2015-03-21, 10:23
Medlem
Såg denna bild https://copy.com/mcERUz210gcrfzVR

på Actionaids svenska hemsida ock sparade den för att visa folk (radikal)feminismens rätta ansikte. På samma sida fanns det en text som var nån typ av försvar varför bara flickor ska hjälpas. Jag kopierade aldrig texten och sidan är borta nu så jag undrar om någon därute har sparat texten och isåfall kan lägga in den i ett svar i detta ämne.
Citera
2015-03-21, 10:41
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Här är ju ganska intressant att man kan låta feminister själva berätta vad dem står för och vad dem tycker. Istället för massa satiriska hån utan verklighetsförankring!

http://whoneedsfeminism.tumblr.com/
Citera
2015-03-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Här är ju ganska intressant att man kan låta feminister själva berätta vad dem står för och vad dem tycker. Istället för massa satiriska hån utan verklighetsförankring!

http://whoneedsfeminism.tumblr.com/

Är du dum i huvudet, vadå "Satiriska hån utan verklighetsförankring"
Postade du i fel tråd eller är du en radikalfeminist som går i försvar bara.
Din länk var inte intressant då den handlar om enskilda människors anledning till varför de gillar feminism. Denna trådem handlar om en feministisk organisation som heter Actionaid och alltså var ditt inlägg OT
Citera
2015-03-21, 14:39
Medlem
Mjo, Actionaid gör en grejj av att de bara hjälper flickor. Men för något år sedan fick de kritik o började säga att man kunde bli fadder åt pojkar också, bara det att de som ville bli det fick en lapp hem som sade att de inte hade några pojkar man kunde bli fadder till, så poof, här har du en tjej istället.

Vanlig feminism, flcikor är offer, o pojkar ska hatas.
Citera
2015-03-21, 14:47
Medlem
skotittares avatar
Nu kommer ju den där bilden inte från Actionaid utan från Jämställdhetsfeministern som är en antifeministisk blogg.
Citera
2015-03-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nu kommer ju den där bilden inte från Actionaid utan från Jämställdhetsfeministern som är en antifeministisk blogg.

Jag tog ned bilden från Actionaids hemsida där texten försvarade innehållet på bilden och På Jämställdhetsfeministern hemsida under "Om denna blogg" https://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/about/ kan man läsa detta
"Det här är en blogg för jämställdhet och alltså en del i den feministiska kampen för flickor och kvinnor och mot Gubbväldet"
Tror du fortfarande det är en antifeministisk blogg??

Citat:
Ursprungligen postat av Gottisborgen
Mjo, Actionaid gör en grejj av att de bara hjälper flickor. Men för något år sedan fick de kritik o började säga att man kunde bli fadder åt pojkar också, bara det att de som ville bli det fick en lapp hem som sade att de inte hade några pojkar man kunde bli fadder till, så poof, här har du en tjej istället.

Vanlig feminism, flcikor är offer, o pojkar ska hatas.

Jag tog ned bilden från Actionaids hemsida 4/3-2015 då sa de fortfarade att man bara ska hjälpa tjejer.
Citera
2015-03-21, 19:11
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drexlr
Jag tog ned bilden från Actionaids hemsida där texten försvarade innehållet på bilden och På Jämställdhetsfeministern hemsida under "Om denna blogg" https://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/about/ kan man läsa detta
"Det här är en blogg för jämställdhet och alltså en del i den feministiska kampen för flickor och kvinnor och mot Gubbväldet"
Tror du fortfarande det är en antifeministisk blogg??

Suck! Om du läser på sidan upptäcker du fort att det är ett försök till att vara en satirisk sida. Personen bakom är antifeministisk ja.
Citera
2015-03-21, 19:21
Medlem
Mooons avatar
Men lelle vän, tror du på tomten också? Har du inte tillräckligt med humor för att inse att detta är satir?
https://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/feministisk-ordlista/

Citat:
.... Tror du fortfarande det är en antifeministisk blogg??....
Citera
2015-03-21, 19:28
Medlem
Citat:
Suck! Om du läser på sidan upptäcker du fort att det är ett försök till att vara en satirisk sida. Personen bakom är antifeministisk ja.

hmm, du verkar så säker på det du säger så jag blir osäker. Kan du inte peka ut vad som gör att du vet att den är antifeministisk jag har läst och jag ser saker som är väldigt feministiska men jag har inte läst allt. Man tycker about sidan borde ge klara besked.
Citera
2015-03-21, 19:33
Medlem
skotittares avatar
Citat:
hmm, du verkar så säker på det du säger så jag blir osäker. Kan du inte peka ut vad som gör att du vet att den är antifeministisk jag har läst och jag ser saker som är väldigt feministiska men jag har inte läst allt. Man tycker about sidan borde ge klara besked.

Hela skiten är ju en satirsida. Lär ni er inte källkritik i skolan längre?
Citera
2015-03-21, 22:07
Medlem
Ja bilden är falsk såklart
Citera
2015-03-22, 09:06
Medlem
Citat:
Hela skiten är ju en satirsida. Lär ni er inte källkritik i skolan längre?

Ok, jag har googlat Jämställdhetsfeministern+satir vilket jag borde gjort efter första svaret men eftersom jag tog ned den på actionaids hemsida och där de försvarade bilden i texten bredvid så trodde jag den var actionaids bild men gjord av Jämställdhetsfeministern.
Nä, när jag gick i skolan på 60-70talet så lärde de inte ut mycket om källkritik och Jämställdhetsfeministern hemsida tycker jag inte är helt enkel och se att den är satirisk då mycket av det de skriver i satirisk mening faktiskt kan sägas av dagens radikalfeminister men hade jag sett tex "genusglasögon" i ordlistan så hade jag reagerat tidigare. Då texten jag efterlyste inte längre är intressant lämnar jag denna tråd och ber om ursäkt om jag har förolämpat någon och för att jag är så lättlurad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in