2015-03-16, 07:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Kanske för hon var i bilen och svårt komma in där och då fick man försöka skjuta henne med så många skott för att få henne att däcka.

Och sedan när man satt 13 skott i henne så börjar man försöka släpa ut henne i håret men ångrar sig och släpar in henne och pucklar lite på henne? Njäää....låter inte äöverdrivet troligt men kan antaligen inte uteslutas.
Citera
2015-03-16, 07:13
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Jag har svårt att tänka mig 13 skott om det inte vore i affekt. Varför i så fall? Hade hon varit ihop med MGM och hittats död i BOs bil hade det kunnat handla om svartsjuka, men det faller liksom bort.

Beroende på vapen så ska GM då ladda om mitt i röran (om nu bara ett vapen användes)?

Varför vill man ha ut henne ur bilen över huvud taget? Det enda jag kan tänka på är för att ta hennes mobil om hon har filmat eller tagit bilder. Ska man döda henne direkt så är det mer en bonus att ha henne instängd och försvarslös i en bil.

Jag tror att det kommer att visa sig att en av BO har blivit plågad med flera skott varav bl. a ett i vänster knä, den andre dödad direkt på nära håll efter att man fått informationen man har sökt, och tjejen sköts i bilen efter viss kamp om hennes mobiltelefon för att säkerställa att inga bilder/ film fanns av händelsen.

Jag tror även på brödernas skuld i detta, men att de har agerat under direkt hot som de själva inte hade räknat med.

För att förtydliga: ingen källa eller fakta, enbart mina egna funderingar så vi undviker fler uppkomster av trådsanningar
Citera
2015-03-16, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och sedan när man satt 13 skott i henne så börjar man försöka släpa ut henne i håret men ångrar sig och släpar in henne och pucklar lite på henne? Njäää....låter inte äöverdrivet troligt men kan antaligen inte uteslutas.

Vore det inte mer sannolikt att GM initialt försökt att handgripligen tvinga henne ur bilen (genom att dra henne i håret etc) och när detta misslyckats har de beslutat att skjuta henne på plats i bilen?

Verkar ju väldigt ologiskt att de skulle dragit henne i håret EFTER att hon avrättats.
Citera
2015-03-16, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Jag har svårt att tänka mig 13 skott om det inte vore i affekt. Varför i så fall? Hade hon varit ihop med MGM och hittats död i BOs bil hade det kunnat handla om svartsjuka, men det faller liksom bort.

Beroende på vapen så ska GM då ladda om mitt i röran (om nu bara ett vapen användes)?

Varför vill man ha ut henne ur bilen över huvud taget? Det enda jag kan tänka på är för att ta hennes mobil om hon har filmat eller tagit bilder. Ska man döda henne direkt så är det mer en bonus att ha henne instängd och försvarslös i en bil.

Jag tror att det kommer att visa sig att en av BO har blivit plågad med flera skott varav bl. a ett i vänster knä, den andre dödad direkt på nära håll efter att man fått informationen man har sökt, och tjejen sköts i bilen efter viss kamp om hennes mobiltelefon för att säkerställa att inga bilder/ film fanns av händelsen.

Jag tror även på brödernas skuld i detta, men att de har agerat under direkt hot som de själva inte hade räknat med.

För att förtydliga: ingen källa eller fakta, enbart mina egna funderingar så vi undviker fler uppkomster av trådsanningar
Det kan ju kanske va så att paret var på platsen först och blev attackerade/utfrågade och misshandlade varvid killen RA ringer AF som är på fest relativt nära och säger att det är knas. Han kommer dit och blir utfrågad under hot, troligtvis är redan ET skjuten när han kommer dit.?
Alt historien tvärtom?
Citera
2015-03-16, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkzone1974

Båda pojkarna: Martin Saliba och Mark Saliba är som bekant häktade och åklagare. Edsbagge har begärt och fått belägga yngre gossen, Martin, med restriktioner.

Jag har svårt att ta in att Bröderna Martin och Mark Saliba genomfört gärningen. Enligt åklagare Edsbagge kan pojkarna "knytas till platsen" men ingenstans står att de har mördat. Dock är de båda pojkarna häktade under rubricering "mord i Uddevalla" Så Edsbagge anser att den ena av bröderna eller båda i samförstånd skall ha utfört gärningen. Ej glasklart fall med andra ord...

Pojkarna Saliba har varit på glid senaste 3-4 åren. Särskilt den yngre Martin Saliba har haft det extra problematiskt. Fängelsevistelsen efter misshandeln av de cruisande raggarna bidrog till att förvärra aggressionsproblematiken hos gossen. Aggressiviteten blev mer lättväckt och stubinen kortare, hos båda. Dock försökte de komma tillrätta med sina liv. Båda bröderna ville lägga av med allt illegalt och börja leva ett hederligt Svensson-liv. Nu verkar det inte bli så om anklagelserna visar sig vara sanna. Mycket sorgligt. Icke att förglömma de mördades anhöriga, familj och vänner. De har det jobbigast. Ber för dem. Och de döda: Alaa Farraj, Rawand Aziz och Emme Thryselius.

Rawand och Emme var ett lyckligt par och planerade för framtiden. Allt tog slut den där mars-dagen för 10 dagar sedan.... Mycket, mycket sorglig oxh en förlust för hela landet. Ja hela Skandinavien har förlorat 3 vackra människor. må de vila ifrid.

Du skriver om dem som pojkar, gossar. Jag vill upplysa dig om att man räknas som vuxen i Sverige när man är över 18 år. De bröder som nu är häktade, misstänkta på sannolika skäl för att ha dödat tre människor, är inte pojkar eller gossar. De är män, även om de inte uppför sig som män.
Landet kan nog leva vidare med den här förlusten, det landet behöver är ansvarskännande människor, som utbildar sig, jobbar och lever någorlunda hederligt.
Citera
2015-03-16, 08:14
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
@larsingvarsfru

Jag tror bröderna salinas är long gone med skyddad identitet den dagen de släpps om de golar.

Möjligt. Tyvärr ligger de själva ute med en massa foton på sig själva, så anonymiteten den dagen de släpps fria anser jag grusad.

Notera att jag pepprade inlägget med "Salinas" för att kolla uppmärksamheten här.
Saliba heter bröderna.
Citera
2015-03-16, 08:27
Medlem
Om polisen hittar samma exakt typ av kulor i bostaden hos en av MGM som på brottsplatsen, kan man då binda MGM då till morden, även om man inte hittat något skjutvapen? Eller är sådana fynd bara en länk i indiciekedjan?

Citat:
Ursprungligen postat av jaruzelski
Expressen:
http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/
Citera
2015-03-16, 08:30
Medlem
Darkzone1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Går du på syra?

Oavsett om dom är mördare eller inte så är det knappast några gullungar.

Visst sitt där och fantisera om hur dina polare blir statsministrar och kungar.
Dom kommer att åka på en lååååång semester på kåken. Och om dom INTE
gör det så är det nog tillräckligt många därute som inte tror lika gott om bröderna
och gärna hjälper dom på vägen till helvetet som väntar dom i livet efter detta.

Yo tuffing. I filmer fungerar det så ibland. Men i verkligheten är det annat. Har du hållet i ett handeldvapen? Har du avfyrat en pistol elle revolver? Känslan, rekylen och krutlukten. Det bildas en eldsflamma i mynningen och ljudet är öronbedövande. Det är diskriminerande att dra slutsatsen att Saliba's bara för att de varit på legala skjutbanor, skulle få runt med illegala vapen i Sverige och skjuta som vilda cowboys i wilda western.

Nej. Pojkarna kan vara helt oskyldiga till gärningen (mord/dråp) men de/deras mobiler kan ha funnits i närheten av BP, dvs vid närmaste GSM-mast eller om polisen haft "undercover" span i området och satt upp falska ISMI-catchers.

Ps. Jag extrapolerade en eventuell karriärväg för pojkarna Saliba om de satsar all sin tid på studier och skötsamhet så kan de nå dit, dvs bli statsminister i landet eller utrikesministereller Sveriges rikes talman (talmannen är ungefär som USA:s vice president) som inträder om statsministern av olika anledningar avgår (psykisk sjukdom, dödsfall eller dylikt).
Kung kan ingen av bröderna Saliba bli. Ej heller kan de pli prinsar eftersom det tåget har gått lastat med Daniel Westling och Chris O'Neill samt Prins Carl Philip har ju sin Sofia.
Även om Svenska Kungahuset skulle bli HBTQ-certifierat så kan ingen av pojkarna Saliba ingå partnerskap med Prins Carl Philip och den vägen bli prins eller "prinsessa" av Sverige.
Dock kan de vänta till någon av prinsessorna separerar (kronprinsessan Victoria-Daniel eller prinsessan Madeleine-Chris). Både Mark Saliba och lillebrodern Martin Saliba är straighta heterosexuella killar som inte skulle vara intresserade av en homosexuell relation med kronprins Carl Philip.
Citera
2015-03-16, 08:37
Medlem
Darkzone1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Du skriver om dem som pojkar, gossar. Jag vill upplysa dig om att man räknas som vuxen i Sverige när man är över 18 år. De bröder som nu är häktade, misstänkta på sannolika skäl för att ha dödat tre människor, är inte pojkar eller gossar. De är män, även om de inte uppför sig som män.
Landet kan nog leva vidare med den här förlusten, det landet behöver är ansvarskännande människor, som utbildar sig, jobbar och lever någorlunda hederligt.

På samma sätt som "40 är det nya 30" så är 23-28 år det nya tonåren (13-18 år.)
Mitt val av OS och att välja att kalla dem "pojkar" ser jag inte som problematiskt. De flesta vettiga härinne vet att pojkarna är 21 resp. 22 år gamla. Känns det bättre för dig så kan jag använda ordet "män" i fortsättningen. Men jag ser dem som pojkar. Jag minns när de föddes o h när de lärde sig börja gå. Hos mig så är de förtjusande pojkarna bebisar, men det är lite opassande att kalla dem "bebis" Så pojkar får det bli såvida inte du retar upp dig.

Ps. Tror du åklagaren nitat dit rätt personer? Finns persone/personerna som tryckte av dödande vapnet i förvar just nu? Kan du sätta ditt barns liv på det (om du har barn, annars din mor eller fars huvud om de är kvar)
Citera
2015-03-16, 08:39
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Yo tuffing. I filmer fungerar det så ibland. Men i verkligheten är det annat. Har du hållet i ett handeldvapen? Har du avfyrat en pistol elle revolver? Känslan, rekylen och krutlukten. Det bildas en eldsflamma i mynningen och ljudet är öronbedövande. Det är diskriminerande att dra slutsatsen att Saliba's bara för att de varit på legala skjutbanor, skulle få runt med illegala vapen i Sverige och skjuta som vilda cowboys i wilda western.

Nej. Pojkarna kan vara helt oskyldiga till gärningen (mord/dråp) men de/deras mobiler kan ha funnits i närheten av BP, dvs vid närmaste GSM-mast eller om polisen haft "undercover" span i området och satt upp falska ISMI-catchers.

Ps. Jag extrapolerade en eventuell karriärväg för pojkarna Saliba om de satsar all sin tid på studier och skötsamhet så kan de nå dit, dvs bli statsminister i landet eller utrikesministereller Sveriges rikes talman (talmannen är ungefär som USA:s vice president) som inträder om statsministern av olika anledningar avgår (psykisk sjukdom, dödsfall eller dylikt).
Kung kan ingen av bröderna Saliba bli. Ej heller kan de pli prinsar eftersom det tåget har gått lastat med Daniel Westling och Chris O'Neill samt Prins Carl Philip har ju sin Sofia.
Även om Svenska Kungahuset skulle bli HBTQ-certifierat så kan ingen av pojkarna Saliba ingå partnerskap med Prins Carl Philip och den vägen bli prins eller "prinsessa" av Sverige.
Dock kan de vänta till någon av prinsessorna separerar (kronprinsessan Victoria-Daniel eller prinsessan Madeleine-Chris). Både Mark Saliba och lillebrodern Martin Saliba är straighta heterosexuella killar som inte skulle vara intresserade av en homosexuell relation med kronprins Carl Philip.

Helvete vad skit du snackar. Och sluta kalla dem för Pojkar, de har passerat myndighetsåldern med marginal, de är vuxna människor.

Mobiltelefoner spåras genom triangulering, inte genom närmaste GSM-mast.
Citera
2015-03-16, 08:44
Medlem
Diskussionen om 13 skott kan ni lägga ner, det var en idiot som skrev det i tråden som något slags exempel. Senare påtalade några i tråden att det var oklokt att skriva så för det blir lätt en trådsanning, tydligen fick de alldeles rätt..

Den här tråden har spårat ur, synd att inte flashback har en funktion där man kan starta en tråd och bjuda in folk man själv vill ha i den. Då hade vi sluppit folk som inte läser tråden men citerar saker och tar det ur sin kontext..
Citera
2015-03-16, 08:45
Medlem
Citat:
På samma sätt som "40 är det nya 30" så är 23-28 år det nya tonåren (13-18 år.)
Mitt val av OS och att välja att kalla dem "pojkar" ser jag inte som problematiskt. De flesta vettiga härinne vet att pojkarna är 21 resp. 22 år gamla. Känns det bättre för dig så kan jag använda ordet "män" i fortsättningen. Men jag ser dem som pojkar. Jag minns när de föddes o h när de lärde sig börja gå. Hos mig så är de förtjusande pojkarna bebisar, men det är lite opassande att kalla dem "bebis" Så pojkar får det bli såvida inte du retar upp dig.

Ps. Tror du åklagaren nitat dit rätt personer? Finns persone/personerna som tryckte av dödande vapnet i förvar just nu? Kan du sätta ditt barns liv på det (om du har barn, annars din mor eller fars huvud om de är kvar)

Oavsett om dom är skyldiga till detta eller ej så tillhör dom avskummet i landet o den som uppfostrat
dessa jävla parasiter borde skämmas över att inte lyckats bättre!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in