Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nja jag vet av erfarenhet att det egentligen oftast är enskilda asylsökanden som står för det mesta. Endast tre personer har tidigare lyckats sätta skräck i ett asylboende jag känner till. Det var kanske bara en enskild person som fick för sig att spela ett spratt. Oavsett så fick ju detta extremt mycket uppmärksamhet, negativ för asylsökanden positivt för SD.
Jag förstod att hysset utfördes av en enda individ. Jag förundrades över att de övriga manifesterade sitt missnöje med spjuverns agerande genom att applådera.
Citera
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns lite fler detaljer. Boendet han besökte var ett boende för ensamkommande flyktingbarn, enligt DN:
Märkligt att han behövde livvaktsskydd från SÄPO när han endast skulle besöka små barn,nästa gång så kanske han berikas av en muslimsk syrattack i ansiktet.
Citera
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaraben
Eller om en politiker får en brand släckare i huvudet.Det kan man dö av.Mordförsök .

Jag visste inte att man dog av mordförsök.

Gällande brandsläckningen så är väl skum att föredra framför kolsyra eller pulver?
Att bli släckningsförsökt på dvs
Citera
2015-03-23, 17:32
Medlem
Klappars avatar
Vi vet antagligen inte hela historien om vad som hände, det kan mycket väl vara så att ministern har sagt något som flyktingen tog illa upp av.
Citera
2015-03-23, 17:33
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
Det var så underbart. Landsförrädaren babblade om att det finns så mycket tomma ytor....

Var finns lärarna, läkarna, vårdcentralerna, tandläkarmottagningarna, skolorna, sjukhusen, arbetplatserna, dagisen och bostäderna till de 200 000 som kommer i år?

V A R ?

Nu får vi väl ändå lita på att såväl Socialdemokraterna som Reinfeldt och Borg har räknat på detta och sett att det går ihop. Vi måste ändå kunna ha någon tilltro till våra egna politiker.
Citera
2015-03-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
Jag visste inte att man dog av mordförsök.

Gällande brandsläckningen så är väl skum att föredra framför kolsyra eller pulver?
Att bli släckningsförsökt på dvs
Du har ju inte alla hästar hemma.Rider du på Åsnor när du är hemma.Om man får en brand släckare i huvudet.Är det inte på gränsen till mordförsök.Eller tar du han i försvar.
Citera
2015-03-23, 17:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Vi vet antagligen inte hela historien om vad som hände, det kan mycket väl vara så att ministern har sagt något som flyktingen tog illa upp av.

Det vet jag inget om, men det vi i alla fall vet är att denne man är väldigt instabil:

Citat:
Tidigare utbrott

Jahangir Hejazi säger att mannen, som är i 20-25-årsåldern, inte sade eller ropade någonting. Varför han gjorde sprutade skum mot ministern är inte känt.

Den unge mannen har bott på boendet under några veckor. Hejazi berättar att mannen haft ett utbrott tidigare för ungefär en och en halv vecka sedan.

Då slog han sönder en lucka till receptionen.
Händelsen polisanmäldes och mannen hämtades av polisen, men släppte senare.

http://unt.se/omvarld/minister-attackerad-pa-flyktingboende-3652642.aspx
Citera
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ännu fler detaljer:

Nu vet vi definitivt att det är en asylsökande. En väldigt instabil sådan också. Han har haft våldsamma utbrott förut.

Se där. Om han nu var sprungen ur en sådan explosiv familj i sitt hemland, varför tilläts han vara i samma byggnad som justitieministern? Kände SÄPO till mannens tidigare känsloyttringar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Förmodligen tog invandraren illa upp av att bli tilltalad av en ickemuslim.
Citera
Medlem
superkukens avatar
http://www.kristianstadsbladet.se/ostra-goinge/migrationsminister-attackerad-pa-flyktingboende/

Stackars Mållgan, stå där helt nersprutad med vit gegg som i en dålig bukakkefilm.
Undrar om sprutaren hade lågskor på sig? Nåt skumt är det iallafall...

Hoppas han inte fick pinkeye Mållgan av det våldsamma sprutet.
Citera
2015-03-23, 17:39
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Gissar på att rubrikerna snart kommer att vara: Svensk man attackerade migrationsministern med brandsläckare.

Händelsen inträffade på okänd plats

Tidigare har väl förfarandet snarare varit minimalt med information, t.ex. "Migrationsministern blev attackerad vid ett möte kring invandringsfrågor. Polisen har inte bekräftat vilket motiv angriparen hade." Däremot hittar man sedan några sidor fram i blaskan (när det fortfarande var vanligt med papperstidningar) en krönikör som i förbigående nämner attacken och sedan ondgör sig över den "hatiska" tonen som har "smugit sig in" i samhällsdebatten och det allt högre taket för vad som är acceptabelt beteende i politiska sammanhang, sedan Sverigedemokraterna gjorde sitt intåg i politiken.

Dock har det blivit allt svårare för ljugmedia att blint hålla fast vid det konceptet på grund av informationsspridningen på nätet som når allt fler och därefter dessutom den allt mer avancerande gammelmediadöden. Faktum är att man i delar av ljugmedia har i enstaka fall tillåtit rätt stora avsteg från det gamla handlingsschemat under de senaste månaderna.

Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Sossarna filar redan på debattartiklar om hur duktiga invandrare är på att släcka bränder. All brandsläckning kommer utifrån!

Precis! Nu behöver man inte ens ge kriminella icke-vita en ofullständig utbildning för att låta dem bli brandmän, utan kan istället ge dem anställning omedelbart helt utan någon utbildning:

https://www.flashback.org/t2491716

Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Undrar vad faaan GM tänkte?

1. "Jag är missnöjd med asylpolitiken och vill visa min frustration så att det blir förändringar".

2. "Om jag gör detta så blir jag definitivt kvar i Sverige, bättre det än att bli hemskickad"

3. "Jag ska bli nätkändis"

Hmmm?

Jag gissar på:

1. Personen har redan sedan tidigare gått en distanskurs på ett svenskt universitet och reagerade därför rent instinktivt på Migrationsministern med: "Hjälp, en vit man!!! Han kommer att krossa och nazistdöda mig med sin strukturella rasism!" Därefter greppade han det första försvarsvapnet han kunde få tag på. Sedan kom det flera dödsnazistiska vita män och förtryckte ned honom strukturellt mot golvet.

2. "JIHAD!"

Nej, mer seriös talat, så lär det väl som vanligt handla om något missnöje med maten, städningen, antalet boende per rum o.s.v.
Citera
2015-03-23, 17:39
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Går inte att utesluta.

Fast då borde det sannolikt ståt något i stil med:
"Ordväxling på asylboende eskalerade i skumattack"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera