2015-03-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Du verkar på i området med u verkar inte veta hur det går till? Läs GT där verkar de finnas relativt många fall där gärningsman känner brottsoffer och vapen verkar det också finnas tillgång till.
Postar en artikel för du ska förstår att det är ganska vanligt att BO och GM känner varandra! Här var offrets GMs hans egna bror. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2622987-maxstraff-for-yngling-som-dodade-sin-bror
dummaste jävla jämförelse. ......en storebror som hade grava problem....en lillebror som försvarar mamma.....jävla tomte du är.
Citera
2015-03-14, 13:45
Medlem
Kanske finns en tredje part inblandat i detta och då spinner jag vidare på de 3kg kokain som bröderna kritat och som försvunnit. Kan det vara så att bröderna har kritat de 3kg och givit en stor del av drogerna till BO för försäljning. GM kommer hem från resan och kontaktas ev tredje part som vill ha sina pengar.

Tredje part vill ha ett möte på BP med både BO samt GM för att statuera ett exempel för GM.

GM bestämmer tid och plats med BO och tredje part. När BO kommer i sin bil blir de misshandlade och skjutna av tredje part, alternativt misshandlade av tredje part och skjutna av GM. (GM är bara på plats för att titta på och ev. tvingade till att skjuta BO). Tredje part drar i väg i sin bil och lämnar då kvar BO och de nu häktade MGM på BP.

Tredje part har därigenom indirekt hotat GM att fixa fram pengar/knarket annars vet ni vad som kommer att hända.

MGM kommer alltså inte att våga prata under förhör utan enkom neka till morden. Kanske fängelsestraff kan rädda livet på dom - eller inte.

Bara mina egna tankar kring händelsen.

Edit: Fråga - Vem/vilka är sk. Tredje part? Någon som har namn?
Senast redigerad av KSP 2015-03-14 kl. 13:56.
Citera
2015-03-14, 13:47
Medlem
Citat:
Du verkar på i området med u verkar inte veta hur det går till? Läs GT där verkar de finnas relativt många fall där gärningsman känner brottsoffer och vapen verkar det också finnas tillgång till.
Postar en artikel för du ska förstår att det är ganska vanligt att BO och GM känner varandra! Här var offrets GMs hans egna bror. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2622987-maxstraff-for-yngling-som-dodade-sin-bror

Känner du till anledningen till varför han gjorde med att döda sin egna bror? . . . Nej juste detta var en familjegrej som urarta där religon & annat var inblandat så läs nu dem tidigare trådar jag har kommenterat sen kan du försöka lära mig lite mer om kriminella & annat . . Du är förmodligen en smyg rasse som jätte gärna skulle se dessa två åka in helt oskyldiga på grund av deras förflutna liv . . Jag kommer sluta svara på dig för jag märker redan nu att du är helt efterbliven så ingen ide att skriva mer till dig . . Sov sött!
Citera
2015-03-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det där var faktiskt ett rakt igenom idiotiskt påstående från din sida Silbersky.

Börja med att googla "grov misshandel"; hur många fall hittar du med minst 10 förövare..?

Så du tror två MGM bröder i 20 års åldern har kapacitet till stor misshandel på 2 offer i 20 års åldern .

Lägg av nu.

Tror det var någon som går starkt på steroider och vill visa musklerna .

Jag tror inte man går på knark och blir biffigt

Googla steroider och biverkningar
Citera
2015-03-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
När det kommer till flickvän/pojkvän eller gifta par mord så ja det är sant att brottsoffer känner gärningsman men du verkar vara helt efterbliven så tänker inte sitta här & slösa min tid på att skriva med en person som är helt ute & cyklar . . Jag står fast vid det jag skrev om att bröderna kommer att släppas . . Så fortsätt du leka Mr Professor . . .
Leker ingenting och jag gillar att posta källor eftersom bara påståenden kan vara påhitt. Kan posta många fall där det vänner eller bröder fuckat upp med varandra då detta är ganska vanligt. Läs statistiken eller tidningar eller gå på rättegångar så blir du uppdaterad....... Har du aldrig sett 2 polare bråkat eller vad tror du händer om en drar vapen? Känns som du inte vet hur det går till IRL tyvärr.
Citera
2015-03-14, 13:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
En tanke: När media snackade med åklagaren efter häktesförhandlingarna så frågade någon i media nåt i stil med:
Har du en bild över vad som har hänt?
Åklagaren svarade då:
Ja jag har en bild över vad som hänt.
Det var en av de frågor han kunde svara på/uttala sig om då han gällande de flesta andra frågor inte kunde uttala sig på grund av utredningsmässiga skäl eller på grund av yttrandeförbudet.
Det jag funderar på nu är HUR kan åklagaren ha en klar bild över det inträffade medans vi på forumet har så många olika teorier? Har vi missat någon avgörande detalj eller har vi bortsett från det uppenbara?

Alltihop här är spekulationer men jag tror fb hittils ringat in det hela ganska bra. Inget är bortsett ifrån vad jag kan se gällande genomförande och motiv.
Motiv är uppenbart affärer som på något sätt gått snett.
Det finns dom som tror att det är bröderna hela vägen som genomfört detta.
Det finns dom som tror att fler GM är inblandande.
Jag ställer mig i det senare. Jag tror inte bröderna är helt oskyldiga, men jag tror inte heller dom hållit i något mordvapen.
Nu är det egentligen bara att invänta FUP eller vänta på att den äldre brodern öppnar truten.
Citera
2015-03-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kanske finns en tredje part inblandat i detta och då spinner jag vidare på de 3kg kokain som bröderna kritat och som försvunnit. Kan det vara så att bröderna har kritat de 3kg och givit en stor del av drogerna till BO för försäljning. GM kommer hem från resan och kontaktas ev tredje part som vill ha sina pengar.

Tredje part vill ha ett möte på BP med både BO samt GM för att statuera ett exempel för GM.

GM bestämmer tid och plats med BO och tredje part. När BO kommer i sin bil blir de misshandlade och skjutna av tredje part, alternativt misshandlade av tredje part och skjutna av GM. (GM är bara på plats för att titta på och ev. tvingade till att skjuta BO). Tredje part drar i väg i sin bil och lämnar då kvar BO och de nu häktade MGM på BP.

Tredje part har därigenom indirekt hotat GM att fixa fram pengar/knarket annars vet ni vad som kommer att hända.

MGM kommer alltså inte att våga prata under förhör utan enkom neka till morden. Kanske fängelsestraff kan rädda livet på dom - eller inte.

Bara mina egna tankar kring händelsen.
mmm som jag skrev tidigare är helt med på din linje.
Citera
2015-03-14, 13:52
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
En tanke: När media snackade med åklagaren efter häktesförhandlingarna så frågade någon i media nåt i stil med:
Åklagaren svarade då:
Det var en av de frågor han kunde svara på/uttala sig om då han gällande de flesta andra frågor inte kunde uttala sig på grund av utredningsmässiga skäl eller på grund av yttrandeförbudet.
Det jag funderar på nu är HUR kan åklagaren ha en klar bild över det inträffade medans vi på forumet har så många olika teorier? Har vi missat någon avgörande detalj eller har vi bortsett från det uppenbara?

Din fråga stämmer inte ihop. Först citerar du "en bild"'

Sedan övergår du till eget ordval "en klar bild".

Hur skall du ha det egentligen?
Citera
2015-03-14, 13:53
Medlem
Citat:
Leker ingenting och jag gillar att posta källor eftersom bara påståenden kan vara påhitt. Kan posta många fall där det vänner eller bröder fuckat upp med varandra då detta är ganska vanligt. Läs statistiken eller tidningar eller gå på rättegångar så blir du uppdaterad....... Har du aldrig sett 2 polare bråkat eller vad tror du händer om en drar vapen? Känns som du inte vet hur det går till IRL tyvärr.

Men nu snackar vi inte om två vänner som bråkat! är du helt jävla dum i huvudet?! . . I detta fall så handlar det om att två unga män är misstänkta för att ha skjutit sina bästa vänner i huvudet & sedan kall blodigt ha dödat flickvännen till ett av offren . . Du behöver fan hjälp & sluta lek Detektiv & för att få slut på att ditt snackande så avslutar jag med - Vad hade du gjort ifall dina närmaste vänner som du är barndomsvän har gjort fel? . . Dem ligger där framför dig så skulle du ha skjutit dem i pannan eller i benet som varning eller enbart slagit dem? . . Nu får du fan använda hjärnan . . .
Citera
2015-03-14, 13:53
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Åklagaren svarade då:

För att åklagaren har tillgång till verklig info i form av beslagtagna mobiler & datorer, inspelade samtal, vittnesmål, DNA, fingeravryck etc.

Vad har FB? Ett tangentbord fullt med chips.
Citera
2015-03-14, 13:56
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebubba
mmm som jag skrev tidigare är helt med på din linje.

Dumheter. Att medvetet trippel-mörda i andras åsyn, no-way, inte ens av dom skäl som gissas. Inte ens med den fabricerade hotbilden, kan någon vara säker på att scenariot inte läcker ut, alldeles för riskabelt m a o.

Om hårdare grabbar står högst i "näringskedjan", så vet säkert småpåvarna längre ned, de lokala förmågorna, vilka dom har att göra med.
Citera
2015-03-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Finns i sammanställningen och lite här och var i tråden.

Menar du oblurrade med vita skynken? Eller oblurrad i tält? Jag vill se de som ligger på gräset utan filt och oblurrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in