2015-03-24, 23:45
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Fy fan vad ytlig du verkar, och alla som ej faller dig i smaken ska be om ursäkt eller?

Givetvis så är jag ytlig!

Men nej, alla ska inte be mig om ursäkt, men är du ledare för Sveriges tredje största parti så kanske bilden man representerar utåt rätt viktigt? Den trasiga framtanden borde han ha fixat för länge sedan, till exempel.
Citera
2015-03-25, 00:07
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krankenschwester
Kommer han sluta som leif gw?

Haha

Japp, sittandes med tomma, blanka ögon stirrande in i tomrummet och mumlar på om asylpolitiken - heeelt frånkopplad.

Tack för ett gott skratt!
Citera
2015-03-25, 00:14
Medlem
ReiseReises avatar
Men vafan har han gjort, nu ser han ju inte alls skarp och serios ut alls, snarare som en valdigt utbrand fd kontorsarbetare som liksom inte orkar bry sig langre Kanske borde han bara overlamna facklan vidare och istallet arbeta for partiet inom en mindre betydelseful position.
Glasogonen ser ju helt fel ut de med haha, uppenbart att han helt enkelt forlorat stinget lite, kanske det som ar malet dock att "visa upp", mannen har ju trotts allt fatt sta ut med mycket och jobbat hart.
Citera
2015-03-25, 00:15
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Givetvis så är jag ytlig!

Men nej, alla ska inte be mig om ursäkt, men är du ledare för Sveriges tredje största parti så kanske bilden man representerar utåt rätt viktigt? Den trasiga framtanden borde han ha fixat för länge sedan, till exempel.
Om en politiker måste bry sig så mycket om sitt yttre för att lyckas, så säger det mer om väljarna.
Citera
2015-03-25, 00:27
Medlem
inofficiells avatar
Hans nya utseende kan vara ett bra drag. (självklart är det medvetet. Det är ju för sjutton en partiledare vi talar om här).

Vår bild av Jimmie Åkesson fram till valet var den skarpsynta partiledaren. Välputsad och med utmärkt retorik. JÅ som (privat)person var det inte så mycket tal om.

Nu när hans person fläckats av pokerberoende och utbrändhet håller inte detta längre. Nu har han "kommit ut ur garderoben" som relativt sårbar. JÅs bästa alternativ är att anamma bilden av en "människa som du och jag".

Kan vara ett smart drag som sagt. SDs retorik går ju till stor del ut på att stå upp för den vanliga svensken, att vara en av oss till skillnad från de andra verklighetsfrånvända politikerna. Kan dock gå fel om han spelar för mycket på detta. SD ska handla om riktig politik och inte massa snyft.

Mina teorier halv ett på natten.
Citera
2015-03-25, 03:47
Medlem
GSE_s avatar
Tycker han ser mkt mer respektingivande ut nu. Förut såg han lite fjantig ut.
Citera
2015-03-25, 09:57
Medlem
JayJayAdamss avatar
Det är säkert delvis medvetet med hans lya look och säkert något som har med hans sjukskrivning att göra t.ex viktuppgången (om det nu är av godsaker).
Viktuppgången kan också vara ett resultat av att han tränat mycket under sin sjukskrivning. Det är allmänt känt att man mår bättre vid träning och motion.
Hur som haver så tycker jag han klär i den nya looken och ska behålla den.
ps. Jimmie vi saknar dig. Krya på dig och kom tillbaka och sätt tomtarna på plats i debatterna.
Vågar nog säga att Jimmie är en av dom bästa debattörerna vi har, han och Carl Bildt är nog våra två vassaste debattörer.
Jimmie får nästan förstaplatsen med tanke på hur mycket motstånd han får från alla hålla men ändå lyckas gå vinnande ur de flesta debatterna, såvida man inte frågar t.ex aftonbladet. Dom hittar alltid något att klaga på med Jimmie
Citera
2015-03-25, 10:25
Medlem
Mvks avatar
Han såg äldre, plufsigare och mer aggressiv ut med viktuppgången och skägget.

Vet inte om det är bra eller dåligt.

Sen har han ju varit småfet innan i yngre dar:

http://norgesjukskoterska.se/wp-content/uploads/2010/08/Jimmie-%C3%85kesson.jpg
Citera
2015-03-25, 10:36
Medlem
Han ser på sätt och vis mognare ut, lite rough, tycker det klär honom och hans roll.
Citera
2015-03-25, 11:41
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Han såg äldre, plufsigare och mer aggressiv ut med viktuppgången och skägget. Vet inte om det är bra eller dåligt. Sen har han ju varit småfet innan i yngre dar:

http://norgesjukskoterska.se/wp-content/uploads/2010/08/Jimmie-%C3%85kesson.jpg

Är det möjligen den "riktige" Åkesson, med lite låg tyngdpunkt om man säger så.
Citera
2015-03-25, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Sverigedemokraterna har inte lagt fram alla detaljerna än om förändringen, utan det enda som har sagts är att Jimmie Åkesson lite försiktigt kommer tillbaka...

Det skulle inte förvåna mig om förändringen är att två personer delar på partiledarjobbet/jobben - Jimmie Åkesson och Mattias Karlsson. Om det är förändringen så är jag ganska övertygad om att SD aldrig skulle nedlåta sig till att kalla det "språkrör".

Jag har föreslagit namnet "Hjärnrör"..tänkande till skillnad från babblande!
Citera
2015-03-25, 11:49
Medlem
Blondinss avatar
Han var ju väldigt svullen i ansiktet. Något som antidepressiva kan orsaka..

Men det behöver ju självklart inte vara sant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in