2015-03-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Först frågar du om det stämmer och sen går du loss precis som att det är dagens sanning.. Nej, hans pappa har inte mördat någon..Det finns en annan Miroslav Petrovic..Inte helt ovanligt namn heller bland serber..

Så du säger att det är en annan Miroslav Petrovic som sköt Björn Jacobsson? Ok då vet jag, tar tillbaka det jag skrev.
Citera
2015-03-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det vet man ju inte om han gjort. Det finns väl många föräldrar som kontaktat socialtjänst och polis för att deras tonåringar börjat.driva åt fel håll. Utan att det kanske inte lett till något för att soc eller polis tyck det varit skitsaker.

Äh, skitsnack. Hans namn har väl varit i tidningarna tidigare. Sen kanske pappan valt at blunda för sönernas kriminella livsstil.

Det ansvar som skulle gjorts innan vore antagligen att låsa in dom mycket längre för dom brott dom gjort tidigare.
Citera
2015-03-21, 17:56
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han blev frikänd i HR.

Det är fortfarande inte 100% bekräftat att det gäller PPs pappa. Det finns flera med samma namn i Gbg.
Citera
2015-03-21, 17:56
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Helt sanslöst att den lokale "gudfadern" Ali Shit säger:
Citat:
– Vi lever som de gör i kriget i Irak och Syrien. Det är ingen som skyddar oss. Det är ingen som bryr sig om oss i det här området. Vi bor här och vi är rädda.
Ska man skratta eller gråta.. Vilken "mesig" gangsterpappa..

http://www.expressen.se/gt/pappan-ville-prata-med-lofven--blev-stoppad/
Citera
2015-03-21, 17:57
Medlem
En allmän fråga.

Kan finns det någon statistik på mellan tummen och pekfingret hur mycket narkotika dessa gäng hanterar/omsätter i pengar?

Är det 100 g kola i veckan eller 1 KG i månaden eller mycket mer?
Citera
2015-03-21, 17:57
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
Så du säger att det är en annan Miroslav Petrovic som sköt Björn Jacobsson? Ok då vet jag, tar tillbaka det jag skrev.
men jag kan säga från mycket säkra källor att det finns inga det är så synd om som kriminella nysvenskar..i alla fall inte på polisförhören.
Citera
2015-03-21, 17:58
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
En allmän fråga.

Kan finns det någon statistik på mellan tummen och pekfingret hur mycket narkotika dessa gäng hanterar/omsätter i pengar?

har inte en susning men läste här och såg på tv att det rörde sig mest om hasch
Citera
2015-03-21, 18:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Varför motsägelsefullt? Anser du at det er pappan som skal stoppe sin søn från at begå kriminalitet?
Sønnen er (var) 25 år, pappan har ingen ansvar mere, det var smertefuld nok for pappan at holde sønnen i snoren tils han blev 20 år.
Ja, jag anser att han som förälder är delansvarig till den fostran hans son fått ...

Det är inte han som skall gråta ut i media - hans son var ju en av dem som är kriminell i området och som skapade rädsla och osäkerhet för övriga ..

De som däremot befann sig där utan koppling till hans son eller andra i gängkonflikten har ju drabbats på grund av det gängkrig som hans son är med i..
Citera
2015-03-21, 18:02
Medlem
Elikos avatar
Citat:
En allmän fråga.

OT? Det är många kilon i veckan.
Citera
2015-03-21, 18:04
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Äh, skitsnack. Hans namn har väl varit i tidningarna tidigare. Sen kanske pappan valt at blunda för sönernas kriminella livsstil.

Det ansvar som skulle gjorts innan vore antagligen att låsa in dom mycket längre för dom brott dom gjort tidigare.

HC har varit dömd. Det kan pappan aldrig blunda för.
Skrämmande är deras inställning att det alltid är "någon annan" som ska ansvar för utvecklingen. Och att skulden ska läggas på andra "ansvariga". Hela deras livsstil går ut på att lämna över personligt ansvar till "andra" för att slippa ta det själv.

HC och hans närmaste omgivning av småslödder som tror sig styra i sin lilla del av samhället är lågvattenmärken. Det djävligaste är att både de närmaste vuxna anhöriga och ynglen tror att det är så här det ska vara.
Citera
2015-03-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
har inte en susning men läste här och såg på tv att det rörde sig mest om hasch

Hasch/gräs måste väl vara blend dom droger med sämst avans. Men ok, jag säller min fråga igen fast allmänt om droger.

Hur mycket och hur mycket pengar kan det röra sig om? Är dom alla multimiljonärer? Dom har ju kört på rätt länge.
Citera
2015-03-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
OT? Det är många kilon i veckan.

Tack för svaret. Har du källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto