2015-03-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GLmm
Hon kommer ganska snabbt inse att hon är säker.

Eh nej?? du har inte ens funderat över hur det blir när du släpper henne. Så du är inte ens säker på att du kommer att låta henne gå.
Citera
2015-03-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherBromance
Känns som du har tittat på för lite filmer. Det finns ingen tjej som blir kidnappad som inser att hon är "säker"...
Verkligheten är inte en film.
Citera
2015-03-14, 19:45
Medlem
emrns avatar
Hur har du tänkt att kidnappa henne? Droga ner en random tjej på stan? Hon kanske är påväg hem till sin familj och sina barn? Hon blir offer för dina handlingar och låses in i ett rum, hon vet inte när hon tar sig ut, vart hon är eller vem du är och hon ska sitta inlåst för att du känner dig ensam. Hur tror du att hon kommer bemöta dig?
Citera
2015-03-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
De flesta som sitter bakom galler blir aldrig sig själva efteråt. Dessutom bör du inte jämföra ett fängelsestraff med att bli kidnappad. Levnadsstandarden må vara högre, men de förhållanden hon lever under är sämre; hon är inlåst på obestämd tid hos en okänd människa. Det är riktig rädsla.
Jag kommer förklara för henne syftet med kidnappningen och när hon kommer ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Eh nej?? du har inte ens funderat över hur det blir när du släpper henne. Så du är inte ens säker på att du kommer att låta henne gå.
I det hypotetiska scenariot hade jag gjort det först efter att jag tänkt ut den biten.
Citat:
Ursprungligen postat av emrn
Hur har du tänkt att kidnappa henne? Droga ner en random tjej på stan? Hon kanske är påväg hem till sin familj och sina barn? Hon blir offer för dina handlingar och låses in i ett rum, hon vet inte när hon tar sig ut, vart hon är eller vem du är och hon ska sitta inlåst för att du känner dig ensam. Hur tror du att hon kommer bemöta dig?
Även om hon eller hennes familj mår dåligt så är det temporärt.
Citera
2015-03-14, 19:48
Medlem
emrns avatar
Citat:

Det finns folk som hamnar i fängelse trots att de är oskyldiga.

Vad har det med saken att göra? Vem är det du vill straffa och varför? Hur har dina tidigare relationer med kvinnor sett ut? Din mamma osv?
Citera
2015-03-14, 19:50
Medlem
Citat:
Vad har det med saken att göra? Vem är det du vill straffa och varför? Hur har dina tidigare relationer med kvinnor sett ut? Din mamma osv?
Jag ska inte straffa någon, jag säger att oskyldiga kan sitta inlåsta utan att det påverkar dem efter att de väl har släppts.
Citera
2015-03-14, 19:51
Medlem
Citat:

I det hypotetiska scenariot hade jag gjort det först efter att jag tänkt ut den biten.

Även om hon eller hennes familj mår dåligt så är det temporärt.

Du ska tänka ut hur du ska kunna släppa henne med hennes förstånd och liv i behåll utan att du blir avslöjad?

Som grädden på moset så tror du att detta trauma för henne och hennes familj är temporär???
Citera
2015-03-14, 19:54
Medlem
emrns avatar
Frågar igen: Hur har dina tidigare relationer med kvinnor sett ut? Din mamma osv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Du ska tänka ut hur du ska kunna släppa henne med hennes förstånd och liv i behåll utan att du blir avslöjad?

Som grädden på moset så tror du att detta trauma för henne och hennes familj är temporär???
Ja, precis som med en person som blir inlåst i fängelse. När han väl blir släppt så är han glad att han kan återgå till sitt vanliga liv.
Citera
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:

Eftersom hon utsätts för ett brott så finns det inget du kan säga som kommer få henne att förlika sig inför tanken att bli kidnappad.

Egentligen förstår jag inte varför människor blir så upprörda av den här tråden. Det är uppenbart att det är någon utan planer en lördagskväll som har suttit och kokat ihop det här, och inte en psykopat.
Citera
2015-03-14, 19:55
Medlem
Citat:
Frågar igen: Hur har dina tidigare relationer med kvinnor sett ut? Din mamma osv?
Bra
Citera
2015-03-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ja, precis som med en person som blir inlåst i fängelse. När han väl blir släppt så är han glad att han kan återgå till sitt vanliga liv.

ja men ok, så all tid hen har suttit oskyldigt inspärrad och alla tankar/känslor hen har haft under tiden påverkar inte hens framtid eller välmående öht?

Vad grundar du det på? Egna erfarenheter? Forskning?? Hit me!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in