2015-03-13, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag är inte ute efter att ge "softa svar", men om du är ute efter "softa svar" kanske du borde lära dig att formulera frågor på ett sätt som kräver lite mer erfarenhet än ett år i förskolan.

Montana Colors Hardcore har högst tryck, därefter Montana Cans Black och sedan Montana Colors 94. Täckningsförmågan är snarlik beroende på kulör och Hardcore-version. Montana Cans Black har alltid haft ett rykte att prestera bättre i kallare väder än vad Montana Colors 94 och Montana Colors Hardcore gör.

Min erfarenhet av 94rna är att dom suger pick redan vid några minus...
Citera
2015-03-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Min erfarenhet av 94rna är att dom suger pick redan vid några minus...
Har inte stött på problem med Montana Colors 94 vid minusgrader - men som jag skrev, Montana Cans är att föredra både över den och Montana Colors Hardcore om man vill vara på den säkra sidan vid minusgrader.
Citera
2015-03-21, 00:57
Medlem
TimmuTyrners avatar
Är det bara jag som verkligen inte får till det alls med Montana Gold?
Det jag menar är att linjerna blir ojämna, svaga och allmänt pissiga som fan, får inte till en enda bra tag alls. Kanske beror det på att det är typ 3-4 grader varmt ute?
Citera
2015-03-21, 10:51
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmuTyrner
Är det bara jag som verkligen inte får till det alls med Montana Gold?
Det jag menar är att linjerna blir ojämna, svaga och allmänt pissiga som fan, får inte till en enda bra tag alls. Kanske beror det på att det är typ 3-4 grader varmt ute?

Skaka burkarna ordentligt. Och då menar jag verkligen ordentligt. Dom är ganska högpigmenterande. Att det skulle vara 3-4 °C ute är nog inte det större problemet här, även om det inte är den optimala temperaturen. Dock var ju gammla Montana Gold mycket bättre alltså..
Citera
2015-03-23, 15:52
Medlem
Sverige08s avatar
Goddag kollegor! skulle jag kunna vara så oskön och be er att dela med er av era bästa tips för hemsida om man vill beställa spraypack (24cans eller liknande), som erbjuder bäst pris för detta. Jag tänker mig hemsidor som erbjuder rabatterade paket osv. Tack på förhand!
Mvh Svearike08
Citera
2015-03-23, 17:49
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Goddag kollegor! skulle jag kunna vara så oskön och be er att dela med er av era bästa tips för hemsida om man vill beställa spraypack (24cans eller liknande), som erbjuder bäst pris för detta. Jag tänker mig hemsidor som erbjuder rabatterade paket osv. Tack på förhand!
Mvh Svearike08

Beror ju på om du vill ha högtryck eller lågtryck i burkarna först och främst.
Citera
2015-03-23, 21:23
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Beror ju på om du vill ha högtryck eller lågtryck i burkarna först och främst.
Högtryck. Har bara blivit montana black och molotow på senaste tiden. Enda anledningen till att jag vill byta är bara för att jag vill ha lite omväxling, och spara de där pengarna som är så viktiga på större beställningar. Det kommer hem 2x15pack mtn 94 och 1x15pack henxs nu till våren, men vill ha något mer. Börjar ställa in mig på kobra.
Citera
2015-03-28, 04:29
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Skaka burkarna ordentligt. Och då menar jag verkligen ordentligt. Dom är ganska högpigmenterande. Att det skulle vara 3-4 °C ute är nog inte det större problemet här, även om det inte är den optimala temperaturen. Dock var ju gammla Montana Gold mycket bättre alltså..

Det känns som om jag står och skakar som en jävla idiot, ändå så blir det pissigt som fan..
Citera
2015-03-28, 14:30
Bannlyst
Hardcore har bra tryck, bra täckning, men håller tills -10 kanske .
94, lägre tryck, bra täckning, håller inte bra i kylan, typ -5 börjar dom knasa faktist.
blacks, bra täcking, håller bra för vinter, -15 kanske mer.
Gold, håller bra som blacks, tryck liknar 94 .
moltow håller -20 bra täcking bra tryck.

Nu gäller det vad du ska burkarna till. men åklart det är upp till målaren, suger du, så kommer du suga med dom "bästa" burkar.

Jag skulle rekommendera Blacks/hardcore om du nu ska köra lite olagligt, ska du göra fina grejer så funkar 94/gold till vissa detaljer (då köp färgerna som du ska göra detaljer med).

Glöm ej att det är handen som presterar och inte burken. Caps gör skyllnad såklart.

Är det pengar mässigt så rekommenderar jag Random Packs det är billigast från henxs.

HAr ej nån aning hur henxs burkar är, hört bra saker, dom ska likna gamla bombers best burkar.
Citera
2015-03-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
Är det pengar mässigt så rekommenderar jag Random Packs det är billigast från henxs.
Ska man endast beställa ett 15-pack random hardcore 2 så är det ju mycket mera värt att köpa från hlstore istället så får man ju välja färgerna iallafall..
Beställer man mer så man få gratis frakt blir det väl kanske mer värt från henxs dock.
Citera
2015-03-29, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
HAr ej nån aning hur henxs burkar är, hört bra saker, dom ska likna gamla bombers best burkar.
Deras formel är densamma som Bombers Best men trycket är dessvärre lägre.
Citera
2015-03-29, 23:16
Medlem
sericss avatar
nyss dragit iväg en beställning med montana 94, första gången ja provar "proffsburkar" har börjat måla igen nu efter en 10 årig paus. bara använt roststopp och multona och diverse mack cans tidigare. förälskad som ja är i multona så undrar jag hur mycket "bättre" Montana 94 är och om dom funkar bra nu under våren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in