stabilt intryck då än vad han gör nu. Talet flyter på bättre och han är inte alls lika bortkommen som idag. Sedan vad det beror på finns det som bekant många teorier om.

Apropå något helt annat så dyker en ung (och snygg) Veronica Palm upp vid 05:04 in i videon

http://www.oppetarkiv.se/video/2249967/arkivinslag-infor-riksdagsvalet-2014-stefan-lofven

Verkligen, glajjorna gjorde enorm skillnad. Även när han snackade om Metalls ställning om EMU, vilken skillnad, nästan så jag gillar den Löfven man ser där.
Senast redigerad av Gustavshem 2015-03-29 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in