2015-03-15, 03:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/

Enligt artikeln ska ET ha gjort våldsamt motstånd, det borde öka sannolikheten för att det ska gå att knyta dna eller rivmärken till mgm.

Om hon "bara" var ett obekvämt vittne hade man väl inte behövt slita ur henne i håret.? Någon var riktigt vred och jag gissar att denne någon även betraktade henne som delaktig i vad nu som må ha hänt.
Citera
2015-03-15, 03:45
Medlem
Rorbassons avatar
Vet inte riktigt varför , men jag tänker om och om igen på filmen"no Country for old men" där en växel av pengar och knark gick fel och båda sidor dog. Någon såg det och försökte dra med pengarna, väskan var pejlad och en brutal fortsättning följde.
Citera
2015-03-15, 03:58
Medlem
Nod2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Nej. efter Elin Krantz kommer det inte att ske
Jag har tankat ner Fub på brottmål som har skett efter Elin
och där finns det bilder

exempel

Eva-marre mördad av sin man
Citera
2015-03-15, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/

Enligt artikeln ska ET ha gjort våldsamt motstånd, det borde öka sannolikheten för att det ska gå att knyta dna eller rivmärken till mgm.
Ja varför ens dra henne ur bilen om de bara ville tysta henne med ett skott, det hade väl varit mer diskret att göra det i bilen. Lika så om det var skjutande på BO1 & BO2 så varför inte ta hand om dem i bilen så är risken för upptäckt mindre.

(Från samma artikel i EX-presen som ovan).
"ska Farraj och Aziz ha utsatts för ett kraftigt övervåld och sedan skjutits med var sitt skott i pannan.
– Hur de skjutits eller inte, det kommer jag inte att kommentera, säger åklagare Per-Erik Rinsell."

Kan det vara vådaskjutning i knän mm, men det tycker jag inte syns något av på bilderna. Mer att den i fosterställning möjligen skyddar sig in till döden från sparkar...

Eller är de så klantiga så de inte har koll på något när deras känslor går överstyr, isåfall lär det vara en snabb resa till Kumlabunker för dem, och sen om det fattas "kola" så lär de väl inte längta ut heller... Ja intressant och läsa fuppen när den kommer.
Senast redigerad av beaver_se 2015-03-15 kl. 04:03.
Citera
2015-03-15, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja varför ens dra henne ur bilen om de bara ville tysta henne med ett skott, det hade väl varit mer diskret att göra det i bilen. Lika så om det var skjutande på BO1 & BO2 så varför inte ta hand om dem i bilen så är risken för upptäckt mindre.

(Från samma artikel i EX-presen som ovan).
"ska Farraj och Aziz ha utsatts för ett kraftigt övervåld och sedan skjutits med var sitt skott i pannan.
– Hur de skjutits eller inte, det kommer jag inte att kommentera, säger åklagare Per-Erik Rinsell."

Kan det vara vådaskjutning i knän mm, men det tycker jag inte syns något av på bilderna. Mer att den i fosterställning möjligen skyddar sig in till döden från sparkar...

Eller är de så klantiga så de inte har koll på något när deras känslor går överstyr, isåfall lär det vara en snabb resa till Kumlabunker för dem, och sen om det fattas "kola" så lär de väl inte längta ut heller... Ja intressant och läsa fuppen när den kommer.

Eller om killarna fått stryk och hon försökt ingripa eller försökt sticka därifrån?
Citera
2015-03-15, 04:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller om killarna fått stryk och hon försökt ingripa eller försökt sticka därifrån?
Men det är ju det att hon skall ha släpats ur bilen, eller är det killarna som havererat inredningen när de fick pisk och sen att hon redan var ur bilen när nån av dem drog henne i håret så hon inte kunde fly... Vi får nog vänta och se vad Polisen säger om det.
Citera
2015-03-15, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men det är ju det att hon skall ha släpats ur bilen, eller är det killarna som havererat inredningen när de fick pisk och sen att hon redan var ur bilen när nån av dem drog henne i håret så hon inte kunde fly... Vi får nog vänta och se vad Polisen säger om det.

Ja det var det jag funderade, om de var säkra att gjort motstånd för att släpas ur bilen.
Citera
2015-03-15, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Csheen
Jag hörde att ET blev skjuten med 13 skott, kan någon bekräfta?
Har inte hört nåt om det. Varifrån hörde du det?
Citera
2015-03-15, 05:19
Medlem
Synd att inte folk från Uddevalla inte släpper lite information om historien bakom detta brott. Om det varit tjafs mellan bröderna och andra i i gänget så känner ganska många i uddevalla till det och bakgrunden till det. Jag är ganska säker på att många som vet orsaken till hela denna soppa läser denna tråd.

Nu när det verkar vara som att det är bröderna som ligger bakom morden utan någon iblandning från tredje part, så tror jag det handlar om knark som BO antigen knarkat upp eller sålt och behållit pengarna. Bröderna har försökt med hot och övertalning få tillbaka pengarna, men BO har typ svarat:
" finns inga pengar, du kommer inte få pengar, och vad fan ska du göra åt det"
Något i den stilen. Så har bröderna flippat.

Har sett många konflikter i mina dagar och de har sett ut som jag beskriver ovan. En teori bara.
Citera
2015-03-15, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nod2013
Tror ni att vi kommer få tillgång till bilder på offren när FUB kommer ut?
Ja jag TROR det Det som finns med i FUP är väl sånt som åklagaren valt att ha med i den och sådant som inte är sekretessbelagt, och det gäller även obduktionsbilderna. Rätten att ta del av förundersökningen begränsas dock om det är påkallat med hänsyn till vissa skyddsintressen som t ex intresset att förebygga och beivra brott. Skulle någon uppgift vara sekretessbelagd har du ändå rätt att få ut själva förundersökningen, men de sekretessbelagda uppgifterna kommer att vara överstrukna. Däremot lämnas oftast inte särskilt känsliga uppgifter ut, såsom bilder på våldtäktsoffer och liknande. Det görs en individuell prövning i varje enskilt fall om vad som anses viktigast mellan att ge invånarna rätt att ta del av uppgifterna och att förhindra eventuell skada som kan uppstå hos enskild individ.
Senast redigerad av ulvan 2015-03-15 kl. 05:48.
Citera
2015-03-15, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ecevit
Åklagaren häktade bröderna för mobil. Sanolikafall typ. Men de hände verkligen trippelmord. Vad ska man säga då. Han sov sin tjej hur mobilen va platset då. Ingen vet riktiga tiden när de va. Om man har bevis vilket tid de hände alt gissning.
Polisernas tekniker gissar inte dödstillfället, sånt kan de hitta bevis för beroende på olika tecken på och i kroppen
Citera
2015-03-15, 06:33
Medlem
Om bilder på BO finns med i den offentliga FUP tror jag beror på om bilderna är kritiska för åtalet. Syftet med att det är offentligt är väl för att säkerställa att det inte förekommer skenrättegångar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in