2015-03-18, 23:28
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Dortmund vinner med 7-0 idag.

Grande Juve visade var skåpet ska stå.
Citera
2015-03-19, 00:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
jag ser att vissa skriver att Juve inte imponerade ikväll. Vad är det för dumheter?!! Man släpper inte en enda vass chans emot sig, skapar fyra rena frilägen, samt bombar in ett långskott i krysset. Innan matchens saknas Pirlo, under matchen kliver Pogba av. Man byter spelsystem under matchens gång, och man lyckas variera ett kontringsspel med italienskt klokt bollhållande. De synkroniserade kombinationerna med spel på tredje löp är Allegri en mästare på att få till. Forward möter, släpper snett sidled, sedan med känsla på spelare i fart. Likaså hade man en dynamik på mittfältet som var extrem. Pereyra var urvass i djupet, Marchisio gjorde en toppmatch, och Vidal krigar rätt bra.

Nej, jag skulle hävda att Juves match ikväll är svårslaget rent taktiskt. Så nära taktisk perfektion man kan komma. Och det är fan ingen slump att extrem jävla underskattade Allegri är hjärnan bakom verket. Visst, ni kan hävda att Dortmund både spelade dåligt idag och så har gjort hela säsongen, men den italienska insatsen ikväll är värd att lyftas iaf. Det var trotsa allt klart närmare 0-4 än 1-3.

Mot de tre bästa lagen får såklart Juve det svårt, men med den här flexibiliteten så är skrällchansen god. Och man kan ju få Monaco eller Porto, eller halvsvåra PSG och Atletico.

+1 som det brukar heta. Insatsen idag luktade verkligen Allegri. Det finns en sorts kontroll och lugn över laget när han får igenom sina matchplaner som jag inte tycker fanns hos Conte. Hos Conte är vansinnet, stissigheten mer närvarande. Allegri är kyligare och mer taktiskt slipad. Så trots att Conte härjar om att han hade lett ligan med 20 poäng mer så vet jag vem jag väljer. För en sådan här insats hade han aldrig fått igenom.

Dock måste man påpeka att fjolårets BL-tvåa var jävligt dåliga ikväll.
Citera
2015-03-19, 01:55
Medlem
C0ws avatar
Någon mer som hoppas på ett möte mellan Barcelona och Juventus? Tror att det skulle bli en bra match. Blir det inte Porto eller Monaco så får det gärna bli Juventus eller PSG för min del.
Citera
2015-03-19, 02:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Någon mer som hoppas på ett möte mellan Barcelona och Juventus? Tror att det skulle bli en bra match. Blir det inte Porto eller Monaco så får det gärna bli Juventus eller PSG för min del.

Hellre semifinal så kan Juve göra vad Inter gjorde 2010
Citera
2015-03-19, 03:25
Medlem
hakansukkurs avatar
Känns som RM behöver hjälp att komma igenom kvarten med en bra lottning. Modric måste komma i match form och James behöver en månad till innan han är tillbaks. Dessutom kan någon annan få slå ut ATM åt oss. Utan skador tar vi vem som helst, kanske
Citera
2015-03-19, 11:31
Medlem
Jag ber till gudarna att Barcelona och Bayern ställs mot varandra någon gång under turnering, helst i kvarten eller semi så vi får två möten. Rent taktiskt måste den matchen vara bland det mest intressant i CL på många år. Vem kommer ha possession? Hur ställer sig Pep till uppgiften?
Citera
2015-03-19, 11:53
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Hellre semifinal så kan Juve göra vad Inter gjorde 2010

Haha skulle inte tro det Men ett dubbelmöte vore väldigt intressant iallafall.
Citera
2015-03-19, 12:34
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Vilka kvartsfinaler hoppas ni på då? Inte tippa vilka ni tror det blir utan vilka ni hoppas på.

Atletico Madrid-Psg
Juventus-Bayern
Porto-Real
Barcelona-Monaco

Alternativt byta plats på Atletico och Juventus eller Juventus och Porto. Vill varken se ett spanskt möte eller att de 3 favoriterna ska mötas redan i kvarten även om man kan frågasätta om Real ska få det troligtvis lättaste motståndet i kvarten. Monaco-Psg möts tillräckligt i ligan och de inhemska cuperna så dem vill ju inte heller se mötas i kvarten.

Atletico-Psg skulle bli en spännande match och jag vill ge Psg(Zlatan/Cavani) en chans att nå semin utan att behöva möta ett favorit lag, Juventus-Bayern skulle nog också bli spännande även om Bayern bör ta det. Real och Barcelona bör köra över Porto respektive Monaco. De fetmarkerade går vidare. Utan att egentligen sympatisera med något av lagen som är kvar ser jag gärna dessa kvarter även om några nog tycker att Real och Barcelona skulle få det för lätt.

Vissa av mötena är kanske avgjorda på förhand men det skiter jag i, skulle uppskatta matcherna även om Real/Barcelona skulle vinna första mötet med 4-0. Hade ju hellre sett ett Arsenal i kvarten istället för Monaco men Arsenal får skylla sig själv att de gjorde en plattmatch första mötet. Kanske luddigt skrivit men skriver från telefonen på en föreläsning som är tråkig
Citera
2015-03-19, 12:39
Medlem
Pickmylussys avatar
Atl Madrid - Bayern
Juve - Porto
Monaco - Barcelona
PSG - Real

Tror jag att jag vill ha vid en första anblick. Vill se Barca Bayern i ett ev semifinalmöte (tror barca tar det då). Alla möten känns öppna annars. Barca verkar ju missa sina lägen men Monaco har bevisat att de kan backa hem iaf

Vad fan hände med zlatan förresten? Blir han avstängd ytterligare?
Citera
2015-03-19, 12:39
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Haha skulle inte tro det Men ett dubbelmöte vore väldigt intressant iallafall.
Det var ingen som trodde 2010 heller...
Citera
2015-03-19, 14:38
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Atl Madrid - Bayern
Juve - Porto
Monaco - Barcelona
PSG - Real

Tror jag att jag vill ha vid en första anblick. Vill se Barca Bayern i ett ev semifinalmöte (tror barca tar det då). Alla möten känns öppna annars. Barca verkar ju missa sina lägen men Monaco har bevisat att de kan backa hem iaf

Vad fan hände med zlatan förresten? Blir han avstängd ytterligare?
Ska väl avgöras i dag? Din lista får kanske mer öppna möten men vill ändå inte att PSG ska behöva möta Real redan i kvarten, Psg får gärna nå semi i årets upplaga Att Porto skräller och går vidare är ju chansen att göra det större mot Juve än Real, om nu Real reser sig och inte spelar som de senaste matcherna så klart
Citera
2015-03-19, 14:51
Medlem
Bayern München-PSG skulle vara kul att se. Samma sak med Real Madrid-Barcelona.

Det kan bli en del tråkiga möten, t.ex. PSG-Monaco eller Porto-Monaco.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in