2015-03-09, 11:33
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvbjorn
Vilka medlemmar i/runt RG är dömda för brott, och vad är de dömda för? Hade varit intressant med en lista.

Det närmaste du kommer en lista är väl den här artikeln:

http://www.friatider.se/vald-ar-sa-javla-roligt-mot-mannen-bakom-researchgruppen
Citera
2015-03-09, 11:39
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Det fick honom att skriva en massa löjliga grejer på twitter i alla fall, tog på sig offerkoftan och knöt den med dubbla knutar runt midjan.

Ja, verkligen. Det är patetiskt:

Citat:
Martin Fredriksson @nittonfemton
Hej @FokusRedaktion. Varför vill ni dra mig i smutsen med 15 år gamla uppgifter från en utredning där jag friades från brott ?

https://twitter.com/nittonfemton/status/574139043677630464

Citat:
Hej @FokusRedaktion. Jag har levt med skyddade personuppgifter i 15 år. Varför vill ni samarbete med de som kartlägger och hotar mig ?

https://twitter.com/nittonfemton/status/574139255875833856

Citat:
Hej @FokusRedaktion. Jag är inte medlem i RG längre. Skulle vilja veta vad jag har gjort för hemskt och hur jag sonar det.

https://twitter.com/nittonfemton/status/574139672974131200
Citera
2015-03-09, 13:39
Medlem
longbow4ys avatar
(FB) AFA och Expo:s gemensamma bolag Piscatus AB bryter mot lagar?

Case closed.
Citera
2015-03-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Martin Fredriksson sitter kvar i Piscatus styrelse enligt deras hemsida. När slutade han på RG och varför- Nån som vet.
Han kanske slutade när granskningen av RG skulle göras och börjar jobba på RG igen när granskningen är över? Är ju inte så att de här typerna inte drar sig för att ljuga och tramsa för att slippa att själva granskas på samma sätt som de granskar andra, och det är ju inte många som har insyn i deras arbete och kan avslöja om någon skulle ljuga om att de slutat arbeta för RG.
Citera
2015-03-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Han har läst ett utkast.

Okej, om man ska döma av hans reaktion så bör artikeln absolut vara intressant ur någon synvinkel då. Det ska bli intressant läsning, helt klart. Synd bara om Fokus får all cred för att vara de som "avslöjar" RG, när många andra redan har synat dem för flera år sedan.
Citera
2015-03-12, 15:44
Medlem
Ett exempel på hur Researchgruppen jobbar:

Alexander Bard har som bekant länge kritiserat förtryck av homosexuella inom islam. Detta retar upp Researchgruppens Loan Sundman, som skriver så här:

Citat:
Ursprungligen postat av Lovisa Loan Sundman
Inte något som direkt hedrar @TV4 Alexander Bard hetsar mot muslimer på twitter. http://wp.me/p2nkap-ht via @wordpressdotcom
https://twitter.com/loansundman/status/569084165007794176

Detta kan ses som ett förtäckt hot. Några veckor senare tillkännages också att Idol-juryn, där Bard sitter med, avgår. Detta kan förstås vara en slump, men med tanke på vad som hittills framkommit om Researchgruppen är jag skeptisk.

(Bard har förresten inte "hetsat mot muslimer". Han har kritiserat en religion, vilket man måste få göra i ett civiliserat samhälle. Särskilt som islam till stora delar onekligen är förtryckande mot kvinnor och homosexuella.)
Citera
2015-03-12, 15:48
Medlem
William Hainess avatar
Man måste ändå skratta åt Bards svar:

Citat:
Alexander Bard ‏@Bardissimo Feb 21
Actually Alexander Bard does not, you lying bitch @LoanSundman. You can't even tell the difference between people and opinons, you asshole!

Att hon sedan försöker trivialisera detta med ett par smileys visar ju att hon inte kan svara riktigt. Hon vet nog att han har rätt.
Citera
2015-03-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Man måste ändå skratta åt Bards svar:

Att hon sedan försöker trivialisera detta med ett par smileys visar ju att hon inte kan svara riktigt. Hon vet nog att han har rätt.
Ja, där fick hon så att hon teg. Nu är ju Bard inte rädd av sig, så han struntar nog högaktningsfullt i om Sundman går till TV4 med hans bristande värdegrund.

Jag ska kanske förtydliga att jag inte vet om Bards avhopp från Idol har något att göra med den här historien. Men att Sundman kommer med ett förtäckt hot är uppenbart. Varför skulle hon annars blanda in TV4 i sin tweet? Folk som till skillnad från Bard inte har dra åt helvete-kapital kan nog bli ganska rädda av en sådan grej. Särskilt om de skriver anonymt och RG hotar att avslöja dem och skvallra för arbetsgivaren.

Det är ju det här som är kärnan i RG:s tveksamma agerande. De har kartlagt stora delar av folket med skumma metoder. Sedan försöker de tysta även helt legitim religionskritik liksom allt ifrågasättande av den förda invandringspolitiken med sina hot. Likaså all kritik av media och dryga journalister. Researchgruppens arbete handlar ju inte om "näthatare" och nazister egentligen. Det är vanligt folk som i skydd av anonymiteten uttrycker åsikter utanför den tillåtna korridoren som de vill åt.

Som en liten anekdot kan jag berätta att jag skrev ett inlägg här på Flashback om konversationen mellan Sundman och Bard. Jag kallade Sundman "häxa". OK, det var inte snällt, men jag tyckte faktiskt att hon förtjänade det. Hur som helst dröjde det inte länge innan posten dök upp i Sundmans twitterflöde som ett exempel på näthat.

På sätt och vis ganska underhållande, men det visar verkligen hur sjuka de är. (Oops, där blev det visst lite mer näthat. Låt stå!)
Citera
2015-03-12, 18:00
Medlem
Golonkas avatar
På tal om ovanstående: Jag har också gjort reflektionen att det går tydligen inte längre att kalla folk "idiot", att uttrycka sig sarkastiskt kritiskt, att använda humor som vapen för att förlöjliga dessa uppblåsta småpåvar som härskar på kultursidor och i redaktioner. Precis all kritik blir i deras värld till outhärdligt hat som man måste fly (ta semester) från.

Pascalidou är exempel på en journalist och mediaprofil som så gott som alltid uttalar sig provocerande och översittaraktigt. Jag förstår att folk blir förbannade på henne och att hon kan få mail med "håll käften, KÄRRINGJÄVEL!" för hon är så jäkla dryg och hetsig. Nu fick hon en dos näthat efter att ha härjat på Ring P1 ett tag och genast är alla i ankdammen där med indignationen pysande ur de uppblåsta kinderna, det serveras styrkekramar och hon får tammefan en spot i Aktuellt häromdan på nästan tio minuter medan världen brinner och Sverige går åt helvete, för att berätta om att hon "mått dåligt" av all negativ uppmärksamhet.

Skillnaden idag är att det är betydligt enklare att ge svar på tal, att feedbacka och klämma till någon ur tyckareliten som man anser passerat anständighetens gräns, ljuger eller överdriver. Förr krävdes det lite mer mobilisering och endast de verkligt upprörda -och de som hade tid- orkade författa något ilsket brev, köpa ett frimärke och gå och posta det. Nu är ett twittrande gjort på sekunden och vips får Pascalidou reda på vad folk tycker om henne och -viktigt- hur många de faktiskt är som tycker hon är en jävla häxa.

Researchgruppen jobbar på att ta bort den här möjligheten för vanligt folk att tycka till. De vill framför allt inte att de ilskna dissidenterna ska upptäcka att de inte är ensamma med sin vrede och sin oro över tingens ordning. Mannen på gatan skrämmer dem. Den tysta majoriteten av Nisse i Hökarängen som är trötta som fan på Pascalidou, Kakan Hermansson, Åsa Linderborg mfl, är en instabil massa som man inte vill släppa ur burken!

För övrigt har Researchgruppen idag lagt ut intervjun Sandstig gjorde med Wååg på sin hemsida. Kan ej länka från mobilen, tyvärr. Ni når den via RGs twittersida.
Citera
2015-03-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
På tal om ovanstående: Jag har också gjort reflektionen att det går tydligen inte längre att kalla folk "idiot", att uttrycka sig sarkastiskt kritiskt, att använda humor som vapen för att förlöjliga dessa uppblåsta småpåvar som härskar på kultursidor och i redaktioner. Precis all kritik blir i deras värld till outhärdligt hat som man måste fly (ta semester) från.

... Researchgruppen jobbar på att ta bort den här möjligheten för vanligt folk att tycka till. De vill framför allt inte att de ilskna dissidenterna ska upptäcka att de inte är ensamma med sin vrede och sin oro över tingens ordning. Mannen på gatan skrämmer dem. Den tysta majoriteten av Nisse i Hökarängen som är trötta som fan på Pascalidou, Kakan Hermansson, Åsa Linderborg mfl, är en instabil massa som man inte vill släppa ur burken!

För övrigt har Researchgruppen idag lagt ut intervjun Sandstig gjorde med Wååg på sin hemsida. Kan ej länka från mobilen, tyvärr. Ni når den via RGs twittersida.
Instämmer. Researchgruppen (och fler med dem) vill helt enkelt ta ifrån folk rätten att bli förbannade över vad som håller på att hända med deras land. Den svenske sociologen Göran Adamson, nu i dansk exil, talar om detta - att det inte längre är tillåtet att visa vrede - i en intervju i Jyllands-Posten. Han förundras över hur föräldrarna till en våldtagen och mördad flicka inte vågar erkänna att de är arga. Sedan målar han upp en förfärligt sorglig och sann bild av svensken som tvingas sova med bettskena för att han inte törs säga vad han tycker.

Citat:
Jeg tænkte: Det her stemmer ikke. Selvfølgelig er de vrede – de har al mulig grund til at være det. Men de har forstået, at vrede er tabu. I stedet må de – vi – ligge med bideskinne om natten.
http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE7493090/Vor+sataniske+overlegenhed/

När folk skriver "apajävlar" och liknande handlar det ju i regel om särskilt bestialiska brott eller om asylsökare som beter sig exceptionellt illa. Det är ju inte precis så att massor av människor sitter och näthatar mot Henke Larsson. (Någon enstaka idiot gör det i och för sig säkert, och det är förstås inte okej.)

En av de SD-politiker som hängdes ut av Expressen och Researchgruppen häromåret var en musiklärare som sagt att några asylsökande som hungerstrejkade för att de inte fick skjuts in till stan tillräckligt ofta kunde få svälta ihjäl om det inte passade. Finns det någon som tror att hon menade det bokstavligt? Hur många tröttkörda föräldrar har inte kläckt ur sig något liknande någon gång? Ändå lyckas Expressen och Researchgruppen flytta fokus från de fräcka asylanterna till kvinnan som blev (rättmätigt) förbannad över deras beteende. Denna lärare blev inte bara utesluten från SD. Hon blev också avstängd från sitt jobb. Lyckligtvis fick hon behålla det efter en del turer, men hon hade ju ändå fått sin tillvaro slagen i spillror på grund av detta harmlösa yttrande. Arbetsgivaren gick ut och sade att saken lett till en förtroendekris. Läraren var länge sjukskriven, så det tog nog på henne. Allt detta för lite helig vrede över några bortskämda asylsnyltare. (Ja, jag vägrar tro att det handlade om riktiga flyktingar i det här fallet.)

Törs man gå in på RG:s hemsida förresten? Nu bryr jag mig visserligen inte så mycket om de får reda på vem jag är, men om man gör det finns det kanske anledning att vara försiktig.
Senast redigerad av Nebeltag 2015-03-12 kl. 19:15.
Citera
2015-03-19, 21:50
Medlem
Skita-Knulla-Spys avatar
Kan man tänka sig att det här är ett av Researchgruppens första knäck?

http://www.expressen.se/gt/flickvannen-bloggade---da-fick-inte-jonas-jobbet/

(FB) Bloggade bort sambons jobb!

Där och då, 2007, vid tidpunkten för Researchgruppens registrering måste de haft fet tillgång till hackade register, e-postadresser och bakdörrar.
Hur många andra rekryteringar har Researchgruppen på sitt CV?
Senast redigerad av Skita-Knulla-Spy 2015-03-19 kl. 22:45.
Citera
2015-03-20, 07:29
Medlem
Gyrks avatar
Såpass! RG har lyckats ta sig ända in i finrimmet. My Vingren har tydligen blivit praktikant på SR.

Mobilvänlig sida - för 21 timmar sedan - My Vingren @myvingren Praktikant på Ekot, Sveriges Radio WTF pic.twitter.com/ UEJ2qpg3ES.

Makalöst hur effektivt entrismen fungerar. Vem på SR har tagit in henne som praktikant? Och vad ska hon göra där? Vilket program kommer hon att vara med i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in