Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
…och hade det varit en sosse hade flashbacks tokstollar skrattat gott och inte alls insett inkonsekvensen i sitt agerande.

Känns som att du är lite inkonsekvent i ditt agerande. Morgan Johansson är, mig veterligen, sosse. Om han inte hoppat av nyligen till MP.
Citera
2015-03-23, 17:12
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns lite fler detaljer. Boendet han besökte var ett boende för ensamkommande flyktingbarn, enligt DN:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/migrationsministern-attackerad-med-brandslackare/

Citat:
Man ska inte ta för lätt på sådant här, kan inte bara säga att man går vidare, för det är klart att det är allvarligt.

Ministern var på besök på boendet, som är ett ungdomsboende för bland annat ensamkommande flyktingbarn.

– Personen togs omhand av Säkerhetspolisen och har överlämnats till vanliga polisen. Jag utgår ifrån att det var en förvirrad person, säger Kristian Brangenfeldt, pressekreterare hos Morgan Johansson, till DN.

Förvirrad Vet inte om jag skratta eller gråta. Vakna Sverige
Citera
2015-03-23, 17:13
Medlem
fendadens avatar
Både Morgan och Stefan har alltså stått öga mot öga framför den mångkultur som de prackar på den svenska arbetsklassen, som de säger sig företräda. I det första fallet ville ett gäng unga blattar inte backa undan när Stefan lämnade blommor, och i det andra fallet attackeras Morgan med en brandsläckare.

Det som är beklämmande är att man inte vet om dessa herrar inser eller ej att de är arkitekterna bakom denna samhällsutveckling. Båda hypoteserna är lika skrämmande.

#Jesuisbrandsläckare
Citera
Medlem
IngmarBergmans avatar
Rätt åt Johansson.

Dumhet, naivitet och korruption ska bestraffas. Är man globalismens dräng i kriget mot världens folk, i synnerhet då den egna befolkningen, förtjänar man inte bättre.

Ner med Bilderbergs-regeringen, ner med Johansson!
Citera
Medlem
pungspark63s avatar
Denna händelse visar helt klart att rasistnazistrna i SD hade helt fel när dom ville ha vakter runt boendet...man skulle krävt vakter i boendet.
Citat:
Planerna på en ny flyktingmottagning i Östra Göinge i Skåne har fått kommunens SD-politiker att reagera.

De föreslår hårda läkarkontroller och vakter runt mottagningen.

– Det är ju synd om dem, det är det. Men vi kan inte vara en avstjälpningsplats för allt. Det måste vara stopp någon gång, vi kan inte ta emot hur mycket som helst, säger Jan Listerud (SD).
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17485705.ab
Citera
Medlem
Europes avatar
Äsch, när jag läste rubriken tänkte jag att han kanske har blivit knivhuggen eller slagen med ett tillhygge, eller åtminstone åkt på smäll, men han har ju inte ens blivit skadad...

Det är så klart fritt fram att moralisera över att jag önskar honom illa, men jag kommer inte ta åt mig av det. Jag brukar sällan önska människor ont och är inte av den skadeglada typen, men när riktigt ondskefulla människor drabbas själva av det de använder för att skada andra, så känner jag faktiskt lite glädje. Poetisk rättvisa.
Citera
2015-03-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det där ser inte ut som en asylsökande för mig. Skinnet är ju ljusare än ljust.
Säkert någon vänsteraktivist.
"När Morgan Johansson torkat av sig brandskummet möttes han av applåder från de asylsökande på boendet. De beklagade det som hänt och tog avstånd från det som den ensamma gärningsmannen gjort."

http://www.kristianstadsbladet.se/ostra-goinge/migrationsminister-attackerad-pa-flyktingboende/
Citera
2015-03-23, 17:14
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Vad lever du i för en ding-ding värld? Det finns ingenstans att inhysa folk, vi tar emot för många. Var enda jävla kursgård, landsortshotell, ex-skola och förläggning, är fylld till bristningsgränsen med folk. Självklart finns det inte fler lokaler "centralt", och det finns naturligtvis inte heller några"luftiga" dito.
Har du bott under en sten de senaste fem åren?

Problemet är ju att politiker och pk-media är desperata i att gå flyktingturisterna till mötes. Gärna också att detta sker på bekostnad av svenskarna. Det gör inget om en svensk pensionär ligger och dör i sina nerbajsade blöjor eller att ett handikappat svensk barn inte får det stöd den behöver...bara flyktingturisterna får sitt!
Därför tror jag tyvärr att det nu kommer att börja byggas fler och större flyktinganläggningar runtom i Sverige.
Citera
2015-03-23, 17:17
Medlem
Readyfreddies avatar
På bilden ser det ut som föreståndaren fått det mesta på sig. Man kan ju undra över motivet och tillvägagångssättet, att spruta skum är väl närmast att likna vid en tårtattack.

Den gode Morgan står där i ett hörn, nedsprutad och förundrad.
Citera
2015-03-23, 17:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporärt
"När Morgan Johansson torkat av sig brandskummet möttes han av applåder från de asylsökande på boendet. De beklagade det som hänt och tog avstånd från det som den ensamma gärningsmannen gjort."

Tog avstånd från? Ja, det tyder på att gärningsmannen är en asylsökande.
Citera
2015-03-23, 17:19
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Problemet är ju att politiker och pk-media är desperata i att gå flyktingturisterna till mötes. Gärna också att detta sker på bekostnad av svenskarna. Det gör inget om en svensk pensionär ligger och dör i sina nerbajsade blöjor eller att ett handikappat svensk barn inte får det stöd den behöver...bara flyktingturisterna får sitt!
Därför tror jag tyvärr att det nu kommer att börja byggas fler och större flyktinganläggningar runtom i Sverige.

Nej så är det ju. Svenskarnas enda uppgift är att agera smörjmedel i sin egen marginalisering. Däremot tror jag att det kommer bli svårt att bara smälla upp en större mängd permanenta flyktingförläggningar runt om i riket. Det tar för mycket tid, och kräver för mycket planering. Det är nog snarare modulbostäder som blir framtiden -- byggbaracksghetton, vilka naturligtvis kommer bli permanenta och förfallna i sinom tid. Ekonomisk och sociala kollaps, i medmänsklighetens namn!
https://pbs.twimg.com/media/BwscE4AIEAA5WT6.jpg
Citera
2015-03-23, 17:20
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=6123944

När sosse-ministern Morgan Johansson besökte ett asylboende så attackerades hanav en aasylsökande. Säpo tvingades ingripa.

Vad får detta för konsekvenser för sossarnas fortsatta massinvandringspolitik?

Hur reagerar du på dessa uppgifter?

Borde Morgan få försvara sig själv när vi andra svenskar får det i samma situation?

Hur tror du Morgan ser på dessa invällare?

Morgan Johansson kommer att åka hem till sitt svenska reservat och sluta ögon och öron för allt det otäcka som drabbade honom idag.

Liksom Stefan Löfven kommer att åka hem till sin tillfälliga bostad i form av Sagerska palatset och låtsas att spottloskan och hatet mot honom aldrig hände i Biskopsgården.

På samma sätt som Wallström står i riksdagen och pratar om islams bidrag till vår civilisation. Det hade varit fint med en preciserande lista på dessa "bidrag till vår civilisation".

Kort sagt, business as usual för sossarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in