2015-03-19, 00:57
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det svåra är att passera mälaren under vattnet.
Tar man sig bara till norrmalm var det nog inga problem, området är som schweizerost.

Jag vet inte vad Carol Paraniak pyzzlade med 1986 utöver revolverskyttet. Var han jobbade och så. Militär var han i alla fall. Säkert på samma svettiga övning på Gotland som Grundborg var på under mordveckan.

Carol Paraniak har rötterna i Peking, så han kan mycket väl varit vid stora pensionatet på Kneippen under fredagskvällen
Citera
2015-03-19, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEVeritas
Ett påpekande eftersom detta är en återkommande myt:
Det finns inga kulvertar "från departement till Riskdagen t ex som används dagligen". Det finns kulvertar mellan byggnaderna i Regeringskansliet, och under Riksdagens olika byggnader. Men ingen koppling mellan departement och Riksdagen. Det har diskuterats att under Riksbron bygga en liknande inglasad gång som under Stallkanalen. Helt synlig och därmed ohemlig då förstås, men det har ansetts olämpligt av olika skäl.

Visst det finns kulvertar under riksdagen och mellan deppen i regeringskvarteren men naturligtvis inte någon väg de knappa 50 metrarna däremellan som används dagligen.
Citera
2015-03-19, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Carol Paraniak har rötterna i Peking, så han kan mycket väl varit vid stora pensionatet på Kneippen under fredagskvällen

Fast han hade väl tjänst på Armestaben och bodde i Stockholm då eller?
Citera
2015-03-19, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det svåra är att passera mälaren under vattnet.
Tar man sig bara till norrmalm var det nog inga problem, området är som schweizerost.

Så du menar att Paraniak överdrev i sin beskrivning!
Citera
2015-03-19, 09:24
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Formellt måste det vara Rikspolischefen. Vem som sedan övertygat denne under och ovanifrån är naturligtvis omöjligt att säga. Kanske verkade det rimligt när det bestämdes fast jag gissar att förtalskampanjerna mot vissa på säpo kan haft samband.

Någon vet kanske om det kan vara så att det räcker med förundersökningsledaren?

Det fanns enbart en formell makt som kunde tillsätta och avsätta. Men som inte protesterade när HH tillsatte sig själv. Trots alla planer och instruktioner.

Frågan är om han verkligen tillsatte sig själv. Jag tror inte det. Mannen som hade sin första presskonferens utstrålande självförtroende kan inte genomföras utan detta mandat. Vilket enligt mig visade sig i framtiden. Mandatet fanns tidigare. Men vid vilken tidpunkt. Det är väl här vi kan spåra ursprunget till att dölja.

Vem än idag har mandat att styra. När många dött på vägen. Och ingen vill tala på sin dödsbädd.

Det är ju knappast Palmeanhängare.

Men som stöds eftersom alla anser sig ha något att förlora.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-03-19 kl. 09:43.
Citera
2015-03-19, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona

Frågan är om han verkligen tillsatte sig själv. Jag tror inte det. Mannen som hade sin första presskonferens utstrålande självförtroende kan inte genomföras utan detta mandat. Vilket enligt mig visade sig i framtiden. Mandatet fanns tidigare. Men vid vilken tidpunkt. Det är väl här vi kan spåra ursprunget till att dölja.

Mandatet löd: "Gör vad fan du vill men se till att inget ofördelaktigt om OP kommer fram."
Om mandatet fanns tidigare - kan det ha innehållit elimination av OP som ett uppdrag?!
Citera
2015-03-19, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
1. Mår du bra?
2. GW var för CP som GM det ser man i Aschbergdokumentären med lögndetektorn.
3. "Jack the ripper" var bortom varje rimligt tvivel identisk med en mentalt störd frisör som hette Aroon Kozsminski och bodde mitt emellan brottsplatserna.

Om nu GW var för CP som GM, så har han bytt spår väldigt långt ut i skogen i dagens läge.
Dokumentärer är typ 20 år gammal nu?
"Jack the ripper" ÄR ett olöst fall.
http://content.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1867198_1867170_1867220,00.html
Citera
2015-03-19, 15:24
Medlem
Hur gammal skulle en olov palmö va om ham inte blive skötä?
Citera
2015-03-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Hur gammal skulle en olov palmö va om ham inte blive skötä?

59 när han sköts. 88 idag..
Citera
2015-03-19, 17:53
Medlem
p.norths avatar
... och åke j ek var 61 år då olof sköts
Citera
2015-03-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
Lars Kristian Bergh skrev för några år sedan:

http://www.bergsblogg.se/2012/02/28/palme-gata-eller-uppklarat/

Wall kommenterade detta på sin blogg:

https://gunnarwall.wordpress.com/2012/01/02/vapenjournalist-om-min-palmebok-och-om-poliskonspiration/

Känns onekligen spännande och kan mycket väl vara det som behövs men...
Berghs polisgrupp pekar rätt tydligt mot Wallingatsgänget hos Åke J Eks
WACL som onekligen gick CIA:s ärenden i sådana här sammanhang.
Citera
2015-03-19, 17:56
Medlem
p.norths avatar
undra vem mannen var som dahlgren hämtade upp på eftermiddagen, som var i 60 års åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in