Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Vad tror ni om Jallais teori se
http://www.jallai.se/2012/04/amerikansk-sosus-anlaggning-vid-understen-avslojas-i-landsforradaren/
Han hävdar att en Sosusanläggning placerades ut hösten 1986 i närheten av Understen.
Jag antar att OP skulle ha kunnat motsätta sig ett sådant projekt.
Timingen gentemot Moskvaresan är ju också intressant , slump eller inte?
Poliskonstapeln som skötte utredningen kring skandiamannen, innan den delen lades ned, sade något i stil med; "Personligen skiter jag i det här, jag tror det var vapen som låg bakom mordet på Palme. Det finns mer information om saken. Mer kan jag inte säga...".
Jag har alltid trott att det var den vapensmuggling som gick via DDR eller något i den stilen som avsågs. Men kanske var det detta? Vapen, kränvapen ombord på ubåtar och den kärnvapenfria zonen i skandinavien?
Långsökt och lite löjlig, om man frågar mig. Sovjet var på upphällningen och hade enorma problem internt. Glasnost och sånt va... Men jag vet ju inte. OP var en finne i röven på USA sedan länge, och varför inte? Och vad hade OP för planer för Framtiden? Inrikespolitik var han trött på. Utrikes var mycket skojjigare. Generalsekreterare i FN, kanske? Hade ju passat USA dåligt.
Jag är skeptisk till den här med USA/NATO som anstiftare, men har ju egentligen inte någon fakta i saken mer än vad som finns publicerat. Det känns dock som en diffus anledening.