2015-03-19, 01:33
Medlem
profundersams avatar
Karta som visar hur långt 22 meter är på BP, så inte 50 meter blir en trådsanning. Även 20-30 meter har nämnts tidigare.

http://s11.postimg.org/5uyuuisir/karta.jpg

@RedBlueGreen
Du får skumläsa igen, för de kom inte alla tillsammans i 1 bil till brottsplatsen.
Sen ser jag inga direkta tecken på långvarigt och högt intag av steroider, när jag kollar brödernas foton.
Senast redigerad av profundersam 2015-03-19 kl. 01:44.
Citera
2015-03-19, 01:44
Bannlyst
Kan någon snabbt sammanfatta hur det ligger till, de GM som blev gripna är släppta på frifot?
Citera
2015-03-19, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Karta som visar hur långt 22 meter är på BP, så inte 50 meter blir en trådsanning. Även 20-30 meter har nämnts tidigare.

Det verkar vara en ganska bra vald plats. Lagom avsides, bra flyktvägar och kanske när hem?
Citera
2015-03-19, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag tror det bygger på avstånden mellan offret i bilen och de andra två.
Det rör sig om 50 meter och från bilen kunde man inte se de två BO enligt vittne.

De var dessutom misshandlade.
Om inte MGM var Bruce Lee blev det två mot en om den andre måste bevaka BO i bilen.
Annars hade hon alla chanser i världen att skrika på hjälp. Eller på annat sätt larma för hjälp.

Får inte ihop det
Varifrån har du fått att det var 50 meter? En annan skrev i tråden att det var 20 meter och en annan att det var 30 meter. 50 meter ser det inte ut som det var om man tittar på bilderna eller om man går efter karta
Citera
2015-03-19, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag har inte bidragit ett dyft itråden idag utan ägnat min tid åt att få ett helhets senario av hur är det möjligt att ha ett vapen och mopen till hands om man kommer från en resa.

Jag har byggt det på det vittnena hörde under natte och letat i gamla domar som är från en mer organiserad brottlighet.

För att förtydliga ska jag i korta drag dra det vittnena sagt.

-ett bråk som man trodde var ett fylleri tjafs, familjen somnade om
-3 skott och en bil som rivstartar
-de har hört 4-5 skott och en moppe som kör norrut med två personer

Så hur kan det vara möjlig?
Kan eventuellt platsen varit riggad med moped och skjutvapen?

OM den är riggade är frågan VEM är den tredje personen?

Varför bar BO skyddsvästar?
Skyddsvästar bär oftast kriminella som utsatts för dödshot, var de hotade?

Jag tycker det är mycket troligare att GM åkte på moppen till BO och hade vapnet i jackfickan eller möjligen i en ryggsäck om de brukade ha en sån.
Citera
2015-03-19, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Kan någon snabbt sammanfatta hur det ligger till, de GM som blev gripna är släppta på frifot?
MGM är 2st som först blev anhållna och sedan häktade och sitter häktade med restriktioner (de är samma som blev gripna från början)
Citera
2015-03-19, 01:53
Medlem
Citat:
De kom ju hem mycket tidigare från Landvetter, så de hade tid att fixa vapnet och moppe.

Personligen tror jag inte på fler MGM än bröderna.
Och jag tror inte att rivstartande bilen har med brottet att göra.
Skyddsvästarna tror jag bara är ett rykte.
(Halshugg mig humant)
+1
Dina analyser i tråden är skrämmande lika vad jag tänker.
Citera
2015-03-19, 01:57
Medlem
Citat:

@RedBlueGreen
Du får skumläsa igen, för de kom inte alla tillsammans i 1 bil till brottsplatsen.
Sen ser jag inga direkta tecken på långvarigt och högt intag av steroider, när jag kollar brödernas foton.

Helt rätt, dom ser snarare späda ut än tränade, dom kan ju iofs ha kurat steroider utan att träna
Citera
2015-03-19, 01:57
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
+1
Dina analyser i tråden är skrämmande lika vad jag tänker.

Tror du också på bara ett vapen och att det var den äldre som sköt ?
Citera
2015-03-19, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det verkar vara en ganska bra vald plats. Lagom avsides, bra flyktvägar och kanske när hem?

Nej, det är väl ingen bra plats att välja för en planerad avrättning? Det finns ett tiovåningshus ca 50 meter bort med utsikt över BP, det kan aldrig ha varit planerat att avrättningen skulle hända just där enligt mig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
MGM är 2st som först blev anhållna och sedan häktade och sitter häktade med restriktioner (de är samma som blev gripna från början)

Tack, vet man vad för etnicitet de har, de är bröder va?
Citera
Medlem
Citat:
De kom ju hem mycket tidigare från Landvetter, så de hade tid att fixa vapnet och moppe.

Personligen tror jag inte på fler MGM än bröderna.
Och jag tror inte att rivstartande bilen har med brottet att göra.
Skyddsvästarna tror jag bara är ett rykte.
(Halshugg mig humant)

Kan instämma. Det finns ett tidsglapp mellan hemkomsten och händelsen på natten.
Vad som hände under dessa timmar är ytterst intressant. Vad gjordes, vilka kontaktades osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in