2015-03-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironfive
Mindre SD-snack och mer information tack. Är den här restaurangen/baren ett lokalt hak för något gäng eller så?
Enligt en äldre svensk herre jag talade med är det i alla fall helt OK för alla att besöka stället, han köper pizza därifrån ibland.
Citera
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotenn
Sjukt låg intelligensnivå här inne i den här tråden.

Förmodligen en mycket stor andel postare som inte har något jobb att gå till imorgon och därför häckar här... (själv är jag ledig imorgon).

Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jag tror som du! Mer än åtta är det som blivit skjutna. Kan vara terrordåd.

Men varför i helskotta skulle terrorister skjuta där!? Hade det varit på Palace eller Brasserie Lipp eller Evas Paley hade jag köpt hypotesen som mer rimlig... I så fall snarare ett gäng kurder eller assyrier som ville önska ett gäng återvändande ISIS-krigare välkomna hem, om vi nu ska börja komplicera livet med fantasier kring hypoteser.
Senast redigerad av Venator 2015-03-19 kl. 01:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Köpenhamnsgänget Dragons inblandade, Goran B****n och Adji Ku***, revirbråk om CB-försäljning...

Tell us more
Citera
2015-03-19, 01:21
Medlem
Mr.Shadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jag tror som du! Mer än åtta är det som blivit skjutna. Kan vara terrordåd.

Som andra har nämt i tråden så har jag svårt att se nyttan i ett attentat mot denna plats, dessutom i ett land som just nu är väldigt gynnsamt för IS, om det nu är IS du syftar på.

Citat:
Ursprungligen postat av LevLivet999
Minst en person har ju dött ser man ju på denna bilden:
http://www.gp.se/image_processor/1.2660780.1426723687!/image/1416664472.jpg_gen/derivatives/full/1416664472.jpg?maxWidth=900

Tungt beväpnade dessutom, inte illa.

Citat:
Ursprungligen postat av Bus111
Ja att det handlar om invandar politik är väl inte så konstigt,folk blir ju förbannat upprörda,och jag med.Man skiker väl bara rakt ut.Men vad gör våra politiker?Nu skall vi vad det är för folk som ställt till detta en ny Brevik som fått spel eller invandrar grupper det är lika hemskt.Men någonting måste göras...

Det är vettigt att bli upprörd över dessa händelser, det blir varje frisk människa. Troligen har du också rätt i den antagelsen att detta är invandrare.

Eftersom åsikterna om invandring är så stora och många, tycker jag man startar en tråd (FB) Integration och invandring där man kan ha ett väldigt brett tyckande.

Denna tråd är ganska smal i just det avseendet, denna tråd handlar om ett specifikt brott.
Citera
2015-03-19, 01:22
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Kriminella föredrar platser de är väl bekanta med. De behöver inte nödvändigtvis bo just i biskop men de kan ha bra lokalkännedom i det området och valde därmed just det. Att man väljer en krog av alla ställen är förmodligen för att det är öppet såhär sent, och om man nu också råkar vara islamist ser man "krogmiljöer" och liknande som en perfekt måltavla av uppenbara skäl. Men inget är bekräftat ännu. Jag tvivlar dock starkt att det är gängrelaterat med tanke på andelen skottskadade.

"Larmet om skottlossningen kom klockan 22.23 på kvällen."
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2660760-skottdrama-pa-hisingskrog

När var du ute exakt?

Fast ska du utföra ett terrorattentat så vill du ju ha uppmärksamhet, du vill skrämmas.
I det här fallet rycker ju dom flesta på axlarna och tänker "aja, nått kriminellt gäng som åkte på pumpen" och fortsätter som vanligt med sina liv.

Att bara gå in och skjuta EN person på centralstationen hade gett mer effekt än om nu alla åtta här dör..
Citera
2015-03-19, 01:23
Bannlyst
Glöm Mc killar deras släkt skulle aldrig storma Akuten. Nu har jag snart väntat i 2 timmar på att någon av kvällstidningarna ska ändra på ordet "gängrelaterat" till människor med utländsk bakgrund den definitionen är viktig ifall vi ska fortsätta att ta in dessa hetlevrade mördare?

Sen så undrar folk var alla pengar tar vägen ett sånt här kalas slutar säkert på en 25 miljoner och det är pengar som jag hellre lagt på skola och åldringsvård.

Att det är ett terror brott är ännu mer otroligt dom sköt ju sitt eget folk Araber.
Citera
2015-03-19, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Glöm Mc killar deras släkt skulle aldrig storma Akuten. Nu har jag snart väntat i 2 timmar på att någon av kvällstidningarna ska ändra på ordet "gängrelaterat" till människor med utländsk bakgrund den definitionen är viktig ifall vi ska fortsätta att ta in dessa hetlevrade mördare?

Sen så undrar folk var alla pengar tar vägen ett sånt här kalas slutar säkert på en 25 miljoner och det är pengar som jag hellre lagt på skola och åldringsvård.

Att det är ett terror brott är ännu mer otroligt dom sköt ju sitt eget folk Araber.

Mc-killar som gärningsmän då?
Citera
2015-03-19, 01:25
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Fast ska du utföra ett terrorattentat så vill du ju ha uppmärksamhet, du vill skrämmas.
I det här fallet rycker ju dom flesta på axlarna och tänker "aja, nått kriminellt gäng som åkte på pumpen" och fortsätter som vanligt med sina liv.

Att bara gå in och skjuta EN person på centralstationen hade gett mer effekt än om nu alla åtta här dör..
Inte nödvändigtvis ha så mycket uppmärksammat som möjligt, men skrämmas helt klart.
Jag håller fast vid mitt påstående om att det här kan vara ett möjligt terrorattentat eller försök till terrorattentat som (delvis) gått snett.
Citera
2015-03-19, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
På bilder i olika media ser det inte ut som att polismännen bär förstärkningsvapen utan bara sina vanliga pistoler.

På en bild i GP så har en polisman förstärkningsvapen, dessutom en snygg gul varselkeps.

http://www.gp.se/
Citera
2015-03-19, 01:26
Medlem
"flera döda efter skottlossning" är Aftonbladets nya rubrik
Citera
2015-03-19, 01:27
Bannlyst
Kan sätta mina pengar på att det är Backafolk eller MC folk som skjutit Biskopfolk pga gräshandeln i Göteborg.
Det är mer pengar än man tror i gräset, många som röker nu för tiden i Göteborg.
Citera
2015-03-19, 01:27
Medlem
ManJuices avatar
Uppdatering från Aftonbladet:

Från flera skadade till flera döda.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20491074.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto