2015-03-16, 00:59
Medlem
Var för övrigt i Uddevalla senast i fredags och snacket bland folket är att dom har fel snubbar gripna.
Citera
2015-03-16, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
De har teknisk bevisning och muntlig bevisning. Om den är bra behövs inte vapnet.

Nu vet jag inte vad den tekniska bevisningen är men kan det ses som indicier?
Citera
2015-03-16, 01:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Jag har tidigare trott att det funnits fler än två gärningsmän men kropparnas placering på brottsplatsen får mig att tro att gärningsmännen faktiskt bara var en eller två.

Men morden känns rätt välutförda. Var MS och/eller MS ena riktiga psykon? Finns det någon möjlighet att de dödat tidigare?

Eller att tredje part hade med konflikt att göra och fanns i närheten när det skulle redas ut. Ett set GM spöade upp dom (enligt vad som avtalats) dtack därifrån och då kom de andra och sköt dem....gissa hur jobbigt det blir för misstänkt GM. (Bara spekulation).
Citera
2015-03-16, 01:06
Medlem
Citat:
Man kan se på bilder från brottsplatsen att åtminstone AF (och förmodligen även RA) blivit skjutna framifrån. Det innebär att de inte var på flykt.
Hur ser du det? Och vem tror du är AF?
Citera
2015-03-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag tror de var ute efter främst RA och att det gick över styr grund av affekt Men jag är nyfiken på hur du tänker och lyssnar på dina resonemang. Varför tror du att de var ute efter AJ?

Varför tror du att de i första hand var ute efter RA?

Kropparnas placering på brottsplatsen (de manliga brottsoffrena) tyder på att de förmodligen stod med en tredje person mellan sig (får inte plats med en fjärde i min inre bild). Den med mest "makt" har ryggen fri. AF står med ryggen mot ett staket (medans han fortfarande levde) vilket ger mig en känsla av att han var den som var mest trängd av alla som var med på brottsplatsen. Att han ligger raklång på rygg tyder på att han förmodligen dog omgående. Det kräver ett välsiktat skott. Det får mig att tro att han hade ett vapen riktat mot sig ett tag innan det första skottet föll. RW står vid sidan av. Kanske för att han inte var lika inblandad. Han ligger i framstupa sidoläge. Förmodligen för att han inte blev träffad med ett lika välriktat skott initialt och inte dog förräns det andra skottet som han säkerligen fick i huvudet (när han redan låg ner).
Senast redigerad av Turbohaler666 2015-03-16 kl. 01:15.
Citera
2015-03-16, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Nu vet jag inte vad den tekniska bevisningen är men kan det ses som indicier?
Det har stått i media att den tekniska bevisningen har nåt med mobiler att göra. Polisen grep misstänkta ganska snabbt också så de känns som de har någon typ av information som gör att de tror MGM är inblandade. Det kommer säkert bli ännu mer "bevisning" eller "motbevisning" när DNA-svaren kommer och när svaren från andra saker som är på analys kommer Den bevisningen de har nu har ju polisen skrapar fram på ett par få dagar så de borde komma mer. Saker de har samlat in från BP och vid husransakan håller nog på att analysera och resultat har ej kommit än misstänker jag. Sen om resultaten talar emot eller för MGM återstår att se
Citera
2015-03-16, 01:16
Medlem
Har följt tråden till och från under den gångna veckan. Den är ytterst intressant att följa. Det spånas en hel del och det är viktigt, ur detta spånande kan det helt plötsligt dyka upp ett guldkorn.
Att en del av er är bekanta, kompisar eller kanske anhöriga påverkar givetvis den bild ni har av händelsen. Att vissa kan vara änglar ena dagen och djävulen själv andra dagen är inte så lätt att fatta.

Vad som gör detta fall lite unikt är att det är tre personer, varav en tjej. Huruvida hon är inblandad får utredningen visa.

Att två personer i kompisgänget sitter häktade på sannolika skäl är inte så konstigt. Deras mobiler har tydligen bundits till platsen och vad är då mer sannolikt än att även dess ägare också var på platsen.

Har noterat att ingen har reagerat på försvararnas uttalande i media. Trots yppandeförbud brukar kommentarer om deras oskyldighet tränga igenom. Enda kommentaren var att det kommer att ta lång tid, vilket kan tyda på en välgrundad misstankegrad. Det återstår att se om det framkommit något nytt vid omhäktningen.

vad som har hänt är inte något helt ovanligt scenario. Ett gäng med tillgång till vapen och har någon oförättad affär ihop. De oförrättade drogar upp sig och beger sig till mötesplatsen med vapen i fickan. Då behövs det inte mycke till motiv för att det ska koka över.

Ni gör ett ypperligt spånarjobb, fortsätt med detta.
Citera
2015-03-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Omöjligt att bröderna Salinas kunde hålla tre dödshotade i schack, ens med vapen. Och misshandla?
AF och RA skulle givetvis slå och sparka allt de förmådde medan ET tar till flykten för att larma. GM hade fått ta emot slag och sparkar. En besvärande omständighet.
Var är deras mobiler just då? Någon för stunden borde hinna höra av sig till någon, iaf polis.

Nej, troligen har gänget hittat på något och bröderna Salinas tar det för gott att fly landet, till Thailand på "semester". RA och AF blir beordrade att fixa till det hela här hemma, vilket misslyckas. Vem som står högst i "rang" har jag ingen aning om, men skulle kunna tippa på RA och AF. Salinas sista dagar i Thailand var nog nervösa, då "hotet" hört av sig och gett dem en deadline.
Det talas om tjafs i bilen från Landvetter, vilket styrker min teori. De splittras, förvirrade kring hur de ska lösa problemet. Salinas blir kontaktade igen, troligen Martin, som tvingas ringa RA och AF för möte. De lyckas inte få tag på AF och efter en stund på plats tvingas RA ringa AF, som inser att något är på gång och lånar bekvämare skor, utifall att.

Ingen av dem verkar ha förstått hur allvarlig situationen är förrän de är mitt i den. RA och AF tror att de endast har med bröderna att göra.

Jag gissar på minst 4 GM som hållit alla i schack och omöjliggjort för alla att larma. Salinas har tvingats att skada sina vänner på plats, men inte alls säkert att de skjutit. Det försvårar för polisen att knyta GM till skotten.

Polisen kan snabbt knyta bröderna till BP och anhåller Martin, varpå Mark finner det för gott att inställa sig hos samma för att slippa tystas på gatan av övriga GM. Mark är säkrare hos polisen än hos vänner.
Avrättningarna känns gjorda av andra, just för att statuera exempel. Inte säkert bröderna Salinas blir långlivade efter häktestiden om de ljudar.
intressant
Citera
2015-03-16, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cassanovaz
intressant

@larsingvarsfru

Jag tror bröderna salinas är long gone med skyddad identitet den dagen de släpps om de golar.
Citera
2015-03-16, 01:37
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Var för övrigt i Uddevalla senast i fredags och snacket bland folket är att dom har fel snubbar gripna.

Och deras mobiltelefoner flög efter som drönare och sen ? Eller någon ssom snodde mobilerna, dödar och sen lämnar tillbak a direkt efter? Hmm du är smart.....
Senast redigerad av jagfes 2015-03-16 kl. 01:41.
Citera
2015-03-16, 01:39
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Förlåt om det är jag som är trött och trögtänkt men vad menar du med att du hittade en tråd? Är det alltså inlägg från fejjan? Intressant i sådana fall om du har länk. Har inga belägg för det men här och där i tråden har det förekommit viss information som fått mig att ifrågasätta att AF och J*hann* Gill*rst*dt *=o *=a *=E var ett par vid tiden för morden. Hennes sorg som hon vittnat om i media är nog säkerligen lika stor som om AF var hennes pojkvän eller ex men ändock.

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=421583377938140&id=100002594458453& set=a.291499707613175.61534.100002594458453&source =56
Citera
2015-03-16, 01:41
Medlem
Citat:
@larsingvarsfru

Jag tror bröderna salinas är long gone med skyddad identitet den dagen de släpps om de golar.
Så lär det vara om teorin stämmer någorlunda. Oavsett vad som hänt, så är Gola det sista man gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in