2015-03-17, 08:31
Medlem
Hej igen

Har fått ett tips om ett mindre fryslager jag kan få in en fot på, delvis plocklager med viss truckkörning.

erfarenheter av det någon?

-Är det lika jävligt som det låter?
Senast redigerad av 10101101 2015-03-17 kl. 08:35.
Citera
2015-03-17, 08:58
Medlem
Sebzors avatar
Det är kallare än det låter. Har många polare som jobbat på diverse fryslager. Ingen har stått ut längre äm 6 månader. När provanställningen var klar har alla därefter slutat eller inte fått vidare anställning.
Citera
2015-03-17, 09:03
Medlem
hmmm

tack
Citera
2015-03-17, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det är kallare än det låter. Har många polare som jobbat på diverse fryslager. Ingen har stått ut längre äm 6 månader. När provanställningen var klar har alla därefter slutat eller inte fått vidare anställning.

iofs låter du rätt negativ i dina övriga inlägg åxå, så jag kanske ska ta din avrådan med en klackspark
Citera
2015-03-17, 11:10
Medlem
det är inte så jävla farligt som det låter. Har jobbat i frys och sålänge man klär sig ordentligt (lager på lager) och håller sig i rörelse är det rätt okej, kallt om fingrar och tår i längden men man vänjer sig.

viktigt att se till att äta mkt, det blir fort kallt om magen är tom

Edit: Pluspoäng för att det brukar vara riktigt lustiga typer som jobbar i frys, även för att vara i lagersammanhang där det i övrigt kan vara rätt märkligt folk.
Senast redigerad av Prax^ 2015-03-17 kl. 11:12.
Citera
2015-03-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
det är inte så jävla farligt som det låter. Har jobbat i frys och sålänge man klär sig ordentligt (lager på lager) och håller sig i rörelse är det rätt okej, kallt om fingrar och tår i längden men man vänjer sig.

viktigt att se till att äta mkt, det blir fort kallt om magen är tom

Edit: Pluspoäng för att det brukar vara riktigt lustiga typer som jobbar i frys, även för att vara i lagersammanhang där det i övrigt kan vara rätt märkligt folk.

HeHe, låter intressant detdär med lustiga typer. : ) Vill du förfina? Blev änna nyfiken
Citera
2015-03-18, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10101101
HeHe, låter intressant detdär med lustiga typer. : ) Vill du förfina? Blev änna nyfiken

det varierar väl från arbetsplats till arbetsplats antar jag, men orginal helt enkelt
Citera
2015-03-18, 07:27
Medlem
Jobbade på fryslager strax efter gymnasiet. Kylan är inga problem om man inte slarvar med klädseln (du ska ha termokläder) och rör på sig i frysen. Antar att ni kör plocktruck, typ ledstaplare? Lådorna vi plockade kunde stundtals vara rätt tunga (fryst kött), varför man nästan alltid hade en god kroppstemperatur. Det är ett fysiskt jobb, även om du kör truck mellan plockplatserna.

Jag tyckte frysen var helt ok. Nu var detta många år sedan men minns att det var ganska hög personalomsättning. De kom ständigt in nya, bortskämda tonåringar via bemanning som efter ett pass i frysen inte ville komma tillbaka. Så det är inget jobb för en gnällspik, kanske är värt att tillägga.
Citera
2015-03-18, 10:00
Medlem
PaulPaljetts avatar
Det jag vet är att det både kan vara tungt och påfrestande, men att många trivs bra med det. Bonuspoäng om du får nalla med dig "skadat gods" hem.
Citera
2015-03-18, 18:43
Medlem
boogeys avatar
Jag skulle säga att det är väldigt individuellt, värt att testa. Själv fryser jag om fingrar och tår trots kläderna, vilket gör arbetsdagarna till ett helvete. Andra har inga problem alls med kylan. Är det livsmedel vi talar om så är ju betalningen väldigt trevlig också för okvalificerat arbete.
Citera
2015-03-18, 20:25
Medlem
Ibland är jag och lastar/lossar på olika fryslager, det gäller att ha tjocka strumpor, vinterarbetshandskar utöver detta brukar jag skita i långkalsonger och liknande undertröja eftersom att jag inte spenderar mer än på sin höjd någon timme där men ibland åker en rånarluva på.

Det är kallt och säkert jävligt att stå där en hel dag, jag hoppar alltid in i en varm hytt efteråt och kör vidare

Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Det jag vet är att det både kan vara tungt och påfrestande, men att många trivs bra med det. Bonuspoäng om du får nalla med dig "skadat gods" hem.

Vad är det som är tungt i ett fryslager?
Har aldrig sett någon använda kroppen där jag varit och lastat/lossat.
Citera
2019-12-15, 08:22
Medlem
Bumpar tråden (trots att den är väldigt gammal).

Jag har nyligen börjat arbeta på ett fryslager (plock och truckkörning).
Precis som flera skriver så är kylan värst för fingrar och tår.

Är det någon som kan rekommendera ett par "tunna" vantar (material?) som man kan ha under de tjocka som håller värme?

Skulle även behöva lite tips för att slippa imma på glasögon om någon kan rekommendera något?
Har testat: diskmedel, anti-imspray för bilruto, tvättmedel?, schampo, tvål mm.. Men inget har fungerat. Problemet uppstår främst när vi har packat klart våra artiklar och ska köra ut dessa till lastzonen som är en 30 grader varmare än frysen, detta innebär att mina glasögon immar igen på sekunden som jag kommer ut i det varmare området.

Har även en del problem inne i frysen att det kan bli "frost" på mina glasögon pga värmen och kondensen som kommer från mun/näsa när jag andas.
Kan tillägga att linser inte är ett alternativ, har försökt pröva ut linser flertalet gånger under 15år. Har tydligen för "torra" ögon för att använda kontaktlinser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in