2015-03-14, 13:03
Medlem
StrainHunter021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Omöjligt att bröderna Salinas kunde hålla tre dödshotade i schack, ens med vapen. Och misshandla?
AF och RA skulle givetvis slå och sparka allt de förmådde medan ET tar till flykten för att larma. GM hade fått ta emot slag och sparkar. En besvärande omständighet.
Var är deras mobiler just då? Någon för stunden borde hinna höra av sig till någon, iaf polis.

Nej, troligen har gänget hittat på något och bröderna Salinas tar det för gott att fly landet, till Thailand på "semester". RA och AF blir beordrade att fixa till det hela här hemma, vilket misslyckas. Vem som står högst i "rang" har jag ingen aning om, men skulle kunna tippa på RA och AF. Salinas sista dagar i Thailand var nog nervösa, då "hotet" hört av sig och gett dem en deadline.
Det talas om tjafs i bilen från Landvetter, vilket styrker min teori. De splittras, förvirrade kring hur de ska lösa problemet. Salinas blir kontaktade igen, troligen Martin, som tvingas ringa RA och AF för möte. De lyckas inte få tag på AF och efter en stund på plats tvingas RA ringa AF, som inser att något är på gång och lånar bekvämare skor, utifall att.

Ingen av dem verkar ha förstått hur allvarlig situationen är förrän de är mitt i den. RA och AF tror att de endast har med bröderna att göra.

Jag gissar på minst 4 GM som hållit alla i schack och omöjliggjort för alla att larma. Salinas har tvingats att skada sina vänner på plats, men inte alls säkert att de skjutit. Det försvårar för polisen att knyta GM till skotten.

Polisen kan snabbt knyta bröderna till BP och anhåller Martin, varpå Mark finner det för gott att inställa sig hos samma för att slippa tystas på gatan av övriga GM. Mark är säkrare hos polisen än hos vänner.
Avrättningarna känns gjorda av andra, just för att statuera exempel. Inte säkert bröderna Salinas blir långlivade efter häktestiden om de ljudar.

Jag tror oxå lite på en liknande teori...Mer lr mindre...
Citera
2015-03-14, 13:03
Medlem
här är länken på det mordet som skedde i Göteborg när BO bästa vänner blev häktade för mordet - (FB) Mord i Biskopsgården (Önskevädersgatan) på Diren Öz, den 5 juli 2012

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15076124.ab

Tänk smart nu & sluta bete er som idioter . . . Tror ni på fullaste allvar att GM som är så bra vän med BO skulle kunna titta dem i ögonen & skjuta dem i pannan? . . . Jag bara undrar hur fan ni tänker helt ärligt . . Allt detta är fiffel & bröderna är oskyldiga men de vet vilka som ligger bakom det . & ja polisen & åklagare har häktat vänner till en mördad innan för att de vet att kompisarna har en bra syn på det hela . . . Skjuta sina bästa vänner i pannan asså vi snackar om förortskids & inte Al capone . .
Citera
2015-03-14, 13:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebubba
Kan bröderna vara dom som klantat till något?sedan haft ett hot över sig som väger mer en vänner?å sedan skylt detta på RA å AF? svårt tänka mig att man kan vara tyst om man gjort detta mot barndomsvänner. Känns som man skulle må så jävla dåligt av det....men att ett hot mot sin familj sedan gör att man håller bara sitter där å tar alla anklagelser?

Som målvakter med livet i behåll, men bakom galler.
Åklagaren vet säkert att det finns mer och planerar för en lång utredningstid. Minst 6 månader?
Kanske knäcks bröderna av minnesbilderna från BP och vännernas öde, kanske inte. Pest eller kolera.
Citera
2015-03-14, 13:07
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Det är väl inte helt orimligt att polisen kanske "läcker" information för att dämpa oroligheter på sociala medier eller för att ta bort fokus från känsliga vändningar på samma forum.

De kriminella elementen har garanterat stenkoll på vad som skrivs också.

Här en förtappad Uddevalla-'gangster', som säger sig skriva här på FB. Omnämd i periferin, eftersom han har anknytning till ställningsbyggar-branschen, hans brorsa kompis med den knivhuggne Fr*y, Boråsaren som angrepps i Tureborgsattacken. Plus båda GM i trippelmordet, samt minst ett fruntimmer, som också nämnts i tråden tidigare.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100009046282441
https://www.facebook.com/noremalm/friends

Från dennes FäjsBåck-sajt:

Citat:
"Tydligen är ja med i diskutionerna på golflachnytt". (="Gol-Flashback"-nytt)

"Ja är på skogslyckan o mina pojkar är här så respektera dom ja möter er eller letar upp er. Ja ja lägg ut detta me på flach gol nytt. Det är det ni jobbar för ju."
Citera
2015-03-14, 13:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Tror MGM bröderna vet ungefär vad som hänt eventuellt varit på BP men den här gången byte de sida för de kriminella gänget var minst 10 st . Att göra grov misshandel krävs minst 10 pers .

Typiskt libaneser brorschor som vet mer men är rädda för livet att berätta något .

Det där var faktiskt ett rakt igenom idiotiskt påstående från din sida Silbersky.

Börja med att googla "grov misshandel"; hur många fall hittar du med minst 10 förövare..?
Citera
2015-03-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Som målvakter med livet i behåll, men bakom galler.
Åklagaren vet säkert att det finns mer och planerar för en lång utredningstid. Minst 6 månader?
Kanske knäcks bröderna av minnesbilderna från BP och vännernas öde, kanske inte. Pest eller kolera.
Ja verkligen pest eller kolera. Fan vet hur man skulle göra....se sina vänner avrättas framför en själv,sedan få ett nytt hot att mamma/pappa/syskon står på tur. Jag kände direkt när dom greps att dom var skyldiga.....men funderat mycket på det. Kan ha helt fel men känns som detta kan vara ett scenario.
mvh belsebubba
Citera
2015-03-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
här är länken på det mordet som skedde i Göteborg när BO bästa vänner blev häktade för mordet - (FB) Mord i Biskopsgården (Önskevädersgatan) på Diren Öz, den 5 juli 2012

Tänk smart nu & sluta bete er som idioter . . . Tror ni på fullaste allvar att GM som är så bra vän med BO skulle kunna titta dem i ögonen & skjuta dem i pannan? . . . Jag bara undrar hur fan ni tänker helt ärligt . . Allt detta är fiffel & bröderna är oskyldiga men de vet vilka som ligger bakom det . & ja polisen & åklagare har häktat vänner till en mördad innan för att de vet att kompisarna har en bra syn på det hela . . . Skjuta sina bästa vänner i pannan asså vi snackar om förortskids & inte Al capone . .

Oj du verkar inte veta varför de allra flesta våldsbrott begås. I de flesta fall så känner faktiskt gärningsmannen offret varandra så det är inget ovanligt att finna en GM i vän/närståendekretsen. Det är inte stöld vi pratar utan om "grovt" våldsbrott. Kolla vad statistik eller vad professorer i ämnet kriminologi gällande om att gärningsman och brottsoffer i våldsbrott känner varandra. Källor gällande detta är redan postade i denna tråd flera gånger. Men du verkar inte ha läst tråden Vet inte varför du skriver som du gör när offentlig statiskik säger emot vad du påstår, så kolla gärna upp fakta/statistik så du vet hur det ligger till innan du postar så slipper ditt inlägg se ut som konspirationsteori
Här har du tips på läskällor så du får vetskap om att det är vanligt att brottsoffer och gärningsman känner varandra :
https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/mord-och-drap.html
http://www.expressen.se/gt/gw-om-trippelmordet-klart-det-var-planerat/
Citera
2015-03-14, 13:27
Medlem
Nu har jag hört ytterligare av olika personer att det rör sig om försvunnen kola..runt 3 kg som skulle till norsborg o södertälje i första hand för att sedan delas ut runt om storstan
Citera
2015-03-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Oj du verkar inte veta varför de allra flesta våldsbrott begås. I de flesta fall så känner faktiskt gärningsmannen offret varandra så det är inget ovanligt att finna en GM i vän/närståendekretsen. Det är inte stöld vi pratar utan om "grovt" våldsbrott. Kolla vad statistik eller vad professorer i ämnet kriminologi gällande om att gärningsman och brottsoffer i våldsbrott känner varandra. Källor gällande detta är redan postade i denna tråd flera gånger. Men du verkar inte ha läst tråden Vet inte varför du skriver som du gör när offentlig statiskik säger emot vad du påstår, så kolla gärna upp fakta/statistik så du vet hur det ligger till innan du postar så slipper ditt inlägg se ut som konspirationsteori
Här har du tips på läskällor så du får vetskap om att det är vanligt att brottsoffer och gärningsman känner varandra :
absolut det är ingen tror jag som tänker argumentera detta. Men......att skjuta en vän i pannan kan jag ta det stämmer med statistik osv....,men att sedan göra samma sak med nästa och en oskyldig flickvän. ......nä då är det nå annat som varken du lr jag kan förstå.
Citera
2015-03-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan

När det kommer till flickvän/pojkvän eller gifta par mord så ja det är sant att brottsoffer känner gärningsman men du verkar vara helt efterbliven så tänker inte sitta här & slösa min tid på att skriva med en person som är helt ute & cyklar . . Jag står fast vid det jag skrev om att bröderna kommer att släppas . . Så fortsätt du leka Mr Professor . . .
Citera
2015-03-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-

Du verkar bo i området med du verkar inte veta hur det går till? Läs GT där verkar de finnas relativt många fall där gärningsman känner brottsoffer och vapen verkar det också finnas tillgång till.
Postar en artikel för du ska förstår att det är ganska vanligt att BO och GM känner varandra! Här var offrets GMs hans egna bror. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2622987-maxstraff-for-yngling-som-dodade-sin-bror
Senast redigerad av ulvan 2015-03-14 kl. 13:54.
Citera
2015-03-14, 13:42
Medlem
En tanke: När media snackade med åklagaren efter häktesförhandlingarna så frågade någon i media nåt i stil med:
Har du en bild över vad som har hänt?
Åklagaren svarade då:
Ja jag har en bild över vad som hänt.
Det var en av de frågor han kunde svara på/uttala sig om då han gällande de flesta andra frågor inte kunde uttala sig på grund av utredningsmässiga skäl eller på grund av yttrandeförbudet.
Det jag funderar på nu är HUR kan åklagaren ha en klar bild över det inträffade medans vi på forumet har så många olika teorier? Har vi missat någon avgörande detalj eller har vi bortsett från det uppenbara?

Edit, har kollat filmen igen och det som sägs är:
(05:28 in i klippet)
- Har du en bra bild över vad som hände på mordnatten och kvällen innan? Åklagare svarar:
- Jag har en bild över vad som hände
Tycker dock att åklagaren låter säker

Klippet:
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article70142.ab
Senast redigerad av ulvan 2015-03-14 kl. 14:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in