2015-03-23, 16:49
Medlem
Matamoros avatar
Skulle kunna vara D*r*t* B*rtle*ska

Stämmer med ålder. Och ursprunget likaså.
Citera
2015-03-23, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matamoro
Skulle kunna vara D*r*t* B*rtle*ska

Stämmer med ålder. Och ursprunget likaså.
Från Paradise Hotell 2013? Högst troligt.
Citera
2015-03-23, 16:54
Medlem
DEATHSTARRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
I och med att jag jobbar i branschen kan jag säga som såhär att man inte ens kvalar till en deltävling i Miss Universe om man inte "ställer upp" på vissa tjänster (läs: de flesta modeller är prostituerade). Att offret följer med en man hem framstår alltså varken som klumpigt eller korkat, utan det är så bizzen funkar.

Jag skulle inte önska att mina egna barn blev modeller om jag säger så. Man brukar prata om "casting couch" i hollywood men modellbranschen är rena horhuset. Och de risker det innebär, som att bli uttnyttjad t.ex. (även om kidnappad och torterad uppenbarligen är en raritet).

Självklart är det synd om brottsoffret MEN jag är inte ett dugg förvånad att hon följde med honom hem, de flesta modeller följer nog med även skumma typer hem för rätt pengar eller "du kvalar vidare i tävlingen" t.ex.

och varför följer dom med hem? jo för att vidriga män lurar dem. samhället är sjukt som leder in unga människor i det här.
Citera
2015-03-23, 16:55
Medlem
Hasseroders avatar
va är de för modell? vill se hur hon ser ut! någon som vet vem hon var?
Citera
2015-03-23, 16:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Jag hade hjälpt en svensk man i nöd beroende på brott, är det ett slagsmål som jag av situationen kan tolka som rättvist så skiter jag fullständigt i vilket men om tre-fyra blattar står och stampar på en svensk så är det väl självklart att jag ger mig in i leken.

Hur verklighetstrogen är du?
Straffbalkarna för mord i Sverige ligger långt ifrån livstid.

Förutsättningarna till att använda stjärnor är att du skriver bokstäverna nedan som stjärnorna byter ut. d*rota bartl*wska *=O, E

D*orota B*artlewska.

Hon har en egen tråd här på FB.

Tveksam om det är hon, borde inte tidningarna ha nämnt henne som såpa-stjärna då, eller de kanske inte vet hennes namn heller ännu?
Citera
2015-03-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
Länk?

http://m.repubblica.it/mobile/r/locali/milano/cronaca/2015/03/23/news/cinisello_modella_svedese_di_23_anni_sequestrata_e _violentata_per_mesi_arrestato_un_42enne-110262319 /

Jag mindes fel, Rossetto är efternamnet, inte Rossetti.
Citera
2015-03-23, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
D*orota B*artlewska.

Tveksam om det är hon, borde inte tidningarna ha nämnt henne som såpa-stjärna då, eller de kanske inte vet hennes namn heller ännu?

Hon är 22 år gammal vilket inte stämmer överens med åldern Italiensk media har gett oss.
Citera
2015-03-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
D*orota B*artlewska.

Hoppas hon inte fått hiv eller gulsot.

Stackars kvinna.

Hoppas hon får ett fett skadestånd och hjälp och stöd nu.

Hemska värld.

Avskräckande exempel för andra kvinnor dock.
Citera
Medlem
Hasseroders avatar
är det hon här?

http://nyheter24.se/noje/alltomteve/758917-dorota-fran-paradise-hotel-den-negativa-kritiken-nar-mig-inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
http://m.repubblica.it/mobile/r/locali/milano/cronaca/2015/03/23/news/cinisello_modella_svedese_di_23_anni_sequestrata_e _violentata_per_mesi_arrestato_un_42enne-110262319 /

Jag mindes fel, Rossetto är efternamnet, inte Rossetti.

Tack och bock.
Citera
2015-03-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
I och med att jag jobbar i branschen kan jag säga som såhär att man inte ens kvalar till en deltävling i Miss Universe om man inte "ställer upp" på vissa tjänster (läs: de flesta modeller är prostituerade). Att offret följer med en man hem framstår alltså varken som klumpigt eller korkat, utan det är så bizzen funkar.

Jag skulle inte önska att mina egna barn blev modeller om jag säger så. Man brukar prata om "casting couch" i hollywood men modellbranschen är rena horhuset. Och de risker det innebär, som att bli uttnyttjad t.ex. (även om kidnappad och torterad uppenbarligen är en raritet).

Självklart är det synd om brottsoffret MEN jag är inte ett dugg förvånad att hon följde med honom hem, de flesta modeller följer nog med även skumma typer hem för rätt pengar eller "du kvalar vidare i tävlingen" t.ex.
Så ser ju myten samt mina egna förutfattade meningar ut och jag utesluter inte att det var ungefär något sådant hon räknade med inledningsvis. Hon tycks ju haft en viss erfarenhet av branschen innan mötet med GM och ett barn är hon ju inte heller så att det skulle göras mer än drickas kaffe och snackas jobb borde hon haft på radarn. Kanske började det också på det viset men hot, tvång och våld stegrades allteftersom tiden gick och hon bröts ned? Det skulle kunna förklara varför hon inte tagit sig därifrån tidigare.
Citera
2015-03-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseroder
är det hon här?

http://nyheter24.se/noje/alltomteve/758917-dorota-fran-paradise-hotel-den-negativa-kritiken-nar-mig-inte

Citat:
Men D*r*t*, modellbransch, mediebransch, funderar du aldrig på att ta ett vanligt 8-17 jobb och slippa armbågarna?

– Haha, jag är 21 år, jag har gjort en jäkla resa redan. Självklart skulle jag kunna bli typ lärare. Men jag vill smaka på varenda tårtbit i livet, jag vill veta hur allting smakar, vilken konsistens, hur länge smaken varar och så vidare. Så jag kommer att fortsätta prova nya saker så får vi se vilken bransch jag hamnar i, skrattar D*r*t*.

Dags att bli lärare då kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in