Hej! Länge har det pratats om feminism, mycket har egentligen bara varit urtvättad blaska i mitt tycke då många "feminister" slår på stora trumman när det kommer till att man kan till exempel slå en kvinna i ett datorspel.
Många fel fakta utspel från dem och mycket annan skit, men det är inte detta jag tänkte tråden skulle handla om.
Några av er kanske nyligen såg på League of Legends Championship, då i panelen där vanligtvis gamla LoL pros och kommentatorer suttit och diskuterat matcherna (män dvs då det inte finns många riktigt kända LoL spelande tjejer).
Denna gången där emot så fick det sitta med en kvinna och "diskutera" det enda hon egentligen gjorde var att pressentera och inflika dumma kommentarer och sno repliker som de andra kommentatorerna redan sagt.
Så min frågeställning till er är:
1. Är det värt att kvotera in kvinnor till e-sports panelen bara för att ha en kvinna som sitter med, och inte för att hon bidrar med något? (source
http://www.eslgaming.com/news/join-us-women-esports-panel-talk-live-iem-expo-katowice")
Citat:
Intel and ESL will join forces this Saturday to host the “women in esports” panel.
2. Vad är det som gör att det egentligen är bara tjejer som nästan visar brösten / har en känd pojkvänn, som blir de kända streamern?
Tack för mig.