2015-03-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Den här tråden har i vissa delar spårat ur totalt!
Saker som dras upp om och om igen.

Tycker att vi håller oss till grunderna och sakerna som är bekräftade, sedan att det finns folk med "säkra källor" det säger inte så mkt. Din säkra källa kan lika gärna vara någon i en källare i Piteå för oss andra.

Vilka saker är bekräftade hittills av polis och media?

3 mördade och 2 häktade. Det är det enda som med säkerhet har konstaterats.
Citera
2015-03-19, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
åkte alla dessa pluss bagage i en liten A-3 a ?

Eftersom att planet landade 19.31 så finns det ju gott om tid för att hinna byta bil fram till morden.
Citera
2015-03-19, 00:33
Medlem
Diamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Tror också att GM var tre stycken,det finns ingen förklaring till varför tjejen inte försökte fly,skrika eller ringa efter hjälp, hon har inte suttit lugnt i bilen efter att hon hörde skotten och skott hörs även om man har lurar på sig,vilket jag inte tror att man har när läget var spänt. Efter att hon hört skotten har hon försökt att fly varpå GM 3 tog tag i hennes hår och tumult uppstod,skulle inte förvåna mig om GM 3 var tjej,då det är lite tjejigt att dra i håret, tjejer är ofta inte så starka att dom kan hålla kvar en annan tjej som försöker fly. men att ta tag i håret funkar i alla lägen. Dom försökte alltså inte få ut henne ur bilen utan att få in henne igen, lyckades med det och sköt henne direkt efter det…..så kan det ha gått till
Vad får du all fantasi ifrån. Det finns 2 MGM. Kommer från BTF (black trash family)
Fup kommer visa att jag har rätt med min inside.
Citera
2015-03-19, 00:44
Medlem
Willow1s avatar
Jag har inte bidragit ett dyft itråden idag utan ägnat min tid åt att få ett helhets senario av hur är det möjligt att ha ett vapen och mopen till hands om man kommer från en resa.

Jag har byggt det på det vittnena hörde under natte och letat i gamla domar som är från en mer organiserad brottlighet.

För att förtydliga ska jag i korta drag dra det vittnena sagt.

-ett bråk som man trodde var ett fylleri tjafs, familjen somnade om
-3 skott och en bil som rivstartar
-de har hört 4-5 skott och en moppe som kör norrut med två personer

Så hur kan det vara möjlig?
Kan eventuellt platsen varit riggad med moped och skjutvapen?

OM den är riggade är frågan VEM är den tredje personen?

Varför bar BO skyddsvästar?
Skyddsvästar bär oftast kriminella som utsatts för dödshot, var de hotade?
Senast redigerad av Willow1 2015-03-19 kl. 00:47.
Citera
2015-03-19, 00:57
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag har inte bidragit ett dyft itråden idag utan ägnat min tid åt att få ett helhets senario av hur är det möjligt att ha ett vapen och mopen till hands om man kommer från en resa.

Jag har byggt det på det vittnena hörde under natte och letat i gamla domar som är från en mer organiserad brottlighet.

För att förtydliga ska jag i korta drag dra det vittnena sagt.

-ett bråk som man trodde var ett fylleri tjafs, familjen somnade om
-3 skott och en bil som rivstartar
-de har hört 4-5 skott och en moppe som kör norrut med två personer

Så hur kan det vara möjlig?
Kan eventuellt platsen varit riggad med moped och skjutvapen?

OM den är riggade är frågan VEM är den tredje personen?

Varför bar BO skyddsvästar?
Skyddsvästar bär oftast kriminella som utsatts för dödshot, var de hotade?

De kom ju hem mycket tidigare från Landvetter, så de hade tid att fixa vapnet och moppe.

Personligen tror jag inte på fler MGM än bröderna.
Och jag tror inte att rivstartande bilen har med brottet att göra.
Skyddsvästarna tror jag bara är ett rykte.
(Halshugg mig humant)
Senast redigerad av profundersam 2015-03-19 kl. 01:07.
Citera
2015-03-19, 01:06
Medlem
Lite olika klipp ifall någon har missat något!

https://www.youtube.com/watch?v=0WQt29SYbLs - Trippelmordet Uddevalla Skrattandegrodan

https://www.youtube.com/watch?v=0NElGYdS66g - Trippelmordet Uddevalla Nyhetsmorgon

https://www.youtube.com/watch?v=ETJchWJRgF0 - Trippelmord Uddevalla Nyhetskanalen

https://www.youtube.com/watch?v=zjzeTJ-ey34 - Gripandet av bröderna samt bilder på offer
Citera
2015-03-19, 01:09
Medlem
Det är intressant att följa den här tråden. Mycket är rundgång men några bra grejer har dykt upp.
En sak som är något förbryllande är varför ni inte tycker att det räcker med två gärningsmän? Det borde väl räcka med en?
Det kanske var tur att de häktade greps, annars kanske det hade blivit en uppgörelse till.
Citera
2015-03-19, 01:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
De kom ju hem mycket tidigare från Landvetter, så de hade tid att fixa vapen och moppe.

Personligen tror jag inte på fler MGM än bröderna.
Och jag tror rivstartande bilen inte har med brottet att göra.
(Halshugg mig humant)

Ingen halshuggning 😊
Men det innebär att uppsåt fanns och kan förklara västarna.

Jag har också gått igenom vsrför man lägger ett yppandeförbud. Det har hänt vid flera olika typer av brott och har varit intressant läsning.

Ett brott var ett gäng på 5 som misshandlade en 30 årig man. Mannen visade sig vara känd av polisen, och GM var misstänkta för flertalet brott bland annat narkotika brott. Målet fick yppandeförbud.

Ett annat brott handlade om att det var svårt att få fram bevisningen för att styrka brott, och genom att lägga yppandeförbud på försvaret försvårade man deras utredning att rentvå MGM

Ett brott var att genom tid få MGM att sakta sakta isolera för ett medgivande.
Citera
2015-03-19, 01:18
Medlem
det här verkar vara en tragisk soppa.

och verkligen en invecklad sådan, eller?

har skumläst tråden så är inte alltför insatt.

men en liten teori kan jag lägga fram. en mycket enkel sådan.

de misstänkta ser ganska krampiga ut. det skulle inte förvåna om de kanske tog steroider. dessa kan ge personlighetsförändring samt ett väldigt hetsigt temperament där våldsutbrott förekommer.

ponera att de är fem i bilen. det blir nåt slags argumentation/diskussion eller kanske rentav konflikt. över en liten sak eller stor sak. framför allt är den ena av de misstänkta gm involverad mot RA och AF. De lämnar bilen för att "göra upp".

de går en bit bort från bilen. GM drar då helt plötsligt fram ett vapen och (påverkad som han är?) avrättar kallblodigt killarna. kvar i bilen sitter då ET och den andra misstänkta gm....

edit: jag ser att BO även ska ha blivit misshandlade? det kan inte vara så att den skjutande gm efter skotten sparkat/trampat/slagit på offren?
Senast redigerad av RedBlueGreen 2015-03-19 kl. 01:24. Anledning: x
Citera
2015-03-19, 01:19
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det är intressant att följa den här tråden. Mycket är rundgång men några bra grejer har dykt upp.
En sak som är något förbryllande är varför ni inte tycker att det räcker med två gärningsmän? Det borde väl räcka med en?
Det kanske var tur att de häktade greps, annars kanske det hade blivit en uppgörelse till.

Jag tror det bygger på avstånden mellan offret i bilen och de andra två.
Det rör sig om 50 meter och från bilen kunde man inte se de två BO enligt vittne.

De var dessutom misshandlade.
Om inte MGM var Bruce Lee blev det två mot en om den andre måste bevaka BO i bilen.
Annars hade hon alla chanser i världen att skrika på hjälp. Eller på annat sätt larma för hjälp.

Får inte ihop det
Citera
2015-03-19, 01:23
Medlem
En sak jag funderar på är att ena vittnet talar om att något hade hänt där på parkeringen en månad innan själva morden och att polisen var där hela natten med hundar och att hela området även då var avspärrat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20429678.ab

Någon som vet vad det var som hände då?
Citera
2015-03-19, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag tror det bygger på avstånden mellan offret i bilen och de andra två.
Det rör sig om 50 meter och från bilen kunde man inte se de två BO enligt vittne.

De var dessutom misshandlade.
Om inte MGM var Bruce Lee blev det två mot en om den andre måste bevaka BO i bilen.
Annars hade hon alla chanser i världen att skrika på hjälp. Eller på annat sätt larma för hjälp.

Får inte ihop det

Utifrån den bild jag fått av det hela är det en någorlunda städad brottsplats. Inget stökande utan måltavlorna var givna. Någon form av råkurr kan ju dock ägt rum men inte mer än brukligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in