Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Gissar på att rubrikerna snart kommer att vara: Svensk man attackerade migrationsministern med brandsläckare.
Händelsen inträffade på okänd plats
Tidigare har väl förfarandet snarare varit minimalt med information, t.ex. "Migrationsministern blev attackerad vid ett möte kring invandringsfrågor. Polisen har inte bekräftat vilket motiv angriparen hade." Däremot hittar man sedan några sidor fram i blaskan (när det fortfarande var vanligt med papperstidningar) en krönikör som i förbigående nämner attacken och sedan ondgör sig över den "hatiska" tonen som har "smugit sig in" i samhällsdebatten och det allt högre taket för vad som är acceptabelt beteende i politiska sammanhang, sedan Sverigedemokraterna gjorde sitt intåg i politiken.
Dock har det blivit allt svårare för ljugmedia att blint hålla fast vid det konceptet på grund av informationsspridningen på nätet som når allt fler och därefter dessutom den allt mer avancerande gammelmediadöden. Faktum är att man i delar av ljugmedia har i enstaka fall tillåtit rätt stora avsteg från det gamla handlingsschemat under de senaste månaderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemmigsnigel
Sossarna filar redan på debattartiklar om hur duktiga invandrare är på att släcka bränder. All brandsläckning kommer utifrån!
Precis! Nu behöver man inte ens ge kriminella icke-vita en ofullständig utbildning för att låta dem bli brandmän, utan kan istället ge dem anställning omedelbart helt utan någon utbildning:
https://www.flashback.org/t2491716
Citat:
Ursprungligen postat av
BallsMan
Undrar vad faaan GM tänkte?
1. "Jag är missnöjd med asylpolitiken och vill visa min frustration så att det blir förändringar".
2. "Om jag gör detta så blir jag definitivt kvar i Sverige, bättre det än att bli hemskickad"
3. "Jag ska bli nätkändis"
Hmmm?
Jag gissar på:
1. Personen har redan sedan tidigare gått en distanskurs på ett svenskt universitet och reagerade därför rent instinktivt på Migrationsministern med: "Hjälp, en vit man!!! Han kommer att krossa och nazistdöda mig med sin strukturella rasism!" Därefter greppade han det första försvarsvapnet han kunde få tag på. Sedan kom det flera dödsnazistiska vita män och förtryckte ned honom strukturellt mot golvet.
2. "JIHAD!"
Nej, mer seriös talat, så lär det väl som vanligt handla om något missnöje med maten, städningen, antalet boende per rum o.s.v.