2015-03-22, 18:07
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Alltså det är helt otroligt hur dumma i huvet folk är.
Det går fan inte att klara den delen med randoms. Jävligt frustrerande.
Riktigt tråkigt är det. Lyckades genomföra en heist för fyra med en polare för några dagar sedan, men sedan körde vi missions igen. Tror jag väntar till PC-release med resten då det kommer bli fler polare som spelar och det blir mycket enklare, och framförallt väldigt mycket roligare.
Citera
2015-03-23, 03:01
Medlem
Skull-Kids avatar
Vad är det för jävla fel på den här Heist-skiten? Jag ska göra alla i ordning för att få 1mille och har klarat samtliga Setup-missionen i "The Prison Break", alltså sista jag klarade var Wet Work. Endå står Wet Work som "grå" om jag ska hosta den som jag inte kan eftersom jag inte "klarat tidigare" setups i det missionet vilket jag fan gjort ett antal gånger nu.Testar jag köra någon av det tidigare står det istället att "detta resettar all in order". Visst fan är det väl ett stort mission när man gjort alla Setups? Hur kommer jag in i den??
Citera
2015-03-23, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Vad är det för jävla fel på den här Heist-skiten? Jag ska göra alla i ordning för att få 1mille och har klarat samtliga Setup-missionen i "The Prison Break", alltså sista jag klarade var Wet Work. Endå står Wet Work som "grå" om jag ska hosta den som jag inte kan eftersom jag inte "klarat tidigare" setups i det missionet vilket jag fan gjort ett antal gånger nu.Testar jag köra någon av det tidigare står det istället att "detta resettar all in order". Visst fan är det väl ett stort mission när man gjort alla Setups? Hur kommer jag in i den??

Om du bara har spelat med någon annan som host så får inte du det upplåst. Helt enkelt, spela med samma person som du gjorde setups med. Eller leta efter en helt ny lobby.
Citera
2015-03-23, 14:52
Medlem
EvilElks avatar
Kanske är en dum fråga men har inte spelat GTA V på länge men tänkte börja igen pga av hiests, så min fråga är hur jag laddar ner dlc:n (läste någonstans att det skulle va på 4.8gb till xbx1) har startat gta och gått in på online men ingen update dyker upp, måste jag gå in och ladda hem den någonstans eller vad? tack på förhand!
Citera
2015-03-23, 17:54
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Lecters
Om du bara har spelat med någon annan som host så får inte du det upplåst. Helt enkelt, spela med samma person som du gjorde setups med. Eller leta efter en helt ny lobby.
Så det du säger är att jag måste spela med samma personer alla setups för att kunna låsa upp och spela sista heisten? Om jag är Host då? Kan jag spela med vem som helst då?
Citera
2015-03-23, 18:30
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Så det du säger är att jag måste spela med samma personer alla setups för att kunna låsa upp och spela sista heisten? Om jag är Host då? Kan jag spela med vem som helst då?

Skitsnack jag har joinat folk jag inte känner i början när jag låste upp grejerna.. Aldrig samma folk i nån av alla 5 heisten eller setupen låst upp allt som går att låsa upp..
Citera
2015-03-23, 19:54
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Skitsnack jag har joinat folk jag inte känner i början när jag låste upp grejerna.. Aldrig samma folk i nån av alla 5 heisten eller setupen låst upp allt som går att låsa upp..
Ja precis. Jag lyckades förut joina den där "Final Prison Break" men det verkar vara helt random. Ett par gånger kom jag in i samma - såg det ut som - men då fick jag se den där jävla cutscenen och killen säger att vi ska göra alla setup missions igen, då får jag fram den där All in Order och måste lefta.

Jag undrar hur jag enklast kommer in i Final missionet? Sjukt irriterande. Eftersom jag själv inte kan hosta den måste jag sitta och söka quick job med mobilen eller vänta på invite och sitta och byta session hela tiden...
Citera
2015-03-23, 21:00
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Är jag den enda som inte kan ha helfärgade crew tröjor? Kan på min andra online karaktär men inte på min nurvarande.
Citera
2015-03-24, 13:11
Medlem
thokro77s avatar
Citat:
Ja precis. Jag lyckades förut joina den där "Final Prison Break" men det verkar vara helt random. Ett par gånger kom jag in i samma - såg det ut som - men då fick jag se den där jävla cutscenen och killen säger att vi ska göra alla setup missions igen, då får jag fram den där All in Order och måste lefta.

Jag undrar hur jag enklast kommer in i Final missionet? Sjukt irriterande. Eftersom jag själv inte kan hosta den måste jag sitta och söka quick job med mobilen eller vänta på invite och sitta och byta session hela tiden...

Om du går med i nåt av de stora crewen, typ 1 miljon medlemmar, så kommer du få invite hela tiden. Då kan du själv plocka vilket du vill ansluta till.
Citera
2015-03-24, 15:48
Medlem
Citat:

Om du är host för uppdragen/the setup behöver du bara starta uppdragen och klara dem så får du ett svart sträck över namnet (som i avklarat) på setup-uppdragsnamnet och när du fått alla så kan du köra Heist:en. Vill du ha en bonus, tror att det ligger på en miljon, kräver det att du antingen klarar alla 4 uppdrag i följd och/eller att du klarar det med samma medlemmar som du tidigare kört med.

Sammanfattning: Du behöver inte köra med samma spelare någonsin om du inte önskar bonusen. När du är Host och klarar ett/flera setup-mission låses själva Heist:en upp.
Citera
2015-03-24, 17:17
Medlem
Citat:

När du blir invitad till ett final mission står det ju nere till vänster som en notis. Det som ser lika ut mellan Finalen och själva början av heisten, alltså cutscenen där du måste göra alla setups, är ju att det står Heist Prison break osv. När du blir invitad till finalen så står [u]inte[u] beskrivningen till uppdraget med i notisen. Om det inte är finalen du blir invitad till kommer beskrivningen till vad uppdraget går ut på stå i notisen. Alltså: ingen beskrivning vid finalen, och med beskrivning vid introduktionen

Som svar på hur du lättast joinar finalerna är väl att du joinar ett crew med många medlemmar, då du får mycket invites
Citera
2015-03-24, 22:10
Medlem
Glorkass avatar
Jag gillar att rockstar gjort om votingskärmen efter man har gjort ett mission, förut fick man välja bland capture och race och skit, men aldrig ett nytt lukrativt mission. Numera innehåller votingen BARA missions, och bra missions dessutom! Vafan, så nu är rockstar oroliga att vi ska sluta spela missions eller? De försöker inte ens lura in oss i eländiga "versus missions" längre!

Resultatet är att det går snabbt att spela en rad feta missions utan att kastas ut i freemode som förr.
Har märkt att heists inte ger så jävla mycket pengar i jämförelse. Att köra exempelvis prison break med randoms tar ju timtal för ynka 50-80000 eller nåt. Under samma tid kan man lätt svänga ihop 250 000 på att nöta enkla missions och även om några klåpare dör så får man sina pengar till skillnad från heist där det blir exakt noll kronor när den där killen med level 14 dör för femte gången...

Slutsats: spela missions. Försök inte ens genomföra de stora kupperna med randoms. Det enda de klarar är fleeca-banken vilken i och för sig är prisvärd.

Sjukt glad att rockstar gjorde den här grejen med votingen, det är fan FÖRSTA gången som en update gjorde det ENKLARE att tjäna pengar!

Ps: älskar lampadati casco!
Senast redigerad av Glorkas 2015-03-24 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in