Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-23, 19:28
Moderator
Strix m/94s avatar
Jag inser att det är futilt att spekulera i om tilltaget möjligen skulle kunna släcka SMP-regeringens värme för fortsatt massinvandring eller inse att vi vanliga medborgare inte har Säpos personskydd runt omkring oss dagligen när vi möter motsvarande figurer, men icke desto mindre borde väl snart något stearinljus tändas. Intressantast i ögonblicket är emellertid hur man gjort riskbedömningar i förväg; ingen svensk myndighet vet med säkerhet vilka alla dessa människor är, var de i verkligheten kommer ifrån eller vilka deras bevekelsegrunder är. Det är således ett rätt stort mått av risktagande att skicka in ett statsråd, som måste anses vara högvilt, i en sådan miljö, särskilt med tanke på att illegala vapen knappast är en bristvara i Sverige numera.

Eller, uttryckt på folksvenska: Klantskallar.
Citera
2015-03-23, 19:29
Avstängd
sherms avatar
Ren tur att GM inte attackerade migrationsministern med kniv, skrämmande tanke att Morgan Johansson var en hårsmån från att sluta som Anna Lindh bara för att han besökte ett flyktingboende
Citera
2015-03-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Står det någonstans vad gärningsmannen har för identitet? Jag utgår från att det är en asylsökande som genomfört gärningen eftersom medierna tiger, men vill ändå få det bekräftat. Nå?

Han är boende där sedan några veckor hade någon sagt. Finns även pixelerad bild ovanför från Kristianstadsbladet. Ser ut att vara ett ca 25 år gammalt flyktingbarn.
Citera
2015-03-23, 19:30
Medlem
XRAHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Står det någonstans vad gärningsmannen har för identitet? Jag utgår från att det är en asylsökande som genomfört gärningen eftersom medierna tiger, men vill ändå få det bekräftat. Nå?

Detta citat tycker jag gör det underförstått att det rör sig om en asylant:

Citat:
När Morgan Johansson torkat av sig brandskummet möttes han av applåder från de asylsökande på boendet. De beklagade det som hänt och tog avstånd från det som den ensamma gärningsmannen gjort.

http://www.kristianstadsbladet.se/ostra-goinge/migrationsminister-attackerad-pa-flyktingboende/
Citera
2015-03-23, 19:32
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaraben
Benrang let vit l kavaj ser ut som han trycker upp ballen i rö...n på ängeln .Är dom inte där för att skydda och inte någon kärleksaffär med ensamkommande skägg mulle.

Citat:
Ursprungligen postat av calmyourtits
Det är inte alla som vet hur en brandsläckare fungerar.

Förväntar mig riktgt spännande debattartiklar från blaskorna som försöker beskriva hur olycklig och frustrerad man är som asylsökande.

Självklart är det frustrerande för intelligenta och drivna personer att gå sysslolösa, mannen borde omedelbart få ett arbete som brandsläckningsinstruktör och börja göra samhällnytta. Det är politikernas fel att det här inträffade. Man måste börja ta tillvara på folks talanger bättre.
Citera
2015-03-23, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calmyourtits
Det är inte alla som vet hur en brandsläckare fungerar.

Förväntar mig riktgt spännande debattartiklar från blaskorna som försöker beskriva hur olycklig och frustrerad man är som asylsökande.

Det funkar för mig, det sista alltså.

Någonstans ska väl debatten ta fart, även om medierna "diskuterar" migrationen dagligen SOM NOG ALLA vid det här laget känner till, så fortsätter etablissemanget att skrapa lite på ytan. Det känns som att det är dags för folk att ta av sig sina töntiga pk-brillor och diskutera verkligheten. Folk är så jävla rädda, politiseringen hjälper inte en jävel.

Allt som krävs för att polletten ska trilla ner (eller åtminstone) få igång ngn sorts tankeverksamhet hos svensken igen som inte ser misären dagligen utan lallar runt på twitter och andra ryggdunkarmedier är MER än välkommet.

Bara för att inga högervindar ska få fäste i det här landet så gör man såhär. Snacka om kontraproduktivitet.
Citera
2015-03-23, 19:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XRAH
Detta citat tycker jag gör det underförstått att det rör sig om en asylant.

Media har redan mer eller mindre bekräftat att det är en asylsökande:

Citat:
Mannen är bodde på boendet och nu gripits av Skånepolisen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20514668.ab

Och här finns 12 bilder från händelsen:
http://www.kristianstadsbladet.se/ostra-goinge/migrationsminister-attackerad-pa-flyktingboende/#slideshow-0

Han verkar vara från Mellanöstern eller dylikt.
Citera
2015-03-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Det funkar för mig, det sista alltså.

Någonstans ska väl debatten ta fart, även om medierna "diskuterar" migrationen dagligen SOM NOG ALLA vid det här laget känner till, så fortsätter etablissemanget att skrapa lite på ytan. Det känns som att det är dags för folk att ta av sig sina töntiga pk-brillor och diskutera verkligheten. Folk är så jävla rädda, politiseringen hjälper inte en jävel.

Allt som krävs för att polletten ska trilla ner (eller åtminstone) få igång ngn sorts tankeverksamhet hos svensken igen som inte ser misären dagligen utan lallar runt på twitter och andra ryggdunkarmedier är MER än välkommet.

Bara för att inga högervindar ska få fäste i det här landet så gör man såhär. Snacka om kontraproduktivitet.

Håller med dig. Problemet är att man aldrig vågar skildra två olika sidor, vilket man som medier egentligen har till uppgift. Frustrerande asylsökanden kontra Sverige som får svårare och svårare att hantera den mängd människor som behöver hjälp.

Jag saknar en genuin och öppen debatt. När ska man våga diskutera och debattera utan att smutskastas som smygrasist?
Citera
2015-03-23, 19:39
Medlem
Coconocos avatar
Nu blir jag förbannad på dessa flyktingar och deras fräckhet. Utvisning med första flyg är det enda rätta. När mina föräldrar flydde hit från krig för 23år sen var det enda de visade tacksamhet och gjorde allt återgälda det svenska folkets givmildhet och gästfrihet men dessa flyktingar som har kommit hit de senast året är respektlösa och otacksamma med allt från att inte vilja kliva av bussar till att göra direkt kriminella handlingar jag förstår verkligen inte hur dessa människor tänker? är dessa verkligen människor i nöd?.
Citera
2015-03-23, 19:41
Medlem
XRAHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Media har redan mer eller mindre bekräftat att det är en asylsökande:

Och här finns 12 bilder från händelsen:
http://www.kristianstadsbladet.se/ostra-goinge/migrationsminister-attackerad-pa-flyktingboende/#slideshow-0

Han verkar vara från Mellanöstern eller dylikt.

Då var det bekräftat alltså. Lätt att missa "blaskans" artiklar när folk inte unvisitar länken.
Citera
2015-03-23, 19:42
Medlem
CharlieHebdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Morgan Johansson är inte så pk som många i tråden vill låta påskina. Han retade t.ex. gallfeber på V och MP när han ifrågasatte fenomenet med de apatiska flyktingbarnen för några år sedan.
http://www.expressen.se/nyheter/uttalanden-om-apatiska-barn-far-hard-kritik/

2011 retade han upp dem igen då han förordade temporära medborgarskap p.g.a. växande gängkriminalitet.

Bland det första Johansson gjorde när han tillträtt ministerposten var som bekant att påbörja en snabblagstiftning mot jihadismen och han avvisade nyligen möjligheten att söka asyl via ambassader. Nu tror jag inte att random asylsökande har så bra koll på Johansson men vem vet. Det kanske var en IS-anhängare.

Att verksamhetschefen Hejazi hävdar att sådant beteende hör till ovanligheterna på boendet betyder för övrigt ingenting. Både privata och kommunala flyktingboenden ligger lågt om sådana incidenter och polisanmäler sällan hot mot och attacker på personal för att statistiken ska se bra ut uppåt.
Det är faktiskt sant. Jag är verkligen ingen sosse, men Johansson tillhör definitivt de mest besinnade av statsråden. När han gick i öppen klinch med ministerkollegan Kaplan angående IS och jihadresenärerna i våras, tändes en strimma hopp i mörkret. Han kan defenitivt vara måltavla i egenskap av "islamofob" etc. och han är garanterat stämplad som "nazist" i AFAs bok t.ex. Nu lär vi aldrig få veta motivet till dåded eftersom GM lär går fri "i brist på spaningsuppslag".

Den mest intressanta tanken är ju vad som skulle hänt om det varit en "arg vit man" som hållit i brandsläckaren. Skulle det fortfarande slätas över i MSN och tyna bort som en icke-händelse efter någon dag? I think not. Det är ju skillnad på folk och folk, nämligen...
Citera
2015-03-23, 19:43
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Fan vilka PUCKTVÅOR personskyddet är! Hur fan kan en knäppis få komma fram så inpå en minister med en brandsläckare? En stor, tung och illröd sak som man måste manipulera en hel del med innan man får upp den i färdigställning och kan verka! Och det är ju inga små mängder skum som landat både på ministern och entouraget!! Johansson ska prisa sin Gud att det inte var en jävla yxa eller brödkniv, för då hade han varit rökt! Gör man inga riskbedömningar när man beger sig ut bland folk man för i helvete inte vet vilka de är och vad de har för diagnoser och trauman? Man har ju redan konstaterat att IS skickar sleepers med flyktingströmmarna!
Exakt, som Johansson själv beskrev händelseförloppet "inväntade" personen ifråga ministern. Hur är det ens möjligt? SÄPO borde väl ha gått före och sonderat terrängen?
Jag bevistade för några månader sedan ett evenemang med självaste statsministern och blev förvånad över hur slapp säkerheten var. Ingen undersökte de närvarandes väskor t.ex. och jag befann mig vid ett tillfälle en halvmeter från Löfven medan vakterna var i andra änden av rummet.
Att låta en minister vandra runt på en enorm flyktingförläggning uran att säkra vägen framåt verkar helt absurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in