2015-03-14, 23:24
Medlem
danne_00s avatar
Ifall dom nu blev hotade till att döda dom 3 BO, så krävs det mycket för att döda sina bra vänner om dom nu var det , men jag skulle tro att dom lika gärna kunde mörda motparten , dom som hotat lika gärna om dom nu valde att mörda, och att dom hade bollarna varför inte mörda dom andra och kanske vinna nåt på det inom den kriminella kretsen?
Citera
2015-03-14, 23:33
Medlem
Jag kollade igenom lite gamla tidningsartiklar och fick känslan av att polisen också tror på fler gm. Det är förmodligen bara en tidsfråga innan polisen griper någon mer.
Citera
2015-03-14, 23:37
Medlem
Bilden i de äldre artiklarna är att AF var på fest (eventuellt med MS och/eller MS) medans RA och ET softade hemma.

Jag tror att RA och ET anlände till brottsplatsen i audin och AF till fots. Gärningsmännen anlände med moppe och bil.
Citera
2015-03-14, 23:41
Medlem
Pinsamt att det fortfarande skrivs en massa. Jag har inte skrivit i tråden sedan GM vart häktade.

Grabbar det är slut.. GM är häktade och kommer vara det 4-6 månader sedan kommer de dömmas för mord.

Nära vänner till GM har gått och tjallat till polisen, varit lite tjaffs mellan dessa grabbar innan som nu valt att berätta till polisen.

Det är skitsamma om det skulle bli fria BO familjer vet att martin och mark är de som dödat deras barn och de kommer bli hämnd om de nu lyckas bli fria =)
Senast redigerad av DonRonaldinho 2015-03-14 kl. 23:45.
Citera
2015-03-14, 23:48
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Pinsamt att det fortfarande skrivs en massa. Jag har inte skrivit i tråden sedan GM vart häktade.

Grabbar det är slut.. GM är häktade och kommer vara det 4-6 månader sedan kommer de dömmas för mord.

Nära vänner till GM har gått och tjallat till polisen, varit lite tjaffs mellan dessa grabbar innan som nu valt att berätta till polisen.

Det är skitsamma om det skulle bli fria BO familjer vet att martin och mark är de som dödat deras barn och de kommer bli hämnd om de nu lyckas bli fria =)

Jag tror att detta är scenariot som kommer att ske, och har stått vid den åsikten hela tiden.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-14 kl. 23:53.
Citera
2015-03-14, 23:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Jag kollade igenom lite gamla tidningsartiklar och fick känslan av att polisen också tror på fler gm. Det är förmodligen bara en tidsfråga innan polisen griper någon mer.

Det tror jag med, varför skulle annars åklagaren påstå sig ha ett långt utredningsarbete på ca. 6 mån. framför sig om de redan har de enda skyldiga. Polisen kan ha haft span på grupperingar och plötsligt händer detta i den ena. Klart har det rört runt i grytan.
Citera
2015-03-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det tror jag med, varför skulle annars åklagaren påstå sig ha ett långt utredningsarbete på ca. 6 mån. framför sig om de redan har de enda skyldiga. Polisen kan ha haft span på grupperingar och plötsligt händer detta i den ena. Klart har det rört runt i grytan.

Jaaaa jag håller med, tänker att det kan vara svårt för 2 GM att misshandla de 3 olika BO samtidigt måste vart någon mer med, känns som det är de mest logiska i denna situation. Skall bli spännande och se vart detta slutar!
Citera
2015-03-15, 00:02
Medlem
Beatass avatar
Citat:

Fler GM på brottsplatsen menar du?

Hos mig klingar GWs gamla uppmaning starkare och starkare. -Krångla inte till det.

Det är nog större portion med bristande impulskontroll än hjärnkraft och planering som varit i farten.
Citera
2015-03-15, 00:41
Medlem
Citat:

Fann du något specifikt i artiklarna och skulle du kunna citera lite?
Citera
2015-03-15, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genauso
Till att börja med ber jag om ursäkt för min dålig svenska. Jag är inte svensk utan finsk och försöker att formulera mina tanker på svenska med mina ömskansvärda kunskaper. Försöka tåla mig.

De här Uddevallamorden är intressantta och speciellt nu för det hände nyss ett ”turkisk” trippelmord på en pizzeria i Laukaa (en liten ort i mellersta Finland). En kurdisk man mördade tre andra kurder med en slags hammare (polisen har inte avslöjat precis vad för en hammare mordvapnet var). BOen var pizzeriaägaren och hans fru och en kvinlig arbetare på pizzerian. GM hade just börjat jobba på den samma pizzerian. Både GM och alla BO hade turkiska medborgarskap, det manliga BOet var även medborgare i Finland, dock hade alla fyra residerat i Finland sen länge. Dessa mord i Laukaa har mildrats i massmedier till en enskilld irrationell akt av en obalanserad, miserable man, troligen en stackars sinnessjuk som inte har fått tillräckligt vård och terapi (= slutligen ligger skulden hos oss finländare liksom alltid när det rör sig om flyktingar och/eller humanitära invandrare). “Tragedin” och “Den mistänkta mannen är trasig när han har förstått vad han har gjort” osv får man läsa i tidningar. Till och med polisen tror att “vi får kanske aldrig veta motiven till morden”. Dock fanns det nyligen tidningsartiklar av en turkisk “pizzeriamaffia” i Finland som kontrollerar vem får starta och driva sin egen pizzeria och vart (emellan dessa “företagare” som kommer från Mellanöstern och dess närhet).

Jag har försökt läsa igenom denna enorma tråd men troligtvis har inte bemärkt alla teorier om hur och varför de här morden i Uddevalla tog plats. Iaf har jag inte upptäckt följande proposition (som är givetvis bara gissning): Först har bröderna S. träffat bara RA (ET har varit med RA) och frågan har varit om försvunnet kokain/andra droger. Detta möte kan ha hänt nån annanstans än på den slutliga mordplatsen. RA blir mishandlad och hotad med vapen av den ene GM, den andre håller ET tyst (kanske hotar henne med vapen). RA skyller allt på AF. Bröderna tvingar RA att ringa till AF och attrahera honom till BP. AF kommer och får samma behandling som RA. Det förekommer att RA och AF har gjort nåt korkad med droger, kanske sålt hela satsen och tagit pengarna till sig själv. De manliga BOen blir avrrättade och efter det är ETs tur.

Det du berättar är faktiskt intressant och visar på klaner som organiserar den nya brottsligheten i det tidigare så fredliga norden. Det borde leda till tankar om olika lojliteter och vem som bestämmer över vem.

Om jag skulle spekulera helt vilt, så kan de alla ha varit brottsoffer, men att det var två som fick löpa, och tre som blev mördade. Då är väl de häktade bröderna skräckslagna. Det kan bli riktigt spännande det här.
Citera
2015-03-15, 01:08
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det du berättar är faktiskt intressant och visar på klaner som organiserar den nya brottsligheten i det tidigare så fredliga norden. Det borde leda till tankar om olika lojliteter och vem som bestämmer över vem.

Om jag skulle spekulera helt vilt, så kan de alla ha varit brottsoffer, men att det var två som fick löpa, och tre som blev mördade. Då är väl de häktade bröderna skräckslagna. Det kan bli riktigt spännande det här.

//lämnade som vittnen till andra hur det kan gå om man fuckar up massivt// plausibelt
Citera
2015-03-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Det tror jag inte är så sannolikt. Hade två fått löpa borde de ha ringt polisen asap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in