2015-03-18, 14:37
Medlem
enfindams avatar
Jag ser redan framför mig hur Partaj gänget gör parodi av hela serien, en tacksam uppgift. Det här var ingen höjdare TV3.
Senast redigerad av enfindam 2015-03-18 kl. 14:52.
Citera
2015-03-18, 16:36
Medlem
Jesper Parnevik måste ha bränt sina pengar om han outar sitt hus och sin familj för "kaffepengar" från TV3
Citera
2015-03-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Bara skräp!... jag menar... Parnevik? Ingen under 20 vet vem han är!
Knappt att mina jämnåriga kollegor (30-35) vet vem han är. En avdankad fd golfspelare... GOLF!!! När fan har golf varit en stor sport här i Sverige? Även om vi haft en del talanger så har det allmänna intresset för just golf varit lågt. FÖRUTOM när Tiger var otrogen mot vår orörda lilla blondin

Bor du under en sten eller? Golf är topp 3 bland utövade sporter i Sverige sedan x år tillbaka, Parnevik är en av Sveriges största genom tiderna. Räcker att ha små koll på sport för att veta vem detta är, släpp sargen nu..
Citera
2015-03-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twelvee
Bor du under en sten eller? Golf är topp 3 bland utövade sporter i Sverige sedan x år tillbaka, Parnevik är en av Sveriges största genom tiderna. Räcker att ha små koll på sport för att veta vem detta är, släpp sargen nu..

Eller hur, att inte veta vem Jesper Parnevik är väldigt obildat eller till och med varning för att man är utvecklingsstörd
Citera
2015-03-18, 21:50
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMK
Ingen annan än jag som såg Penny i slutet? Ingen bh och litet vitt linne. Håller med om det någon skrev tidigare, kan inte vara lätt att bo där en vecka

Vilken tid?
Citera
2015-03-18, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Bara skräp!... jag menar... Parnevik? Ingen under 20 vet vem han är!
Knappt att mina jämnåriga kollegor (30-35) vet vem han är. En avdankad fd golfspelare... GOLF!!! När fan har golf varit en stor sport här i Sverige? Även om vi haft en del talanger så har det allmänna intresset för just golf varit lågt. FÖRUTOM när Tiger var otrogen mot vår orörda lilla blondin

Han ställer väl upp på skiten för pengar... hålla på att latja med en massa B-kändisar som Samir från knullprogrammet paradisehotell. Nej jag behövde inte ens se reklamen för att fatta att detta inte är någonting jag kommer titta på.
Och Jesper Parnevik är en ointressant person som indirekt skröt med att prinsessan madeleine sökte "skydd" & en "fristad" ifrån rampljuset ett tag hemma hos honom... Fast han försökte säga det som att det inte var någon big deal för honom att Sveriges prinsessa bodde hos dom.
TV3 blir bara sämre och sämre... när jag faktiskt tänker efter så har dom ingen serie eller annat program som jag faktiskt tittar på i dagsläget

Haha vilken idiot du verkar vara. Det säger mer om dig och dina vänner om ni inte hört talas om Parnevik eller att ni inte vet om att golf är top-5 i idrottsutövande i Sverige, varit så i många år. Hör talas om Henrik Stenson? Annika Sörenstam? Om inte så kan du dra åt helvete. Tala om dom som "talanger" jo jag tackar. Annika Sörenstam är fan den största idrottsutövaren vi haft i Sverige tillsammans med Björn Borg och JO Waldner, men dessa har du väl inte heller hört talas om.
Citera
2015-03-19, 00:43
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Men vilket jävla herke... Jag trodde Parnevik skulle ha en snyggare fru. Det där träsktrollet verkar ju har blivit upphittat på nån åker någonstans.
Haha tänkte samma men barnen blev ju bra iaf
Citera
2015-03-19, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnikkiStrom
Haha vilken idiot du verkar vara. Det säger mer om dig och dina vänner om ni inte hört talas om Parnevik eller att ni inte vet om att golf är top-5 i idrottsutövande i Sverige, varit så i många år. Hör talas om Henrik Stenson? Annika Sörenstam? Om inte så kan du dra åt helvete. Tala om dom som "talanger" jo jag tackar. Annika Sörenstam är fan den största idrottsutövaren vi haft i Sverige tillsammans med Björn Borg och JO Waldner, men dessa har du väl inte heller hört talas om.

Jodå, jag vet mycket väl vem Parnevik är men att golf är topp 5 mest utövade sporten i Sverige säger ingenting om hur den allmänna kunskapen om sporten är bland vanliga "svenssons"...
Men vad är då genomsnittsåldern för golfare i Sverige? Det skulle vara intressant & ganska relevant att veta i och med vad vi diskuterar

Sporten i sig är kanske stor (antalet utövare) och många "hobby golfare", men bland oss vanliga dödliga så är det ingenting man följer... lika lite som den vanlige svennen inte följer F1 eller Rugby... Givetvis finns det svenskar som följer dessa sporter och andra "ovanliga" sporter så som bowling, badminton, volleyboll & cricket. Men det betyder inte per automatik att det allmänna kunnandet om sporten är särskilt utbrett. Utan där är det media & mainstream utbudet på tv som är med och avgör.

Det är bara titta på vilka sporter som sänds på tv... UFC sänds inte bara på betalkanalerna längre, utan även TV10 har börjat med det. Fast TV4 Sport var rätt tidiga med att sända den sporten. Intresset för amerikansk fotboll tycker jag börjat öka i och med att TV10 bland annat har börjat sända vissa matcher inkluderat super bowl. Speciellt sen när jag började 2006-2007
Både fotboll och hockey har ju egna kanaler. Golf TROR jag också har en egen kanal, men den är i så fall en betalkanal... Och Boxning sänds nästan varje helg på TV10. Men populariteten på sporter går ju lite upp och ner beroende på hur mycket det skrivs om dom, hur ofta och speciellt om det finns någon eller några svenska guldkorn i toppen.

Sen vet jag att det finns olika turneringar & säsonger i golf som på sin höjd hamnar i tidningen om någon svensk ligger bra till. Sen har man väl någon gång sett att det sänts på TV3 för x antal år sedan. Men det är inte ofta...

Men Parnevik är ingen direkt ikon (för de yngre) så som Forsberg, Brolin, Stenmark, JO, tungviktsboxaren Ingo (R.I.P) eller Björn Borg som du nämnde osv...
Och trots att Stenmark är historia så tror jag många fler vet vem han är & vad han åstadkom under sina gyllene tider än Parnevik. När man ser på program som "sport vi minns" eller liknande så har jag ALDRIG sett att Parnevik varit en av dom. Annika däremot är en annan femma...

Bara för att en sport ligger i topp 5 bland UTÖVARE betyder det inte per automatik att det är många som känner till spelarna, i detta fall golf.
Gå till en valfri medelklass ort och fråga om de vet vem Parnevik är och i vilket sport han lirat i... jag TROR inte att många hade svarat rätt på den frågan. Men fråga om Stenmark, Sundin, Ravelli eller Björn Borg och jag tror att du skulle få fler rätta svar

Men golf är generellt ingenting man annars talar eller hör talas om särskilt ofta... i'm just saying
Citera
2015-03-19, 02:45
Medlem
MelTorments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Vad tror ni om denna serie? Vi får följa med Jesper Parnevik och hans familj..
Mia har ju ett par stora rattar som kan vara värda att spana in
Börjar 20:00

Svensk reality från 2015. Säsong 1. Avsnitt 1 av 8. Välkommen hem till familjen Parnevik i soliga Florida. Följ Jesper och Mia Parnevik, samt barnen Peg, Penny, Philippa och Phoenix i deras spännande liv i den amerikanska vardagen. Parneviks är kända för sin gästfrihet och i premiäravsnittet kommer prinsessan Birgitta, Samir Badran och Lars Ohly på besök. Hur ska mötet mellan prinsessan Birgitta och den uttalade republikanen och vänsterpolitikern Lars Ohly gå egentligen? Vad är det Samir gör som får familjen Parnevik att älska honom? Och vad pratar Samir och Lars om vid sin intima stund på stranden?

"Parneviks", utan Bosse?

Menar dem allvar?
Citera
2015-03-19, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
"Parneviks", utan Bosse?

Menar dem allvar?

Håller med, Bosse måste dyka upp annars blir jag gruveligt besviken
Citera
2015-03-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMK
Ingen annan än jag som såg Penny i slutet? Ingen bh och litet vitt linne. Håller med om det någon skrev tidigare, kan inte vara lätt att bo där en vecka
Ja det där var inte fel
Det var i slutet när Samir visade upp tatueringarna
Citera
2015-03-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"När jag kom hit på 80-talet var drömmen att kunna köpa en lägenhet. I dag har jag byggt mitt drömhus. Jag har alltid köpt över min förmåga med teorin att håller det så håller det", säger Parnevik till DI Weekend."

Det sammanfattar nog Parnevik väldigt bra. Trots dryga 100 miljoner i prispengar, och flera sponsoravtal så har han nog levt VÄLDIGT mycket över sina tillgångar. Finns nog inte många ören kvar på banken. 2001 beräknade PGA att han skulle ha pensionspengar på drygt 300 miljoner SEK den dagen han slutar. Hoppas detta stämmer.

Men på något sätt gillar jag detta. Han lever livet! Går all in. Som han själv säger "Går det så går det, annars flyttar vi hem till villan i Sverige..." Kalla det lite smådumt, men samtidigt är det ju väldigt befriande!

Jesper å frugan verkar faktiskt påtagligt lyckliga efter alla år. Perfect match tror jag. Barnen synes vara söndercurlade, bortskämda och verklighetsfrånvända. Men vem hade anat något annat.

Håller med! Hoppas hår på kroppen är på G iaf
Vad jag kom ihåg så började han flyga privatjet till tävlingarna. Det är ett rätt så effektivt sätt att bränna pengar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in