2015-03-13, 20:53
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det du skriver om är redan jordfästa avlidna
Nej det är även om hur man behandlar lik i rent allmänt som den lagen omtalar.
Griftefrid kan beskrivas som ett lagstadgat krav på respektfull behandling av det objekt som en avlidnes kvarlevor utgör.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Griftefrid
Citera
2015-03-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnrumpa
Åh bilar är inte alls min grej ! 3 st civila "bussar" med massa bröte på taket som jag fick förklarat att man kunde sätta mot väggar för att komma upp på tak med :P Det var poliser ifrån i stort sett hela västra Götaland. Det var KAOS här och dom fick kalla hit så många som möjligt. Det var ett stort område som behövde skyddas och de poliser som vi hade här hade tappat kontrollen över situationen.

Vilken händelse är det du syftar på här?
Citera
2015-03-13, 20:54
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Colombianen .... haha. Höj nu inte dessa smågangster för mycket till skyarna för då får de hybris. Det jag funderar på är varför Mark "Joe Dalton" Saliba hämnas på sina egna gängmedlemmar istället för att hjälpa dem reda ut vart knarket tagit vägen? Jag menar det är en blåsning som skett. De båda manliga BO har i sin tur blivit blåsta. Varför inte gå ihop och ta tillbaka knarket eller något i den stilen
Så om Colombian är på "kundbesök" hos albanerna som källa till dessa "förvarare" av produkt för att säkerställa leverans till "vårbergsområdet" plötsligt ser problem.

Dvs colombian kommer inte hem med stålarna. Ja då kan nog en även tjej ryka. eller? Eller var tjejen som MGM känner en prioriterad måltavla direkt efter en thailandsresa?
Citera
2015-03-13, 20:55
Medlem
Är det någon som har samlat ihop allt bildmaterial som finns från BP?
Citera
2015-03-13, 20:56
Medlem
Citat:
Åh bilar är inte alls min grej ! 3 st civila "bussar" med massa bröte på taket som jag fick förklarat att man kunde sätta mot väggar för att komma upp på tak med :P Det var poliser ifrån i stort sett hela västra Götaland. Det var KAOS här och dom fick kalla hit så många som möjligt. Det var ett stort område som behövde skyddas och de poliser som vi hade här hade tappat kontrollen över situationen.

Det enda jag sett från media är vanliga polisbilar, de jag såg(tv) göra gripandet av ena brodern var enligt mig piketen.

Så jag tänker inte bevisa att NI inte var där, du får helt enkelt visa mig att de var det..

Tror det är du och en till som har blandat ihop det..
Citera
2015-03-13, 20:57
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Jag har tidigare trott att ET var det BO som fanns i bilen då det enligt mig vore mest sannolikt att dom två manliga BO, AF och RA, gått ur bilen för att "göra upp" med MGM. Nu har jag dock jämfört en rad olika bilder och kommit fram till att ET helt riktigt måste vara den som ligger närmast vägen.
På den här bilden https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10629760_803412446405842_5069855878279511103_n.jpg ?oh=6d06a77614cc3c860e85314541b6c5b6&oe=5577E2C8&_ _gda__=1435665520_41da0822cac560e87585092705ee6ecd ser man dom två offren som hittats nära varandra och BO1 som ligger längst från vägen och som ej ännu är övertäckt har ljusa byxor och vita skor.
På den nästa bild http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20429551/810/imageColumn/b07788fbde82e/tipsa1.JPG ses samma BO som på första bilden men här blurrade. BO2 som ligger närmast vägen har helt klart mörka kläder vilket utesluter att det är BO3 man ser på den här bilden http://hbl.fi/nyheter/2015-03-07/730516/misstankt-trippelmord-i-uddevalla. BO3 har mörka skor. BO3 bör alltså vara den person som påträffades i bilen.
Håller inte med dig!!
Varför i hela friden skulle dem flytta BO från bilen ända dit bort där tältet är uppe? Varför? Kolla bilden så är det en bit bort från där bilen var parkerad. Kolla taket så är det mest troligt att BO närmast vägen är förflyttad utåt ca 2 meter(kanske pga av att bo låg på mage så måste teknikerna undersöka gruset/underlaget under BO) aldrig att polisen bär BO från bilen ca 10-20 meter bort från bilen...
Citera
2015-03-13, 20:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Helt klart? Det är för mig helt uppenbart att det var piketen och inte nationella insatsstyrkan som var på plats. Arbetsuppgifterna ni pratar om faller inte inom ramen för NI, det är piketens kompetensområdet.

Så förklara tack, för jag ser inte vad som är helt klart..

Håller med. Det borde inte ligga för nationella insatsstyrkan att medverka på en brottsplats för mord. Men nu rörde det sig om trippelmord. Bara naturen hos ett trippelmord gör att polisen troligtvis sätter in allt.
Att det sedan är insatsstyrkan som knäcker lägenheten vid gripandet av M*rtin råder inga tvivel om.
Citera
2015-03-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Tog du inga bilder? Eller hörde några skott?
Jodå jag tog några bilder speciellt på galningarna som stormade. En annan är fortfarande i chock. Jo vi hörde att det men det smäller och väsnas här jämt så man tänkte inte att det var såhär allvarligt.
Citera
2015-03-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Vilken händelse är det du syftar på här?
Bävedalsvägen
Citera
2015-03-13, 21:03
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Håller inte med dig!!
Varför i hela friden skulle dem flytta BO från bilen ända dit bort där tältet är uppe? Varför? Kolla bilden så är det en bit bort från där bilen var parkerad. Kolla taket så är det mest troligt att BO närmast vägen är förflyttad utåt ca 2 meter(kanske pga av att bo låg på mage så måste teknikerna undersöka gruset/underlaget under BO) aldrig att polisen bär BO från bilen ca 10-20 meter bort från bilen...

Det vet jag faktiskt inte. Kanske att man flyttade bilen den korta sträckan innan BO lyftes ut till tältet? Jämför bilder och skor (ständigt och för denna tråd återkommernade skor!) på BO samt även hur kropparna är placerade så kanske du kan dra samma slutsats som jag.
Citera
2015-03-13, 21:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Chevrolet Suburban, VW Sharan och Mercedes Sprinter har jag sett NI använda. Förutom sina special monsterbilar då.
Citera
2015-03-13, 21:04
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Jodå det var allt insatsstyrkan. Pratade med en polis när dom kom ifrån gbg och det var dom "stygga pojkarna" enligt polisen jag pratade med :P
Citat:
Det är bra att du håller korpgluggarna öppna kompis.
Det blir onekligen spännande att ta del av FUP:en när den kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in