Citat:
Ursprungligen postat av
matematiker
Människor har förnuft och jag är en av dem. Allting pekar på att han dödat sin f.d. fru och finns inget alternativ som säger emot detta, precis som Mats A fallet. Det spelar ingen roll om polisen inte kan hitta bevis mot US. De som har en IQ över 50 borde veta att vem mördaren är.
Konstigt, jag lär ha bland de allra högsta IQ-kvoterna i Sverige, men inte ens jag
vet vem mördaren är. Jag skulle utifrån tidigare kända mordfall möjligtvis kunna ge en någorlunda korrekt bedömning om hur pass
sannolikt det är statistiskt att en viss person som figurerar i utredningen skulle vara skyldig till mordet, förutsatt nu att det
är ett mord (jag har inte hunnit läsa de senaste sidorna i tråden och senast jag läste var dödsorsaken inte fastställd). Men samtidigt vet jag även att de statistiskt sannolikaste gärningsmännen i en hyggligt stor andel av uppklarade mordfall
inte visar sig vara den skyldiga och i en hel del fall har det visat sig att gärningsmannen har varit en person som ingen skulle ha kommit på att misstänka.
Att det inte finns några alternativ som säger emot det är ju inte sant, när BO kan ha träffat sin blivande f.d. man, för att därefter träffa någon galning som tog livet av henne. Det sker dagligen runt om i världen mord där galningar mördar någon helt främmande person ute och kvinnor som har precis träffat sin f.d. partner utgör inget undantag från att kunna falla offer för dem.