2015-03-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det stämmer. Så kan man också tänka, men jag tänkte bara på ett annat sätt.

Förvisso har du ju rätt att närliggande + motstående alltid är större än hypotenusan, men det bästa är att räkna på det istället för att dra antagande utifrån bilder.
Citera
2015-03-21, 12:03
Medlem
Dreamfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Va?

Du använder dig av pythagoras sats. 81 = a^2 + b^2.

Du kan t.ex sätta in 8 och 4 som sidorna.
8^2 + 4^2 vilket blir 80.

Eller
7^2 + 5^2 vilket blir 74.

Oavsett inser du att omkretsen kommer bli större än 18.
Ducadream har rätt.
För alla trianglar gäller att a+b > c
dvs a + b > 9 | ×2
2 (a+b) > 18
Citera
2015-03-21, 12:08
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamfall
Ducadream har rätt.
För alla trianglar gäller att a+b > c
dvs a + b > 9 | ×2
2 (a+b) > 18

Antar att du menar rektanglar. Men det var precis så jag tänkte.

Edit: Du har rätt i att det är trianglar.
Senast redigerad av Ducadream 2015-03-21 kl. 12:29.
Citera
2015-03-21, 12:09
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Förvisso har du ju rätt att närliggande + motstående alltid är större än hypotenusan, men det bästa är att räkna på det istället för att dra antagande utifrån bilder.

Det är ju alltid bra att kontrollräkna, men känns bäst att gå det smidigaste vägen. Jag visste med mig att a+b>c.
Citera
2015-03-21, 12:18
Medlem
Herrcykels avatar
Gjorde två delprov idag, ett verbalt och ett kvantitativt, 64/70 rätt (de engelska texterna saknades).
Nu är det färdigpluggat fram tills på fredag, då blir det en liten snabb genomgång av grunderna.
Citera
2015-03-21, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Antar att du menar rektanglar. Men det var precis så jag tänkte.

Edit: Du har rätt i att det är trianglar.

Funkar ju för både och, så jag ser inte varför han skulle mena rektanglar.
Citera
2015-03-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ska sörpla extra högt och hoppas på att du sitter i min provsal.

Haha, du tror inte på karma då förstår jag.

Jaja, jag önskar dig ett lycka till på provet. Om du lyckas med att hinna dricka redbull med tanke på tidspressen så är det en prestation i sig.
Citera
2015-03-21, 16:55
Medlem
Är det tillåtet att snusa under HP?

Sist jag gjorde HP var det inga problem. Men det var 3 år sedan.
Citera
2015-03-21, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer12
Är det tillåtet att snusa under HP?

Sist jag gjorde HP var det inga problem. Men det var 3 år sedan.
Snusa kan du förmodligen göra, men då bör du stoppa in prillan innan provet och förvara snusdosan i jackfickan (eller någon annanstans en bit från bänken). Förra gången jag skrev reagerade en provvakt på att en person hade sin snusdosa framme.
Citera
2015-03-21, 17:27
Medlem
Jag måste bara säga, lite sent för de flesta nu dock, att boken Tändstickskungen Ivar Kreuger : århundradets finansskandal (http://www.adlibris.com/se/bok/tandstickskungen-ivar-kreuger-arhundradets-finansskandal-9789172322325) är en väldigt bra bok att läsa om man, som jag vet många vill, vill förbättra sig inom den verbala delen. Den är oerhört välskriven, innehåller många ord som inte vanligtvis ingår i dagens litteratur, och riktigt bra. Är man intresserad av historia, finans eller biografier så rekommenderar jag denna varmt.
Citera
2015-03-21, 18:47
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Lecters
Jag måste bara säga, lite sent för de flesta nu dock, att boken Tändstickskungen Ivar Kreuger : århundradets finansskandal (http://www.adlibris.com/se/bok/tandstickskungen-ivar-kreuger-arhundradets-finansskandal-9789172322325) är en väldigt bra bok att läsa om man, som jag vet många vill, vill förbättra sig inom den verbala delen. Den är oerhört välskriven, innehåller många ord som inte vanligtvis ingår i dagens litteratur, och riktigt bra. Är man intresserad av historia, finans eller biografier så rekommenderar jag denna varmt.

Alla sätt att bli bättre i orddelen måste testas. boken var ju billig. Men om man inte förstår orden måste man ju ändå slå upp dom. Är det inte enklare o snabbare att plugga gamla prov?

/ Cykel-Ingemar
Citera
2015-03-21, 19:59
Medlem
Soulwells avatar
Har försökt och plugga på gamla prov, samtidigt knäcka koden för vad för typ av strategi det ligger bakom den verbala delen.

T.ex. så har jag läst att på MEK-delen så ska man alltid kolla om sammanhanget är positivt eller negativt? Sen kolla dess

Sen läsförståelsen skall man endast läsa frågorna ordentligt och sen skumma igenom texten tills man träffar på sina eventuella svar?

Sen att orddelen, där det finns tre vetenskapliga ord med prefix från bägge latin och suffix från grekiska i respektive ord osv?

Stämmer detta eller är det bara långsökt?

Har någon lyckats knäcka "koden" och kommit fram till en riktig jävla bra strategi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in