2015-03-16, 20:38
Medlem
Hur kunde detta ske, har inte klickat på ngt skumt.

När man har mobilt bredband så delar många på samma IP, kollar jag whatsmyip så är det inte staden jag sitter i.

Men om min IP var delad med många andra, måste de inte ha gått till ISPn för att få ut mera information?
Citera
2015-03-16, 23:34
Medlem
Nej du är inte hackad.

Servern som bolaget använder står i staden som du blir lokaliserad till.

Står att jag är i Stockholm bor cirka 30 mil ifrån.
Citera
2015-03-17, 00:24
Medlem
Är det malware?
Citera
2015-03-17, 01:07
Medlem
Gissar på trojan/RAT.

Dem kan se allt jag gör, ladda hem mina filer osv. Min webcam + mic.

Men hur fan fick de igenom skiten, klicka inte på ngt skumt och har delad IP-adress med många andra. (mobilt bredband) Så frågan lyder har de fått ytterligare information genom min ISP?
Senast redigerad av harryperry 2015-03-17 kl. 01:09.
Citera
2015-03-17, 01:10
Medlem
Iixils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harryperry
Gissar på trojan/RAT.

Dem kan se allt jag gör, ladda hem mina filer osv. Min webcam + mic.

Men hur fan fick de igenom skiten, klicka inte på ngt skumt och har delad IP-adress med många andra. ( mobilt bredband) Så frågan lyder har det fått ytterligare information genom min ISP?

Vilka är "Dem"? Du säger att de har kontroll över din webcam + mic, hur vet du det?
Citera
2015-03-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iixil
Vilka är "Dem"? Du säger att de har kontroll över din webcam + mic, hur vet du det?

Ja, så är det. Frågan kvarstår dock: Men hur fan fick de igenom skiten, klicka inte på ngt skumt och har delad IP-adress med många andra. (mobilt bredband) Så frågan lyder har de fått ytterligare information genom min ISP?
Senast redigerad av harryperry 2015-03-17 kl. 11:54.
Citera
2015-03-17, 12:04
Medlem
Citat:
Ja, så är det. Frågan kvarstår dock: Men hur fan fick de igenom skiten, klicka inte på ngt skumt och har delad IP-adress med många andra. (mobilt bredband) Så frågan lyder har de fått ytterligare information genom min ISP?
Jag håller med om att frågan kvarstår: hur vet du att de har kontroll över din webcam och mic???
Citera
2015-03-17, 12:23
Medlem
Lajtels avatar
Citat:

Mobilt bredband betyder INTE att du har delad IP-adress med många andra.
Citera
2015-03-17, 12:25
Medlem
NiwRams avatar
Citat:

Sluta med dina efterblivna teorier och lyssna på Hufsanator istället, han har gett ett svar som jag är korrekt.
Senast redigerad av NiwRam 2015-03-17 kl. 12:28.
Citera
2015-03-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tengilbefriaren
Jag håller med om att frågan kvarstår: hur vet du att de har kontroll över din webcam och mic???

Då outar jag mig själv. Vilket jag inte tänker att göra.
Citera
2015-03-17, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Mobilt bredband betyder INTE att du har delad IP-adress med många andra.

Tack, förklara gärna mer?
Citera
2015-03-17, 12:35
Medlem
Du har inte delad ip-adress och för din andra fråga om hur potentiellt han/hon kan hacka dig utan att trycka på konstiga länkar, så räcker det med att veta din ip-adress, det kan de få reda på genom att du loggat in på facebook, flashback eller andra sidor. Oddsen är rätt låga att personen lyckats knäcka de stora sidorna alternativt någon mindre hemsida för att få tag på din ip för att sedan knäcka din kod. Skulle isåfall gissa på en trojan. Men du har inte laddat ner något lustigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in