2015-03-13, 15:08
Medlem
BumboKlaats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Varför går inte AF ut? Om någon drar vapen???????? Mer troligt att AF går/hoppar ut snabbt (lämnar bildörren och motorn igång) och säger till bruden att sitta kvar och inte röra sig. Jag tror varken AF eller ET trodde att GM skulle skjuta men att stämningen var riktigt obehaglig.

Det kan ju även varit så att RA och ET redan befann sig på BP och att AF då var på en fest.
Kan ju inte vara omöjligt att det var ET som bad AF komma dit, då det var obehaglig stämning kanske var RA skadad, eller hon själv?

AF haffar ett par snabba pjuks säger ska bara fixa en grej b.r.b typ, lubbar dit med avsikten att kanske avstyra ett tjafs, reda ut ett missförstånd, bara dem som var där vet svaret om varför.

Kanske skriver någon till ET vad gör du osv. hon vill inte / får inte tala om vad som pågår och skriver något trovärdigt lugnande som "vi slappar i sängen glor på film" för att inte väcka misstankar om oro.

Kan väl också vara så att AF kontaktar bröderna MMS för "backup" och dem faktiskt blir vittnen till vad som än hände där den natten, utan att skadas själva, kanske kom dem dit precis när det sker, efter det skedde, kanske kom dem dit på en moped?
Citera
2015-03-13, 15:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinbeck
Fast det är ju fel.. I inlägg #4284, skriver ju Brandbil123 att det inte är Lisa..

Alldeles riktigt, där blev det lite fel. Då är det en Lina och de har jag också kollat. Kan ju vara fel årgång eller annan boplats.
Citera
2015-03-13, 15:11
Medlem
BumboKlaats avatar
Citat:
Nej det är 2 skilda tillfällen:
-På natten hördes i samband med tjafset hördes "det är polisens fel"
-På dagen när några stormade skreks det att "polisen har dödat dom"

Hmm... kan man anta att det är samma person som säger detta? MGM sägs ju ha varit på båda platserna.
Kan någon ha "golat" och sedan kanske polisen sjabblat sig och på något sätt avslöjat BO till "fel person" som sedan satt "pris på BO" därav eventuella. skyddsvästar och att polisen beskylls som den som "dödat dom".
Citera
2015-03-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
En reklamfinansierad Norsk tv kanal liknande Svenska TV4, har förmodligen mycket "kött på benen" innan de går ut med en nyhet, de har säkert kollat både två och tre gånger...

Mig Veterligt så är det ingen svensk media som gått ut med det, utan det har bara spekulerats här på Flashback...
Snälla detta har postats flera gånger i denna tråd. Vi som skriver här är inga barn! Alla vet fan vad norsk TV är och tror du inte att norsk tv har tagit sin informationen från någon svensk tv eller TT eller vad? Det är inga spekulationer att olika versioner cirkulerar i svensk media för tillfället utan ett faktum! Till och med vittnen gällande alibin har ju mer eller mindre sagt emot varandra i media. Du verkar var en sådan person som tror på något bara för du läser det på ETT ställe, typ en tidning En dag kanske du förstår att ibland måste man läsa flera olika källor och jämföra dessa med varandra och dubbelkolla fakta. Man kan inte bara utgå från att nåt stämmer för att man har läst nåt i media
Citera
2015-03-13, 15:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Källa på det?
Men, herregud. Behövs väl ingen källa på det. Alternativet var ju att öppna en stängd dörr. Vad skulle du välja?
Citera
2015-03-13, 15:17
Medlem
develis avatar
Citat:
En reklamfinansierad Norsk tv kanal liknande Svenska TV4, har förmodligen mycket "kött på benen" innan de går ut med en nyhet, de har säkert kollat både två och tre gånger...
Mig Veterligt så är det ingen svensk media som gått ut med det, utan det har bara spekulerats här på Flashback...

" – När jag vaknade på morgonen vid kvart över åtta såg jag två kroppar som låg på marken tvärs över gatan framför huset. Det var en vit Audi med båda framdörrarna öppna. Polisen säger att det finns en kvinna i bilen, men vi såg bara dem som var utanför, säger han."

http://www.expressen.se/gt/uddevallabor-vacktes-av-tre-smallar-i-natt/
Citera
2015-03-13, 15:18
Medlem
BumboKlaats avatar
Citat:
Lyssna på detta inslag från Norska TV2

Rösten säger " en joggare hittade en död man i en bil" Förmodligen så hade de INTE gått ut med detta om det INTE hade stämt

http://www.tv2.no/2015/03/07/nyheter/toppsaker/krim/uddevalla/6657319

läs även denna artikel
http://www.tv2.no/2015/03/07/nyheter/6659277

Så förmodligen var det Farraj i bilen

Då har vi klargjort detta ????

På norska kan man säga: en mann / et menneske, betyder alltså inte att det var en manlig menneske
Citera
2015-03-13, 15:27
Medlem
profundersams avatar
Chockade vittnen kan ha fel också.
Vittnen som stått inne och tittat ut är nog inte lika chockade som joggaren.
Senast redigerad av profundersam 2015-03-13 kl. 15:31.
Citera
2015-03-13, 15:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
" – När jag vaknade på morgonen vid kvart över åtta såg jag två kroppar som låg på marken tvärs över gatan framför huset. Det var en vit Audi med båda framdörrarna öppna. Polisen säger att det finns en kvinna i bilen, men vi såg bara dem som var utanför, säger han."

Citat:
Ursprungligen postat av BumboKlaat
På norska kan man säga: en mann / et menneske, betyder alltså inte att det var en manlig menneske

Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Fast det har ju inte jag hört. Så för mig är den med höften en kvinna så länge eftersom det är det jag sett bevisligen så länge. Men jag kan ju ändra mig och du kan säkert ha rätt i det du säger.

Om du ber en killkompis till dig lägga sig ner ihopkrupen, så kan du se att det ser ut som det gör på bilden på ena offret som ligger på det sättet. Den där höften är inte mer kvinnlig än manlig enligt mig och många andra härinne.

Dessutom så tror jag hellre på vad en polis har sagt, än vad en tidning påstår att ett vittne påstår.

Att kvinnan satt kvar i bilen känns dessutom mer rimligt. Enligt flera med "skinn på näsan", (ex GW), så var inte kvinnan inblandad mer än att hon var med i bilen som flickvän till en av de mördade, och blev skjuten mot slutet för att eliminera henne som vittne.

Det stämmer bra överens med vittnesuppgifter angående hur skotten har fallit tidsmässigt.

Något som inte har med just denna diskussion att göra, men som är logiskt och värt att tänka på: MGM kände sig tvungna att skjuta flickvännen för att hon visste vilka gärningsmännen var och lätt hade kunnat identifiera dom om hon hade fått ha kvar i sitt liv.
Citera
2015-03-13, 15:37
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Snälla detta har postats flera gånger i denna tråd. Vi som skriver här är inga barn! Alla vet fan vad norsk TV är och tror du inte att norsk tv har tagit sin informationen från någon svensk tv eller TT eller vad? Det är inga spekulationer att olika versioner cirkulerar i svensk media för tillfället utan ett faktum! Till och med vittnen gällande alibin har ju mer eller mindre sagt emot varandra i media. Du verkar var en sådan person som tror på något bara för du läser det på ETT ställe, typ en tidning En dag kanske du förstår att ibland måste man läsa flera olika källor och jämföra dessa med varandra och dubbelkolla fakta. Man kan inte bara utgå från att nåt stämmer för att man har läst nåt i media

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BumboKlaat

OK jag backar, efter att ha läst Expressenlänken... Jag trodde oxå från början att det var tjejen, som fanns i bilen...men blev konfunderad när jag hör Norska TV2 s inslag....

Förmodligen så är allt bara spekulationer... Hoppas alla är nöjda med denna ursäkt....
Citera
2015-03-13, 15:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De känns dom om de vill lägga locket på. Eller finns det en allvarlig hotbild.

Tänkte på det åklagarnsa att muntlig bevisning finns. Kan det vara att de befunnit sig på platsen. Vad kan de vara undrar man eftersom de räknar med en så lång process som upp till 6 månader

Det enda jag hörde vara att MGM medgett att ha träffat BO tidigare under dagen.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-03-13 kl. 16:14.
Citera
2015-03-13, 15:42
Medlem
Citat:

I vilket hus bor dom om det är så nära?
Pojken somnade sent men hörde inget förutom en bil snabbt lämna platsen, efter kl02:00.

Finns inga opixlade bilder på BO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in