Vilka kvartsfinaler hoppas ni på då? Inte tippa vilka ni tror det blir utan vilka ni hoppas på.
Atletico Madrid-
Psg
Juventus-
Bayern
Porto-
Real
Barcelona-Monaco
Alternativt byta plats på Atletico och Juventus eller Juventus och Porto. Vill varken se ett spanskt möte eller att de 3 favoriterna ska mötas redan i kvarten även om man kan frågasätta om Real ska få det troligtvis lättaste motståndet i kvarten. Monaco-Psg möts tillräckligt i ligan och de inhemska cuperna så dem vill ju inte heller se mötas i kvarten.
Atletico-Psg skulle bli en spännande match och jag vill ge Psg(Zlatan/Cavani) en chans att nå semin utan att behöva möta ett favorit lag, Juventus-Bayern skulle nog också bli spännande även om Bayern bör ta det. Real och Barcelona bör köra över Porto respektive Monaco. De fetmarkerade går vidare. Utan att egentligen sympatisera med något av lagen som är kvar ser jag gärna dessa kvarter även om några nog tycker att Real och Barcelona skulle få det för lätt.
Vissa av mötena är kanske avgjorda på förhand men det skiter jag i, skulle uppskatta matcherna även om Real/Barcelona skulle vinna första mötet med 4-0. Hade ju hellre sett ett Arsenal i kvarten istället för Monaco men Arsenal får skylla sig själv att de gjorde en plattmatch första mötet. Kanske luddigt skrivit men skriver från telefonen på en föreläsning som är tråkig