2015-03-23, 23:20
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nä, jag tycker inte det. Tvärtom föredrar jag en lagom nördig ledare som politiskt språkrör/företrädare. Att Åkesson inte har nån machostil hindrar honom inte från att vara en bra och lämplig ledare för riksdagens enda invandringskritiska parti. Hade det varit bättre om han sett ut som Hitler eller Mussolini eller..?

Men det är precis det jag menar. När allt kommer omkring så är man mer bekväm med en partiledare som Åkesson än en hormonstinn buse som ser ut att koka över när som helst.

Jag minns att i anslutning till Greklands förra nationella val så sopade en av Gyllene Grynings företrädare till en vänsterkvinna i direktsändning. Visst finns det vänsterkvinnor här i Sverige som gjort sig förtjänta av både en och två örfilar, men skulle det verkligen kännas rätt om en företrädare för SD lappade till Pascalidou i något debattprogram? Verkligen inte. Och då menar jag inte bara ur ett partistrategiskt perspektiv utan även ur ett moraliskt perspektiv. När det kommer till kritan så tror jag de allra flesta föredrar en småtråkig svärmorsdröm med runda glasögon som lyckas hålla kvar blicken vid horistonten än en person som är så principfast att han/hon är beredd att offra allt för en mikroseger.
Citera
2015-03-23, 23:23
Medlem
Och vad vi just såg i klippet från Skvalan är Sveriges nästa STATSMINISTER.

Karln är helt enkelt genial. Med denna nya JÅ kommer SD nå exakt de väljargrupper som är nödvändiga för att komma till makten. Framgångssagan har bara börjat.

För mig som rasifierad batikhäxa (jämfört med average FBare) är det dags att lägga upp en plan B och lämna landet i god tid tills dess. Tack o lov för internationella kontakter.

Bye Bye. Och kom ihåg var ni läste det först
Citera
2015-03-23, 23:27
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Och vad vi just såg i klippet från Skvalan är Sveriges nästa STATSMINISTER.

Karln är helt enkelt genial. Med denna nya JÅ kommer SD nå exakt de väljargrupper som är nödvändiga för att komma till makten. Framgångssagan har bara börjat.

För mig som rasifierad batikhäxa (jämfört med average FBare) är det dags att lägga upp en plan B och lämna landet i god tid tills dess. Tack o lov för internationella kontakter.

Bye Bye. Och kom ihåg var ni läste det först
Bara för att Jimmie Åkesson skulle bli statsminister så betyder det inte att du kommer att kastas ut.
Så du kommer allvarligt talat lämna Sverige bara för att Sverigedemokraterna kanske kommer att ingå i en regering?
Citera
2015-03-23, 23:30
Medlem
Många i tråden blev besvikna av att se Jimmie i detta skick. Men snabbt försöker många att med önsketänkande gruppterapi vända detta till något positivt.

Men nej, denna image håller inte för ett höger-nationellt parti. Jimmie erkänner att han inte förstår sig själv och varför han blev sjuk – det inger inget förtroende. Vissa hoppas på en Fälldin effekt, men nej, detta är fel kontext för en Fälldinare.

Trots detta behöver SD knappast oroa sig – Imam Reinfeldt och hans Allahians bäddade för att SD blir Sveriges näst största parti 2018, om så med en skyltdocka som partiledare. Passagen av Moderaterna sker 2016.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-03-23 kl. 23:45.
Citera
2015-03-23, 23:46
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Kanske. En kontrollerad exit av Åkesson och överlämning till ny partiledare under landsdagarna är alls inte ett dåligt alternativ.

Jag tror att Åkesson efter sin avgång kan komma att spela samma roll för SD som Alf Svensson har haft för KD.
Det tror jag du har helt rätt i. De är lite samma andas barn oxå. 80-talets KD är i mångt och mycket som 2015 års SD. Liknande värdegrund och nästan samma typ av socialkonservatism. Äh va fan, det ÄR samma.
Citera
2015-03-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Bara för att Jimmie Åkesson skulle bli statsminister så betyder det inte att du kommer att kastas ut.
Så du kommer allvarligt talat lämna Sverige bara för att Sverigedemokraterna kanske kommer att ingå i en regering?

Jag säger inte att sannolikheten är 100% för det fetade. Men inte långtifrån. Själv tillhör jag alltså inte SDs fanbase men är förvånad över att inte fler begriper vilket geni JÅ är.

Med den nya framtoningen så kommer SD att nå helt nya väljargrupper. Och det är bara början.

Sverige är knepigt och lär bli ännu knepigare om man säger så. Det kommer inte att bli bättre med SD. Det kommer bli värre. Så ja, jag tycker det är relevant att börja tänka på flytten. Men nej jag tror inte att jag blir "utkastad". Har för för hög utbildning och är för välintegrerad.
Citera
2015-03-23, 23:56
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Men det är precis det jag menar. När allt kommer omkring så är man mer bekväm med en partiledare som Åkesson än en hormonstinn buse som ser ut att koka över när som helst.

Jag minns att i anslutning till Greklands förra nationella val så sopade en av Gyllene Grynings företrädare till en vänsterkvinna i direktsändning. Visst finns det vänsterkvinnor här i Sverige som gjort sig förtjänta av både en och två örfilar, men skulle det verkligen kännas rätt om en företrädare för SD lappade till Pascalidou i något debattprogram? Verkligen inte. Och då menar jag inte bara ur ett partistrategiskt perspektiv utan även ur ett moraliskt perspektiv. När det kommer till kritan så tror jag de allra flesta föredrar en småtråkig svärmorsdröm med runda glasögon som lyckas hålla kvar blicken vid horistonten än en person som är så principfast att han/hon är beredd att offra allt för en mikroseger.
Absolut, så är det.

Sen kan man ju inte riktigt veta om hans "nya look" är genomtänkt eller om han helt enkelt inte orkade klä upp sig inför intervjun.. Som han ser ut i klippet kanske råkar vara hans "stil" när han går hemma på fritiden..

Hursomhelst, inga andra än de värsta macho-nazi-typerna lär skrämmas bort av att Jimmie i dagsläget ser ut som en slapp Mikael Wiehe eller en medelålders Harry Potter..
Citera
2015-03-24, 00:11
Medlem
Jag tror inte han kommer tillbaka på samma nivå som innan. Blir en korttid, sedan tar Karlsson över.
Citera
2015-03-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Det är skillnad på att må dåligt och att vara deprimerad.

Jag får i alla fall sådana vibbar att Jimmie Åkesson kommer att slänga in handduken inom kort, men det behöver självfallet inte bli så.

Jag vet inte riktigt hur du med flera tror att utmattning/utbrändhet yttrar sig, men det är till exempel vanligt att ha utmattningssyndrom med depression, utmattningsdepression. Jag får intrycket att ni tror att Jimmie har varit bara lite hängig, men då blir man liksom inte sjukskriven i fem månader.

Läs mer om utmattningssyndrom här: http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Utmattningssyndrom/
Citera
2015-03-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jag säger inte att sannolikheten är 100% för det fetade. Men inte långtifrån. Själv tillhör jag alltså inte SDs fanbase men är förvånad över att inte fler begriper vilket geni JÅ är.

Med den nya framtoningen så kommer SD att nå helt nya väljargrupper. Och det är bara början.

Sverige är knepigt och lär bli ännu knepigare om man säger så. Det kommer inte att bli bättre med SD. Det kommer bli värre. Så ja, jag tycker det är relevant att börja tänka på flytten. Men nej jag tror inte att jag blir "utkastad". Har för för hög utbildning och är för välintegrerad.
Vad är det för ny framtoning?
Citera
2015-03-24, 00:20
Medlem
buttnutters avatar
Hm... Kul att äntligen få se Jimmie tillbaka i offentligheten, men något säger mig att det är förhastat. Det känns lite som att man har dragit upp JÅ ur fåtöljen, sopat av ostbågssmulorna ur skägget och slängt på honom partiledardräkten som hängt på samma galge sedan oktober.

Kraftigt överdrivet naturligtvis, men det är inte utan att man blir lite orolig när man ser Jimmies tomma blick. Stackarn. :/

Hoppas att Mattias Karlsson fortsätter att ta ett stort ansvar som vikarierande partiledare samt att Jimmie tills vidare lugnt och fint slussas in i arbetet och dagens politiska läge. Heja Jimmie
Citera
2015-03-24, 00:32
Medlem
Flor-Idas avatar
Min analys av den korta sekvensen vi fick se av Jimmie-intervjun:

Första känslan var inte bra. Det känns inte som den gamla Jimmie. Och då tänker jag inte på utseendet, men har svårt att sätta fingret på vad det är som inte kändes bra. Något med hans sätt att tala och kroppsspråket, tror jag.

Glasögonen. Ta genast tillbaka dina gamla snygga glasögon Jimmie! Du klädde sååå mycket bättre i dem.

Skägget. Jimmie ska vara renrakad. Han är klart snyggast i det. Tredagarsstubb passar Mattias Karlsson, men inte på Jimmie.

Vikten. Att han lagt på sig ett par kilo ser jag enbart som positivt. Han såg alldeles för tärd ut i slutet av valturnerandet.

Jag blev också lite besviken på att han inte fixat framtanden. Det borde han ha haft god tid att göra.
Senast redigerad av Flor-Ida 2015-03-24 kl. 00:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in